Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De 12 oorlogsverklaringen in de Koran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=60330)

Olivier Bronselaer 20 september 2006 22:25

De 12 oorlogsverklaringen in de Koran

zie http://protest.skynetblogs.be

veel leesplezier en tot 8 oktober!

Webcrusader 21 september 2006 00:02

:-)

pinbag 21 september 2006 01:14

Precies geschreven door nen katholieke cowboy :)

Bhairav 21 september 2006 06:10

Als het Vlaamse volk dat massaal zal lezen (...) dan zal er nogal VB gestemd worden, peis ik!

Ploertendoder 21 september 2006 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier Bronselaer (Bericht 2004561)

Het 5de gebod van de Mahommedomanen vind ik nogal zwakjes als "aanzetten tot geweld tegen andersdenkenden" : " De moslims zijn het beste volk..." Dat staat in zowat elke grondtekst van eender welke religie. Ik zou dat eruit gooien.

Dan hebt ge er nog altijd 11 over. Doet ook nog eens denken aan 9/11. 12 vind ik een veel te mooi getal om te associëren met een haatdragende en tot geweld aanzettende boodschap.

Voor de rest kan ik uw keuze wel smaken, omdat in die sura's van de Koran gesteld wordt dat niet-moslims die toenadering zoeken tot moslims en moslims die toenadering zoeken tot niet-moslims als uiterst verdachte personen worden omschreven. Islamofielen en ook gematigde moslims zijn volgens de Koran dus niet te vertrouwen.

Goede keuze!

Bhairav 21 september 2006 06:54

Dus moeten we ze maar aanvallen?

Basy Lys 21 september 2006 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier Bronselaer (Bericht 2004561)

In der Beschränkung zeigt sich der Meister?

http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html geeft 413 haatverzen die ik de koran te vinden zijn.

Ploertendoder 21 september 2006 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2004924)
Dus moeten we ze maar aanvallen?

Da's waar de Koran toe aanspoort.

Ploertendoder 21 september 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2005048)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister?

http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html geeft 413 haatverzen die ik de koran te vinden zijn.

Ik vind het toch meisterlijk, de manier waarop Bronselaer er juist die haatverzen uitgekozen heeft die zwart op wit aantonen dat volgens het woord van God islamofielen en gematigde moslims voor geen haar te vertrouwen zijn en dus bij de minste geringste aangelegenheid terecht de strot mogen worden overgesneden, opgeblazen, ... make your pick... zo wil het Allah.

Boadicea 21 september 2006 16:19

En wat als niet-moslims nu per ongeluk deze regels van de koran toepassen op moslims in naam van de multicultuur? Dan zou het CGKR er wel graten in zien.

Wanneer kunnen die matjespredikers eindelijk eens gaan inzien, dat ze beter hun geweten volgen, dan de woorden van een profeet, die ik vanuit een historisch kader zeker geen verdraagzaam man kan noemen.

Deze paragraaf vind ik wel grappig:

10. ''O gij die gelooft, neemt de joden en de christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad een hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet."

(hoofdstuk 5, deel 6, paragraaf 52)

Deze paragraaf gaat er van uit dat joden en Christenen elkaars vrienden zijn, terwijl dat tijdens WO ll wel even anders was en dat het hebben van andersgelovige vrienden je ook andersgelovig maakt.

Duidelijk dat de Koran er van uit gaat dat een moslim niet voor zichzelf kan denken. Zij zijn degene die er het ergst door gediscrimineerd worden in een zekere zin.

Wie voor geen rede vatbaar is, slikt natuurlijk alles.

_Yahya_ 21 september 2006 16:28

Zet de Koran aan tot geweld ?

Schrijft de Koran geweld tegen ongelovigen voor?

Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ...

Kunnen we de Koran zomaar begrijpen ?

Basy Lys 21 september 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2006323)

Volgende richtlijnen kunnen helpen om de betekenis van Koranische verzen te begrijpen en te bespreken ...

Linda Bogaert leeft in een eigen fantasiewereldje, zonder enig besef van de realiteit. Tenzij zij de goedgelovige goegemeente zand in de ogen wil strooiten?

Het blijft een feit dat niemand in de mohammedaanse wereld haar uitlegging volgt.

ERLICH 21 september 2006 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2006323)

De eigen sekte begrijpt hem niet, hoe moet een ander dat dan begrijpen? De ene is voor geweld, de andere is tegen geweld. Maar wat de ene vandaag is wordt de andere morgen enz. geef toe is niet makkelijk. Volgens mij het beste de twee strekkingen en rietje geven kunnen ze elkander opblazen. Zij die het hardst kunnen blazen hebben de koran goed begrepen en wij wachten gespannen af wat nu eindelijk de juiste koranversie zal zijn, vrij simpel.

ElFlamencoLoco 21 september 2006 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2004842)
Precies geschreven door nen katholieke cowboy :)

De katholieken niet beledigen, hé beste!!! ;-)

KrisKras 21 september 2006 19:20

shiiit, nog grappiger als die pipo van groen-rechts!

Reza 21 september 2006 19:21

ROFL!

De man die de amerikalei wil omdopen tot george bushlei gaat ook eens de intellectueel uithangen over de islam.

Een humorist is ie wel! :rofl:

_Yahya_ 21 september 2006 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 2006724)
Linda Bogaert leeft in een eigen fantasiewereldje, zonder enig besef van de realiteit. Tenzij zij de goedgelovige goegemeente zand in de ogen wil strooiten?

Het blijft een feit dat niemand in de mohammedaanse wereld haar uitlegging volgt.

Maar zij heeft wel wat kunnen vertalen van het Engels, en Arabisch naar nederlands.
Zij is dankbaar ..

Ik heb veel respect voor deze vrouw, alleen omdat ze eerlijk omgaat met kennis opdoen, en onderzoeken..

"

"

I Love Muhammed&Jezus

Met vriendelijke groeten

Yahya

_Yahya_ 21 september 2006 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2006755)
De eigen sekte begrijpt hem niet, hoe moet een ander dat dan begrijpen? De ene is voor geweld, de andere is tegen geweld. Maar wat de ene vandaag is wordt de andere morgen enz. geef toe is niet makkelijk. Volgens mij het beste de twee strekkingen en rietje geven kunnen ze elkander opblazen. Zij die het hardst kunnen blazen hebben de koran goed begrepen en wij wachten gespannen af wat nu eindelijk de juiste koranversie zal zijn, vrij simpel.

Beste,

Eerst lezen en dan beooordelen..

Dank u voor uw begrip

"

"

I love Muhammed&Jezus

Met vredevolle groeten

Yahya

Boadicea 21 september 2006 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2006755)

Tja, als zelfs de moslims de koran als niet kunnen begrijpen, waarom moeten wij dat dan kunnen?

Moeten alle godsdienstige boodschappen zo cryptisch en dubieus zijn? Kan de enige echte ware godheid eens uit de hemel komen en zich voor één keer eens tot het menselijke niveau verlagen om eens en voor goed uit te leggen hoe het moet?

_Yahya_ 21 september 2006 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2007634)
Tja, als zelfs de moslims de koran als niet kunnen begrijpen, waarom moeten wij dat dan kunnen?

Moeten alle godsdienstige boodschappen zo cryptisch en dubieus zijn? Kan de enige echte ware godheid eens uit de hemel komen en zich voor één keer eens tot het menselijke niveau verlagen om eens en voor goed uit te leggen hoe het moet?

Wij hebben 'Salaat vrijdag' en de imaam moet min lecenciaat in de islamwetenschappen hebben om Khutba te mogen geven ..

"

"

I Love Muhammed&Jezus

Met vredevolle groetjes

Yahya

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be