![]() |
Zou je gaan kiezen als het niet moest ?
De gemeenteraadsverkiezingen zijn meestal heel specifiek per gemeente. Maar hoeveel interesse heb je om te gaan kiezen hiervoor ?
Zou je ook gaan kiezen als het niet verplicht was ? |
Jazeker, ik heb nog steeds mijn BURGERPLICHT.
|
Zeker.
Ik ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn van deze poll. Wie zal het meeste stemmen verliezen bij het afvoeren van de stemplicht? Hier is eentje aan linkerzijde die alvast blijft. :) |
ik ga altijd twee keer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou overigens wel gaan kiezen. |
Citaat:
Maar het kan een aanwijzing hoeveel men nog gelooft in verkiezingen, ook na alle voorakkoorden die reeds afgesloten zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat ze de stemplicht maar afschaffen.:-P |
Citaat:
|
voor gemeenteverkiezingen zou ik thuisblijven maar al de rest zou ik doen.
|
Ik zou zeker gaan stemmen.
Ook ben ik voor stemplicht omdat het de burger enigzins verplicht toch een béétje na te denken over de mens binnen de samenleving. Ik durf dit niet met zekerheid zeggen maar toch denk ik dat het VB minder stemmen zou binnenrijven als men de stemplicht afschaft. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou absoluut nog gaan stemmen. Er is ook nog ziets als moreel plichtsbesef, en het zijn wellicht diegenen die niet zouden gaan stemmen die achteraf het meest zouden staan klagen over het gevoerde beleid.
|
De resultaten zijn nogal voor de hand liggend, gezien dit een politiek forum is.
|
Zoals jullie kunnen merken zou ik ook gaan stemmen..
voor de rest: 'k weet niet of het VB méér stemmen zou verliezen dan andere partijen.. 'k denk dat er bij de CD&V ook wel heel wat mensen zitten die stemmen 'uit gewoonte' en bij 'niet-verplichting' ook niet zouden gaan.. bij het Vb zit een redelijk percentage mensen die heel bewust stemt... hetzij positief bewust, hetzij negatief bewust. Ik vermoed dat N-VA, Groen! het minst zouden te lijden hebben onder een afschaffing van een kiesplicht.. ofte.. dat zij er dus in verhouding een voordeel mee zouden kunnen doen. Het VB zou - denk ik - percentsgewijs meer stemmen verliezen dan de N-VA en Groen! (denk ik) maar ik denk niet meer dan CD&V, SP-A.. dus in vergelijking met de klassieke partijen - denk ik - dat ze het er beter af zouden brengen (door minder verlies). VLD is moeilijk inschatten, maar 'k vermoed dat ook daar de impact beperkt zou zijn.. afijn.. 't is allemaal maar een vermoeden hé... :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ge "kleurt" toch niet zomaar 't eerste, 't beste bolletje om uzelf er vanaf te maken! Mensen moeten toch op zijn minst beseffen met welke kleur ze zichzelf kunnen vereenzelvigen. Daarvoor hoeven ze zelfs niet politiek geïnteresseerd te zijn. Zoek "uw" lijst en geef een lijststem. (ook al weegt ze maar voor 1/3 door) 1 minuutje werk. Citaat:
Denk aan de talrijke bejaarden en de relatief ongeïnteresseerde jongeren waarbij het VB toch populair blijkt te zijn. Denk aan de vele mensen die VB stemmen uit de overtuiging dat "de politiekers toch allemaal zakkenvullers zijn" en dan maar een proteststem geven in de zin van: kiezen tussen de pest en de cholera. Nogmaals: een persoonlijke veronderstelling. ;-) |
Citaat:
Citaat:
Maar dat is natuurlijk ook maar een persoonlijke veronderstelling. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be