![]() |
'Thuis eigen taal spreken goed voor Nederlands'
Voor diegenen die het nog niet wisten:
Citaat:
(C/P maar ik heb hier niet direct een schokkende of andere dan in het artikel vertolkte mening (niet dat die er echt is maar kom) over.) |
Dat zullen velen een perverse redenering vinden.
|
In Marokko Marokkaans spreken is nog beter voor het Nederlands ;-)
die was erover zeker ? ... graptje hé mensen |
goh.. 'k heb er eigenlijk geen probleem mee indien men verkiest thuis een andere taal te spreken. Ik benader dat positief: je kan maar meertalig zijn.
Overigens, mocht ik ooit uitwijken dan zou ik ook eigenlijk mijn kinderen mijn taal willen meegeven.. Daar staat wel tegenover dat ik wel zélf de lokale taal zou proberen aan te leren. Op die manier kan ik (1) zelf integreren, (2) mijn kinderen helpen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als ik als ouder naar een oudercontact ga moet hopen op de goodwill en de kennis van de school? |
Aangezien in de praktijk vele allochtonen thuis "de moedertaal" spreken en geen "Nederlands", betekent dit dus dat ze ook niet met lagere of minder kansen in het reguliere onderwijs stappen. Dat onderzoek van de VUB, waarvan vorige week de resultaten bekend werden gemaakt, en waarin net de schoolachterstand van allochtonen werd gekoppeld aan de gebrekkige kennis van het Nederlands van thuis uit, kunnen we dus volgens de logopedistische boekskes-theorie in de vuilbak kieperen.
Voila, het zoveelste probleem onder de mat geveegd. What's next? |
Klaarkomen in het gezicht van Alexandra Colen misschien?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zou beter zijn dat alle nederlandstaligen Marrokaans, Turks, Albanees etc... leren, dan zouden de allochtonen helemaal geen problemen meer hebben...
|
Citaat:
Nu mag men dus opnieuw een excuus bedenken voor de slechte schoolresultaten van allochtone jongeren... even denken... racisme.... ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be