![]() |
Op wie stemmen belgicisten?
Stemde je dan UNIE, BUB of PVDA?
Of nog op iets anders? (bij mijn weten zijn dat de enigste unitaristische partijen van België) |
Wat een onzin om dit tijdens gemeenteraadsverkiezingen af te vragen.
Op federaal vlak ja, mar dan hebben vernoemde partijtjes geen enkel nut. |
Hoezo? Die partijen komen op bij de gemeenteraadsverkiezingen, dus is het toch een logische vraag? Bovendien, als je hun partijprogramma's bekijkt, ga je zien dat niet al hun programmapunten aan Belgicisme gerelateerd zijn (net zoals Vlaams-Nationalistische partijen ook aan andere dingen denken dan Vlaamse onafhankelijkheid overigens), maar dat ze daarbuiten ook hun eigen visie hebben over maatschappelijke zaken en aanverwanten.
|
Ik haat communautaire zever, dus stem ik in deze poll tegendraads!
|
Citaat:
|
De grote meerderheid van de Belgen haat communautaire zever. Dat is de belangrijkste bestaansreden van de B.U.B.. inderdaad.
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees: "Ik stem tegendraads" maw ik kies er iets uit waar nog niet op gestemd is (nu, was). De poll is dan ook ongeloofwaardig. Ik had veel liever de polloptie gezien: 'Communautaire zever interesseert me niet'. Helaas zat die er niet tussen. |
ik ben niet voor een unitair België, maar ook niet voor onafhankelijkheid van Vlaanderen, dus is deze poll mss niet voor mij? ik stem SPa trouwens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol: :lol: |
Citaat:
Wat gaan jullie doen als er problemen komen in Vlaanderen (en zeg nu niet "dat kan niet". Zoiets is zeer goed mogelijk). Ga je dan overgaan naar stadstaten (lombas zal dat graag horen 8-))? |
tja Kim.. ik zie het zo: vergelijk het met een relatie => Er kan worden verwacht dat je eraan werkt en de problemen oplost binnen die relatie.. soms lukt het evenwel niet meer. Vertrekken vereist echter soms meer moed dan gewoon te blijven... althans, dat is toch mijn ervaring.
|
Citaat:
Vlaanderen en Wallonië zijn twee puzzelstukjes van de Nederlandse puzzel. Maar ze passen niet rechtstreeks in elkaar. Wat je beter doet is de stukken uit elkaar halen, alles eens goed evalueren en dan de juiste kanten aan elkaar passen. |
Citaat:
deze onkiese praktijk en dit volksbedrog is naar verluidt ongekend in onze buurlanden ... |
Citaat:
Het zou verboden moeten zijn om te zetelen als gemeenteraadslid/parlementslid/provincie... etc etc en je kandidatuur te stellen. Elk dubbelmandaat zou verboden moeten zijn en ook het solliciteren hiernaar (want dat is het feitelijk ook als je je verkiesbaar stelt). Ja, ook het wettelijk verplichte dubbelmandaat als Vlaams Parlementslid en Gemeenschapssenator... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be