Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   onterecht op kieslijst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=60482)

serge 22 september 2006 06:58

onterecht op kieslijst

Een vriend staat onterecht op een kieslijst.Kan daar (nog) iets aan gedaan worden?
Hij heeft een mail gestuurd naar de lijsttrekker van de betreffende partij , half augustus, maar die antwoord gewoon niet.

alle tips zijn welkom

bartje 22 september 2006 07:09

Hmmmm ik denk wel dat het te laat is nu daar alle kieslijsten reeds neergelegd zijn bij het gerecht.
Een klacht kan hij nog altijd neerleggen maar om zijn naam van de kieslijst te laten schrappen; dat zal niet meer lukken.
Maar als hij al half augustus op de hoogte was kon hij toch nog ook altijdpersoonlijk contact opgenomen hebben hé met de lijsstrekker?

Ik snap dat nu toch niet hoor, mensen ongewild op een lijst zetten; daar gaan we naar toe?

Kim 22 september 2006 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serge (Bericht 2007925)
Een vriend staat onterecht op een kieslijst.Kan daar (nog) iets aan gedaan worden?
Hij heeft een mail gestuurd naar de lijsttrekker van de betreffende partij , half augustus, maar die antwoord gewoon niet.

alle tips zijn welkom

Als het echt onterecht is (zonder zijn weten, handtekening vervalst en zo), dan zou ik dat fiks uitsmeren in de media. 8-)

Raven 22 september 2006 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2007945)
Als het echt onterecht is (zonder zijn weten, handtekening vervalst en zo), dan zou ik dat fiks uitsmeren in de media. 8-)

bwa, als ik per abuis op een cd&v, vld, vlaams belang, n-va, lijst zou komen... als ze daarvoor iets ter compensatie geven is da zo erg niet.

Maar als ik ooit bij de BuB of SP-A opkom.... Zelfs uw kleinkinderen (als die nog bestaan na de Islamitische revolutie) gaan nog advocaten nodig hebben.

serge 22 september 2006 07:17

men heeft hem gelokt met het feit dat men handtekeningen nodig had om met een nieuwe partij op te komen,
Leefbaar vlaanderen

Achteraf kwam de aap uit de mouw dat dit natuurlijk onze "vrienden" van het blok zijn.
Gezien zijn functie kan hij dit echter niet waarmaken.

Dat hij niet eerder reageerde is omdat ik hem pas eergisteren vertelde dat hij ook effectief op de lijst staat

Raven 22 september 2006 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serge (Bericht 2007961)
men heeft hem gelokt met het feit dat men handtekeningen nodig had om met een nieuwe partij op te komen,
Leefbaar vlaanderen

Achteraf kwam de aap uit de mouw dat dit natuurlijk onze "vrienden" van het blok zijn.

Dat hij niet eerder reageerde is omdat ik hem pas eergisteren vertelde dat hij ook effectief op de lijst staat

Als ie ervoor getekend heeft, zal hij dat wel niet zo erg vinden. (jij wel precies éh ;-) )Een steunbetuiging is een steunbetuiging, n'est-ce pas?

Als ie zomaar tekent om er vanaf te zijn moet je z'n adres maar eens doorsturen, dan sta ik daar elke dag wel met iets om te tekenen... de wabbe :lol: :lol:

Kim 22 september 2006 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2007964)
Als ie ervoor getekend heeft, zal hij dat wel niet zo erg vinden. (jij wel precies éh ;-) )Een steunbetuiging is een steunbetuiging, n'est-ce pas?

Niet geheel waar... Met die handtekening geef je aan dat je die partij een kans geeft om op te komen, ook al ben je het totaal niet eens met het gedachtegoed van die partij.

Het feit dat de partij in kwestie die handtekeningen gebruikt om lijsten te vullen, is laag bij de grond.

Kim 22 september 2006 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2007960)
Maar als ik ooit bij de BuB of SP-A opkom.... Zelfs uw kleinkinderen (als die nog bestaan na de Islamitische revolutie) gaan nog advocaten nodig hebben.

Moet ik nu schrik hebben of zo? 8-)

Anna List 22 september 2006 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2008002)
Moet ik nu schrik hebben of zo? 8-)

heb jij Raven op je lijst gezet ? 8O

Kim 22 september 2006 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2008011)
heb jij Raven op je lijst gezet ? 8O

Natuurlijk niet! Ik kom niet eens op met de verkiezingen, ik zit zelfs niet meer in een politieke partij! :)

Reza 22 september 2006 08:02

Citaat:

alle tips zijn welkom

Proces aan de broek en cash innen! ;)

Anders dreigen met naar de pers te stappen vlak voor de verkiezingen.
Als je de lijsttrekker niet kan bereiken, kan je nog altijd het lokale partijbureau of de partijvoorzitter van die gemeente bereiken.

Anna List 22 september 2006 08:21

Citaat:

alle tips zijn welkom

heb je ook een naam en een gemeente ? of klets je uit je nek ?

Anna List 22 september 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2008015)
Natuurlijk niet! Ik kom niet eens op met de verkiezingen, ik zit zelfs niet meer in een politieke partij! :)

verstandige keuze ...

serge 22 september 2006 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reza (Bericht 2008018)
Proces aan de broek en cash innen! ;)

Anders dreigen met naar de pers te stappen vlak voor de verkiezingen.
Als je de lijsttrekker niet kan bereiken, kan je nog altijd het lokale partijbureau of de partijvoorzitter van die gemeente bereiken.

lijsttrekker is partijvoorzitter van de gemeente

serge 22 september 2006 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2008039)

hove, leefbaar vlaanderen

serge 22 september 2006 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2008039)

waarom zou ik daarvoor uit mijn nek kletsen ?

serge 22 september 2006 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2007997)
Niet geheel waar... Met die handtekening geef je aan dat je die partij een kans geeft om op te komen, ook al ben je het totaal niet eens met het gedachtegoed van die partij.

dit was de reden waarom hij heeft getekend
niet met de bedoeling om op te komen

Vorenus 22 september 2006 08:40

Onzin, met 1 handtekening kom je niet op verkiezingslijst terecht.

ERLICH 22 september 2006 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serge (Bericht 2007961)
Leefbaar vlaanderen

En hoe goed sommige zijn of proberen te zijn om personen of partijen juist voor de verkiezing in opspraak te bengen. Uw zogezegde vriend is zelf niet mondig genoeg om zijn uitleg te geven, u als goede vriend doet dat is zijn plaats. Gezien zijn functie? Klinkt wel als heeft uw vriend een bijzondere funcie, zou toch denken dat ge voor het uitoefenen van een mogelijke bijzondere functie moet, kunnen lezen, moet kunnen nadenken en zeker het verstand hebben alles te lezen voor ge iets tekent? Dus vrij simpel uitgedrukt, kwestie geloofwaardigheid scoort uw verhaal een een dikke 0.

Of was het van uw viend mischien de bedoeling, ik teken hier iets hang de symphatisant wat uit en juist voor de verkiezing gebaar ik mij van kromme haas en zeg dat ze mij onterecht op hun lijst hebben geplaats en mijn goede vriend maakt dat dan openbaar, gezien mijn FUNCTIE ik dit zelf niet kan. Moet er eens achter gaan luisteren, ongewild op en lijst worden geplaatst zou wel strafbaar kunnen zijn, maar u met goedkeuren op een lijst laten plaatsen (dit is het geval u hebt getekend) en juist voor de verkiezing een ander verhaal komen ophangen om zo een partij in opspraak te brengen, denk wel dat dit evenzeer strafbaar zou kunnen zijn. Zou maar nadenken als ik u was voor ge zulke verhaaltjes de wereld in stuurt.

Kunt mischien met dit verhaaltje scoren bij linkse pc'ers die springen toch op alles zonder nadenken, zelfs op de mestkar als dit hun uitkomt om een partij in een slecht daglicht te stellen.

Anna List 22 september 2006 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serge (Bericht 2008060)
hove, leefbaar vlaanderen

en over welke kandidaat mag het dan wel gaan ? ... zonder naam geloof ik er geen snars van hoor ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be