Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ik hou van belgicisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59956)

Ambiorix 18 september 2006 11:56

ik hou van belgicisten

UNIE

BUB

BEB-n

N.U.

is het mogelijk wat meer klaarheid te scheppen in de onderlinge ideologische scheidingslijnen?

:-D

Zwartengeel 18 september 2006 12:45

Weezer 18 september 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1997480)

:lol:

Pelgrim 18 september 2006 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1997354)
UNIE

BUB

BEB-n

N.U.

is het mogelijk wat meer klaarheid te scheppen in de onderlinge ideologische scheidingslijnen?

:-D

goeie vraag, dat verwondert me eigenlijk ook. Het zijn allemaal centrum-rechtse belgisch-nationalistische minipartijtjes die de grote Eendracht prediken... gaat het om ego's van de partijleiders, of zijn er wezenlijke meningsverschillen?

vlijmscherp 18 september 2006 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1997674)
goeie vraag, dat verwondert me eigenlijk ook. Het zijn allemaal centrum-rechtse belgisch-nationalistische minipartijtjes die de grote Eendracht prediken... gaat het om ego's van de partijleiders, of zijn er wezenlijke meningsverschillen?

samen vertegenwoordigen ze wel 70% van de bevolking! (volgens Hans toch)

Pelgrim 18 september 2006 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1997676)
samen vertegenwoordigen ze wel 70% van de bevolking! (volgens Hans toch)

da kan ni, de BUB alleen al vertegenwoordigt 80 procent. Hebben die andere partijen dan een negatieve aanhang van -10 % ?

vlijmscherp 18 september 2006 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1997688)
da kan ni, de BUB alleen al vertegenwoordigt 80 procent. Hebben die andere partijen dan een negatieve aanhang van -10 % ?

ah, ik loop wat achter blijkbaar, hun aanhang zal verder gestegen zijn dus... :lol:

Jong N-VA'er 18 september 2006 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1997480)

Die is goed;-)
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, nietwaar?:lol:

Patriot! 18 september 2006 15:38

Ik ga daar niet op antwoorden. Maken jullie zelf maar ruzie.

garfield 18 september 2006 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998075)
Ik ga daar niet op antwoorden. Maken jullie zelf maar ruzie.

komaan Patriot.
Waar staat de BUB op ethisch vlak ? Hoe denkt de BUB anders over bv de Vlaktaks, de zone 30, het defensie-budget, ontwikkelingssamenwerking, het generatiepact?

Patriot! 18 september 2006 15:43

Je weet dat de BUB weigert standpunten in te nemen over ethische thema's, over het overige kan u meerdere teksten terugvinden op de site.

vlijmscherp 18 september 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998086)
Je weet dat de BUB weigert standpunten in te nemen over ethische thema's, over het overige kan u meerdere teksten terugvinden op de site.

ja, maar zo kan je geen politiek bedrijven hé. is een unitair België dan een doel of een middel?

Patriot! 18 september 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1998095)
ja, maar zo kan je geen politiek bedrijven hé. is een unitair België dan een doel of een middel?

U kan toch niet ontkennen dat een unitair België het middel bij uitstek is om de staat efficiënter, goedkoper en eenvoudiger te maken! Dát is ons doel voor de burger.

vlijmscherp 18 september 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998097)
U kan toch niet ontkennen dat een unitair België het middel bij uitstek is om de staat efficiënter, goedkoper en eenvoudiger te maken! Dát is ons doel voor de burger.

die discussie is al gevoerd hé. een unitair België kon, maar het zijn de Franstaligen die het niet wilden, want dan moesten ze Nederlands leren en dat is maar een minderwaardige taal.
het verleden heeft duidelijk gemaakt dat dit niet werkt.

Happart heeft dit weekend nog fors uitgehaald naar de Vlamingen.

Patriot! 18 september 2006 15:56

En dan? Die man is gek en vertegenwoordigt niemand. Negeer happart maar.

vulpes 18 september 2006 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998097)

Is dan uw enige discours : alles één en daarna zien we wel weer? Bij sommige Vlaams-nationalisten wordt hetzelfde betoog gehouden: splits en de problemen zijn opgelost... 'k heb daar ook een hekel aan.. de BUB is dus blijkbaar geen haar beter.

Patriot! 18 september 2006 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vulpes (Bericht 1998147)
Is dan uw enige discours : alles één en daarna zien we wel weer? Bij sommige Vlaams-nationalisten wordt hetzelfde betoog gehouden: splits en de problemen zijn opgelost... 'k heb daar ook een hekel aan.. de BUB is dus blijkbaar geen haar beter.

Natuurlijk niet. Bekijk ons programma maar!

vlijmscherp 18 september 2006 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998140)
En dan? Die man is gek en vertegenwoordigt niemand. Negeer happart maar.

die man mag dan toch veel zeggen in de belangrijkste partij van Wallonië.

eerlijk, zie jij de Franstaligen al Nederlands leren? waarom opeens nu wel? want ik hoop toch dat dat een voorwaarde is? dat zowel Franstaligen als Nederlandstaligen 2-talig worden?

Vele Franstaligen vinden het Nederlands minderwaardig, dat is gewoon een feit. al meerdere discussies gehad met Franstaligen daarover. "ja, maar wat betekent Nederlands in de wereld? niets toch, maar het Frans! dat is een wereldtaal!". terwijl ze vergeten dat het Nederlands de taal is van hun eigen landgenoten en van hun belangrijkste handelspartner. en dat het Frans maar de 17 wereldtaal is.

Patriot! 18 september 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1998154)
die man mag dan toch veel zeggen in de belangrijkste partij van Wallonië.

eerlijk, zie jij de Franstaligen al Nederlands leren? waarom opeens nu wel? want ik hoop toch dat dat een voorwaarde is? dat zowel Franstaligen als Nederlandstaligen 2-talig worden?

Vele Franstaligen vinden het Nederlands minderwaardig, dat is gewoon een feit. al meerdere discussies gehad met Franstaligen daarover. "ja, maar wat betekent Nederlands in de wereld? niets toch, maar het Frans! dat is een wereldtaal!". terwijl ze vergeten dat het Nederlands de taal is van hun eigen landgenoten en van hun belangrijkste handelspartner. en dat het Frans maar de 17 wereldtaal is.

Gisteren waalse feestdag van BPlus in Antwerpen, er waren veel franstaligen. Ik ben er geen één tegengekomen die niet probeerde Nederlands te spreken. Tot daar uw 'dat is gewoon een feit.'

Verder is het meer dan ooit nodig voor Franstaligen om Nederlands te leren, daar Vlaanderen de grootste afzetmarkt is voor Wallonië (en andersom ook) en wij ondertussen allemaal Nederlands spreken. ;-) Ook in Brussel wordt het Nederlands almaar belangrijker, en de Franstaligen weten het: kijk maar naar de enorme toestroom van Franstalige kinderen in Nederlandstalige scholen!

ossaert 18 september 2006 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1998086)

Wat gaan jullie dan doen als jullie straks in het parlement zitten na jullie glansrijke overwinning? Ik zou er maar aan denken, als ik jullie was, want anders voorzie ik een LPF-scenario, waarbij de partij binnen één legislatuur naar de verdoemenis gaat omdat er over verschillende standpunten geen duidelijkheid bestaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be