![]() |
Hoofdstad van Vlaanderen
Stel, vlaanderen wordt onafhankelijk zonder Brussel. Wat moet dan onze hoofdstad worden?
|
Antwerpen lijkt mij de meest logische keuze. Ligt Europees gezien gunstig, heeft de nodige charme, heeft belangrijke economische voordelen. Maar als Nederlander moet ik hier misschien mijn mond wel over houden...
|
Gent wegens zijn historische achtergrond en relatief goed imago.
Niet dat het mij ene kloot boeit..... |
De hoofdstad van Vlaanderen moet Vlaams zijn dus dat kan alleen in West- of Oost-Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg zijn Vlaanderen niet net zomin als Nederlands Brabant en Limburg Holland zijn.
Dus hoofdstad Vlaanderen: Brugge of Gent. |
Antwerpen zonder twijfel.
Het is de grootste Vlaamse stad, economisch hart van Vlaanderen, tweede grootste Europese haven, wereldcentrum van de diamant, fashioncapital, uitgaansstad, het is een metropool op mensenmaat, net zoals de Scandinavische hoofdsteden. En ze ligt aan 't water! ![]() |
![]() |
:? Breda hoofdstad van Vlaanderen???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als we Brussel kunnen hebben, laat het dan maar Brussel zijn. Indien niet : Gent of Antwerpen.
Antwerpen is groter... maar Gent heeft ook nogal een geschiedenis (Karel V) en heeft een grotere universiteit en dergelijke.... (op dat vlak moet Antwerpen echt onderdoen)8O ![]() |
Citaat:
![]() |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Ik ga toch ook wel voor Antwerpen, lijkt mij de meest logische keuze omwille van boventaande redenen. Dat je vergelijkt met Scandinavische hoofdsteden, daar kan ik niet over meepraten omdat ik op dat punt nogal onwetend ben. |
Weg met hoofdsteden, zeg ik u! ;-)
|
Citaat:
|
leuven!
hoofdstad van vlaanderen en och kom, waarom niet van europa:-P (bierhoofdstad;-)) |
Ik wil 't Stad niet als hoofdstad, we hebben al genoeg miserie met de lokale politiekers laat staan dat heel die bende van Brussel naar hier verhuist.
|
Citaat:
|
Citaat:
Eéndracht der flaminganten! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be