![]() |
Voor de BUB: de Vlaamse Leeuw
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
BUB is bagger, maar ik heb evenzeer een hekel aan dat vlaams identiteitsgehoer.
In mijn visie staat de mens centraal, boven het volk. |
Citaat:
Ik moet het ook niet echt hebben van al dat vlaggengezwaai, maar als iemand anders naar nu plezier aan heeft.. |
Misschien een domme vraag, maar wie heeft er bedacht dat dat een leeuw moet zijn?
Ik weet dat "Filips van den Elzas" de Leeuw al gebruikte als wapenschild, maar heeft iemand een idee van waar die dat haalde? |
Waarschijnlijk was het oorspronkelijk een draak of toch zoiets. In diezelfde periode kwam de vlag van Wales ook in opmars en zeg nu zelf: die heeft toch overeenkomsten. Vergeet ook die dat er bij vele Welshmen Vlaamse voorouders zijn.
|
bah.. 'k heb het eigenlijk ook niet zo op vlaggen etc, maar de uitdaging van BUB'ers kon ik toch moeilijk uit de weg gaan.. we hebben dus maar een vlag gekocht om ze op 11 juli te kunnen uithangen..
verder denk ik idd dat in de regel mensen graag tot een groep behoren.. vlaggen zijn daarvan een uiting. Zowat elke vereniging heeft wel een vlag of symbool... |
Natuurlijk, ik heb ook een Europese Vlag hier thuis, en een klein vlaams vlagje.
Onlangs hebben we nog goed gelachen, ik ga in oktober samen met 7 medestudenten naar Kiev voor het European Yought Parliament. Nu moeten we een Belgische vlag meenemen. Je kan het al raden, niemand heeft er één. Terwijl we wel zo goed als allemaal een Vlaamse en/of Europese hebben. En om er nu een te kopen, het is nu niet dat we die nog zo lang gaan kunnen gebruiken:roll: |
Dan ga je maar met je Vlaamse vlag naar ginder hé! ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een hint: 80% van onze economische wetgeving is van E.U.-oorsprong. Het Vlaemsche-republiekje-dat-er nooit-zal-komen zou hierop dus al geen invloed hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij zegt dat hij enkel een Vlaamse en een Europese vlag heeft en jij begint over de hoeveelheid talen in de EU en in België en daarna over hoe Vlaanderen geen invloed zou hebben op de economische wetgeving :? :? |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien is het een algemene trend in Europa dat deelstaten meer en meer bevoegdheden krijgen. Wie weet wordt een Europa van de Regio's ooit toch nog een feit, het zou volgens mij trouwens het beste systeem zijn. |
nee Hans1 kent geen Malta , hij komt niet verder op Vakantie dan in Wallonië of Zuid Frankrijk ,tja hij moet in Franstalige gebied blijven , want daar wonen zijn Vrienden ;-)
|
Wat is de relevantie van dit topic?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be