![]() |
jij ook? zo niet wie of wat is je trots waard?
en is jou trots zo belangerijk? en het belangerijkste, wie heeft jou trots nodig? :lol: |
Ik ben nog altijd op zoek naar WAT een belg is.
Mijn buitenlandse collega's weten het ook nog altijd niet. |
Ik zou ook graag nekeer weten waarop we trots moeten zijn :roll:
|
een kunstmatige trots voor een kunstmatig land !
neen bedankt ! |
Het zoveelste voer dat in de koeien-en kalverenweide thuishoort.
|
Op wat zou je in godsnaam trots moeten zijn?
Op de corruptie van de sossen? OP het slecht beleid van Verhofstadt? Op een Michel die er een sport van maakt buitenlandse staatshoofden te beledigen? Op een stijgende criminaliteit? Op een werkeloosheid die boven de 500.000 zit? Op bedrijven die hier meer en meer wegtrekken? Op een koninklijke familie die goorste praktijken heeft uitgevoerd in de Kongo, en het schijt hebben aan bv verkeersregels? Op een Vlaamse Rode Televisie. Op het feit dat Wallonië op Vlaanderen parasiteert en jaarlijks miljarden Vlaams geld steelt? Op het feit dat hier actieve terroristen onder valse voorwendsels Belg kunnen worden en een politieke partij kunnen beginnen? Op politici die hun dochter in de politiek kunnen lanceren omdat ze te stom is om iets anders te doen? (Ze zit zelfs in de regering) :roll: [size=6]Der is in heel den Belziek geen kloten om trots op te zijn!![/size] Mijn gelukkigste dag is het moment dat Vlaanderen eindelijk vrij is, en dat den Belziek ophoud met bestaan. |
wat een zure reacties weer hierboven :roll:
Daar ben ik nu eens NIET trots op Voorts, doe maar gewoon, zoals een Belg dat normaal doet :wink: :) |
Ik ben trots Belg te zijn. Waarom ook niet? We leven in een aangenaam land, hoge levensstandaard, uitstekende keuken, vele bezienswaardigheden. Je kan altijd zeggen dat dit & dat niet gaat, maar als ik sommige comments lees, lijkt het alsof we in Nicaragua leven.
|
Ik ben niet trots op België.
Waarom zou ik? Een door politiek gekonkel ontstaan landje, ten voordele van grootmachten, ten voordele van een adel geslacht en ten heden dage ten prooi van geldzuigende vampiers, politici genaamd. We hebben hier een lap grond, het kruispunt van de Europese wegen. Bemest met het bloed van vele jonge mensen, in de loop der eeuwen. Zeer rijk in "beschaving" zeer rijk door het arbeidslustige volk, maar zeer arm in grondstoffen. Moet ik daar trots op zijn, ik ben trots op mezelf, op hetgeen ik kan en verwezelijkt heb, maar niet trots op een stukje grond waarop ik me het meeste beweeg. Voor dezelfde moeite zou ik nu over >nederlandse grond huppelen, en als een kleine droompje uitkomt over Engels grondgebied. Maar trots op grond?Nee niet echt. |
Citaat:
|
Citaat:
Nog uitleg nodig . |
Belgie is niet ontstaan ten voordele van een addelijk geslacht (welke staat *ontstaat* er nu ten voordele van een koninklijke familie?). Bent u trouwens zo zeker dat Vlaanderen een republiek zou zijn, volgens de laatste, door de N-VA geciteerde enquete was slechts 15% van de Vlamingen voorstander van een republiek.
|
Tacitus, je verwart de Belgische industriele/heersersrevolutie met de de Franse revolutie van 63 jaar eerder.Daar rolden adelijke, en geestelijke koppen bij de vleet. In de Belgische revolutie zijn er met moeite een hoopje Nederlandse soldaten,Nederlandsupporters(voornamelijk Vlamingen) en een handvol heetgebakerde frankofielen gesneuveld.
Ons koningshuis is er maar bijgetrokken omdat het in die tijd gebruikelijk was een koning of keizer als landshoofd te hebben. Wat België wel uniek maakt is dat deze van in het begin een protocolaire functie hebben, geen wetgevende(alhoewel in theorie het laatste woord aan de koning is, Zie Boudewijn)Leopold 1 en 2hebben veel moeite gedaan om meer macht te krijgen, maar dat is niet echt gelukt ,omdat hun geldschieters die macht niet zo graag afgaven. Have fun Tacitus.. Zonder België geen vast inkomen voor de Saksen Coburgs uit de zakken van hun "volk".Niet getreurd, ze hebben vetgespekte rekeningen die hun levensstijl een aar jaar kunnen onderhouden. |
Wie pro-Belgie is kan niet anders dan anti-Vlaanderen zijn, wat wil zeggen anti-Vlaamse bevolking, dus de pro-Belgisisten onder ons zijn tegen ons, besluit: er zitten enkele verdoken vijanden onder ons !!
|
Shit ik zen genen Belg, Ik kan der dus niet trots op zijn. Of mag ik trots zijn omdat ik genen Belg ben ?
|
Citaat:
onafhankelijk vlaanderen 33% [ 161 ] de huidige belgische staat 26% [ 125 ] een hereniging met Nederland 40% [ 193 ] |
Citaat:
Iemand met een vodje papier dat men paspoort noemt? Dat vodje krijgt zogoed als iedereen die hier komt aandraven. Belg zijn is niets, maar dan ook helemaal niets. |
Hoe doet een Belg 'normaal'?
Is de ontduikende zelfstandige zo'n Jan Modaal? De grootste sukkelaar van een Belg werkt in het zwart of hij werkt niet. De Belg die beter af is betaalt belastingen tot hij er 'blauw' van ziet. De Belgische politieker doet Jan Modaal zoveel mogelijk betalen... om er zelf zoveel mogelijk uit te kunnen halen. Terwijl de doorsnee Vlaamse Belg vooral betaalt... de Waalse Belg weer dezelfde pot leeghaalt. En de 'Belg' die er het meeste uithaalt en het minste betaalt dat is de oppermolenaar die zelf niet eens maalt. |
Citaat:
Met dit berichtje bewijs je echter over de eigenschappen van de doorsnee Belg te beschikken; *klagen *klagen *klagen Gelukkig is dat doorsnee... |
Citaat:
Diezelfde vraag kan je stellen aan ieder flamingantje. WAT IS VLAANDEREN? :roll: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be