Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Msn messenger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59771)

Kim 16 september 2006 19:58

Msn messenger

Ik heb weer iets bizar voor... :oops:

Ik gebruik al een hele tijd msn messenger 7.5 maar vandaag vond ik het dus nodig om de nieuwste versie te installeren (8.0, live messenger). Het installeren verloopt probleemloos, maar ik kan dus niet inloggen omdat mijn firewall het niet toelaat. En hier wringt het schoentje:

- zet ik de firewall aan, lukt het niet.
- zet ik de firewall uit, lukt het niet
- zet ik de firewall aan, met toegestane uitzondering van messenger, lukt het ook niet...

Ik heb dus geen probleem ondervonden met msn messenger, maar bij het installeren van de nieuwe versie is er dus blijkbaar iets fout gelopen. Ik heb dan maar de nieuwe versie eraf gegooid en de oude terug geïnstalleerd, maar ook dat helpt niets.

Iemand nog een suggestie om mij terug in contact te brengen met de buitenwereld? :-P

van Maerlant 16 september 2006 20:01

AMSN downloaden... Da's heel wat beter dan die bucht van Microsoft ;)

Kim 16 september 2006 20:01

Ik heb geen Linux... :(

(of werkt het ook met XP?)

Zo ja, heb je mss een degelijke link voor mij? Ik kan het blijkbaar wel aanvinken om te downloaden (met een mirror en zo) maar daar houdt het dan ook weer mee op... :-D

van Maerlant 16 september 2006 20:06

Jazeker. Op hun site kan je kiezen tussen downloads voor de verschillende besturingssystemen.

Jantje 16 september 2006 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1993718)

Ik gebruik al een hele tijd msn messenger 7.5 maar vandaag vond ik het dus nodig om de nieuwste versie te installeren (8.0, live messenger). Het installeren verloopt probleemloos, maar ik kan dus niet inloggen omdat mijn firewall het niet toelaat. En hier wringt het schoentje:

- zet ik de firewall aan, met toegestane uitzondering van messenger, lukt het ook niet...

Ik heb dus geen probleem ondervonden met msn messenger, maar bij het installeren van de nieuwe versie is er dus blijkbaar iets fout gelopen. Ik heb dan maar de nieuwe versie eraf gegooid en de oude terug geïnstalleerd, maar ook dat helpt niets.

Iemand nog een suggestie om mij terug in contact te brengen met de buitenwereld? :-P

Kim,

Heb nog een oplossing, Format C en alles terug van nul beginnen installeren.
Maar wel zorgen dat je de gegevens die je nog nodig hebt op discette zetten.

Heftruck 16 september 2006 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1993740)
Kim,

Zo kan ik het ook. :roll: Waarom raad je Kim niet meteen aan een nieuwe pc te kopen?

FISHERMAN 16 september 2006 20:08

Gewoon tegen al je vrienden zeggen dat ze moeten overschakelen op Gmail en GoogleTalk downloaden.

van Maerlant 16 september 2006 20:08

Format C?
Ja, dat is de oplossing voor alles. Is wel nogal lastig als je, zoals ik, meer dan 30 gig moet bewaren ;)

Kim 16 september 2006 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1993739)
Jazeker. Op hun site kan je kiezen tussen downloads voor de verschillende besturingssystemen.

Ok, even nakijken.

Kim 16 september 2006 20:09

Citaat:

Kim,

Mjah... dat is niet direct de oplossing die ik voor ogen heb. ;-)

Heftruck 16 september 2006 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1993746)
Format C?
Ja, dat is de oplossing voor alles. Is wel nogal lastig als je, zoals ik, meer dan 30 gig moet bewaren ;)

Ik heb slechts 8 gieg op mijn C-schijf staan. Maar 'k heb wel 700 gieg in totaal, vervelend om een backup van te maken hoor! :lol: What's your total? ;-)

Pever 16 september 2006 20:10

Citaat:

Kim,

Diskette?
We leven in 2006 hé :-)

Monocle 16 september 2006 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1993718)

Kim, heb je het over de Windows firewall of heb je nog een andere firewall geinstalleerd? Welk type modem gebruik je?

Kim 16 september 2006 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Monocle (Bericht 1993755)
Kim, heb je het over de Windows firewall of heb je nog een andere firewall geinstalleerd? Welk type modem gebruik je?

Ik heb een draadloze internetverbinding... Nu, ik gebruik verder geen firewall (wel norton antivirus maar daar ligt het probleem niet). Het is wel degelijk te zoeken bij dat onding van een windows-firewall. :evil:

Monocle 16 september 2006 20:16

Krijg je een foutmelding? Welke?

Kim 16 september 2006 20:16

Zelfs amsn kan niet inloggen... :(

Kim 16 september 2006 20:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Monocle (Bericht 1993765)
Krijg je een foutmelding? Welke?

Zie bijlage.

Monocle 16 september 2006 20:22

Probeer dit eens?

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ %windir%\system32\regsvr32 %windir%\system32\msxml3.dll en klik vervolgens op OK.
2. Klik op OK.
3. Probeer je opnieuw bij MSN Messenger aan te melden.

Kim 16 september 2006 20:23

ok, even uittesten.

Bon, dat installeren lukte wel maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Pever 16 september 2006 20:25

Grappig...
De foutlmelding spreekt over een frewall

Btw: de oplossing is te vinden op:
http://www.imzers.com/msn/solve/error-code-80072efd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be