Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoofdstad van Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59955)

vooruit 18 september 2006 11:55

Hoofdstad van Vlaanderen

Stel, vlaanderen wordt onafhankelijk zonder Brussel. Wat moet dan onze hoofdstad worden?
  • Antwerpen
  • Leuven
  • Toch Brussel, ook al is het een onafhankelijke stadstaat.
  • Andere...

liberalist_NL 18 september 2006 12:00

Antwerpen lijkt mij de meest logische keuze. Ligt Europees gezien gunstig, heeft de nodige charme, heeft belangrijke economische voordelen. Maar als Nederlander moet ik hier misschien mijn mond wel over houden...

Tavek 18 september 2006 12:04

Gent wegens zijn historische achtergrond en relatief goed imago.

Niet dat het mij ene kloot boeit.....

Hans1 18 september 2006 12:05

De hoofdstad van Vlaanderen moet Vlaams zijn dus dat kan alleen in West- of Oost-Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg zijn Vlaanderen niet net zomin als Nederlands Brabant en Limburg Holland zijn.

Dus hoofdstad Vlaanderen: Brugge of Gent.

Zeno! 18 september 2006 12:09

Antwerpen zonder twijfel.

Het is de grootste Vlaamse stad, economisch hart van Vlaanderen, tweede grootste Europese haven, wereldcentrum van de diamant, fashioncapital, uitgaansstad, het is een metropool op mensenmaat, net zoals de Scandinavische hoofdsteden. En ze ligt aan 't water!

Derk de Tweede 18 september 2006 12:18

Weezer 18 september 2006 12:20

:? Breda hoofdstad van Vlaanderen???

LeMmOnN 18 september 2006 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1997383)

Het is de grootste Vlaamse stad, economisch hart van Vlaanderen, tweede grootste Europese haven, wereldcentrum van de diamant, fashioncapital, uitgaansstad, het is een metropool op mensenmaat, net zoals de Scandinavische hoofdsteden. En ze ligt aan 't water!

En ze levert nu al de meeste stemmen voor het VB op! :twisted::lol:

vlijmscherp 18 september 2006 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1997376)
De hoofdstad van Vlaanderen moet Vlaams zijn dus dat kan alleen in West- of Oost-Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg zijn Vlaanderen niet net zomin als Nederlands Brabant en Limburg Holland zijn.

allé, hij is daar weer met zijn gezever. wanneer ga jij nu eindelijk eens toegeven dat Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant wel Vlaanderen zijn??? historisch gezien behoren we trouwens tot Rome, allemaal weer Latijn leren zeker?

evilbu 18 september 2006 12:39

Als we Brussel kunnen hebben, laat het dan maar Brussel zijn. Indien niet : Gent of Antwerpen.
Antwerpen is groter...
maar Gent heeft ook nogal een geschiedenis (Karel V) en heeft een grotere universiteit en dergelijke.... (op dat vlak moet Antwerpen echt onderdoen)8O

Derk de Tweede 18 september 2006 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 1997407)
:? Breda hoofdstad van Vlaanderen???

Of mijn dorp, waar 35% van de mensen een Vlaamse achtergrond heeft, nee Baarle is echt leuk:

Tantist 18 september 2006 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1997376)

Rosemeyer 18 september 2006 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1997383)

Zegt een Leuvenaar... 8O 8-)
Ik ga toch ook wel voor Antwerpen, lijkt mij de meest logische keuze omwille van boventaande redenen.
Dat je vergelijkt met Scandinavische hoofdsteden, daar kan ik niet over meepraten omdat ik op dat punt nogal onwetend ben.

Heftruck 18 september 2006 13:43

Weg met hoofdsteden, zeg ik u! ;-)

Zeno! 18 september 2006 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rosemeyer (Bericht 1997648)
Zegt een Leuvenaar... 8O 8-)

Hoe fantastisch ik Leuven ook vind, voor een hoofdstad is het te klein. 8-)

Ambiorix 18 september 2006 14:15

leuven!
hoofdstad van vlaanderen
en och kom, waarom niet van europa:-P

(bierhoofdstad;-))

Pelgrim 18 september 2006 14:19

Ik wil 't Stad niet als hoofdstad, we hebben al genoeg miserie met de lokale politiekers laat staan dat heel die bende van Brussel naar hier verhuist.

Hans1 18 september 2006 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 1997744)
Hoe fantastisch ik Leuven ook vind, voor een hoofdstad is het te klein. 8-)

Vaduz is ook een kleine hoofdstad.:-D

Hans1 18 september 2006 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1997770)
Ik wil 't Stad niet als hoofdstad, we hebben al genoeg miserie met de lokale politiekers laat staan dat heel die bende van Brussel naar hier verhuist.

:lol: :lol: :lol:

Eéndracht der flaminganten!

Tantist 18 september 2006 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1998036)
:lol: :lol: :lol:

Eéndracht der flaminganten!

UNIE, BUB, EDB, BEB, NU,... Alles samen 13.000 stemmen. U zei?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be