![]() |
CD&V-nva wil meertalig multicultureel Gent
In Gent verspreidt een gemeenteraadskandidaat van de kartellijst CD&V-n.va een drietalige propagandafolder (Nederlands, Frans en Engels).
De betrokkene Mulongo Dimoneken-Vaneste laat ook drietalige affiches aanplakken. M.a.w. taalfaciliteiten in de Arteveldestad. Uit dit alles kan het volgende geconcludeerd worden: - er bestaat een hemelsbrede afstand tussen de stoere Vlaamse verklaringen van CD&V minister-president Leterme en de dagdagelijkse politiek die door zijn partij gevoerd wordt. - aan het Vlaams allooi van het ander componentje van het kartel, de nv.a, (de rest-Volksunie) kan gerust getwijfeld worden. - deze drietalige propaganda past in de multiculturele maatschappijvisie van de betrokken kandidaat en dus van het zogenaamd “Vlaams” kartel CD&V - nv.a. De CD&V-nva laat hier dus platte electorale motieven primeren boven de verwezenlijkingen van de Vlaamse Beweging. |
waarom geen turks en arabisch? Ze is vast een vuile racist!
|
Citaat:
|
Het is een hij. En van de Turken moet hij als zwarte geen stemmen verwachten.
|
@ hyoens :
Citaat:
|
Ze hebben daar ook al in het turks campagne gevoerd hoor de tsjeven net als spa etc...
Je moet trouwens maar eens kijken bij allochtone winkels enzo. Die maken voor alle partijen campagne zo lang het allochtonen zijn. Die stemmen dus niet omwille van de inhoud op een kanidaat maar omdat er bvb iemand van hun moskee op staat. Ik vraag me dan ook af in hoeverre zij de programma's van die partijen onderschrijven. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'k vraag mij af wat de kartelpartner daarvan vindt..
|
Citaat:
Als de mensen nu eens goed gaan nadenken voor 8 oktober, zou Leterme eens kunnen afgaan als een gieter. Is men nu volledig met de voeten van het Vlaamse volk aan het spelen ? |
Citaat:
Maar zo'n handelswijze is niet goed te praten. |
Nederlands, frans en engels.
De talen die ieder vlaming machtig zou moeten zijn imo |
Citaat:
|
Ik kom net van Gent en heb slechts 1 affiche ervan gezien.
Trouwens, het VB voert ook in het Brusselse en errond campagnes in het Frans, maar ja dat zal weer wat anders zijn zeker? Als je mensen jouw eigen taal wil doen spreken, moet je ze wel eerst in hun taal aanspreken. |
Citaat:
|
Trouwens: taalfaciliteiten, meneer Hyoens? Jouw beweringen zijn echt nog beter soms dan de grappen van Geert Hoste!:D
|
Citaat:
Brussel is officiëel tweetalig. Bij mijn weten is in Gent het Nederlands nog steeds de enige officiële taal. |
Citaat:
Als het toch gaat over een verdoken facilitist, dan zal ik mij eens gauw aan het werk zetten en zorgen dat de man al zeker op enkele stemmen minder kan rekenen;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be