Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Vlaams Belang-kandidaat is vechtersbaas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=60922)

Reza 25 september 2006 20:36

Vlaams Belang-kandidaat is vechtersbaas

Vlaams Belang-kandidaat gaat op de vuist

ma 25/09/06 - Een kandidaat voor Vlaams Belang in Dilbeek is gisteren op de vuist gegaan met een jongere van jeugdclub Oosthoek. Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord, toen hij betrapt werd door een plakploeg van VB. Hij kreeg slagen in het gezicht en de ribben en dient een klacht in.

In tegenstelling tot alle andere partijen maakt Vlaams Belang in Dilbeek gebruik van de gewone openbare aanplakborden om verkiezingsaffiches op te hangen. Omdat ook jeugdclub Oosthoek die borden gebruikt, kwam het gisteravond tot een kat- en muisspelletje tussen de twee plakploegen.
Rond 23 uur liep het mis aan het bord bij het cultureel centrum Westrand. Twee jongeren die op ronde waren voor het evenement Oosthoek Live, ontdekten dat hun affiches overplakt waren door Vlaams Belang.
De lijm was nog nat en ze begonnen de affiches los te peuteren. Maar ze werden op heterdaad betrapt door kandidaat Joris Pison, die op de 11e plaats staat voor Vlaams Belang.
Vanaf dat moment lopen de versies van beide partijen uiteen. Vlaams Belang zegt dat de jongeren van de jeugdclub zich agressief gedroegen en dat Pison één klap heeft uitgedeeld.
Maar volgens de jeugdclub zijn er enkel woorden gevallen, tot de VB'er één van de jongeren plots enkele slagen toebracht. Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over. Hij gaat met een doktersverslag naar de politie om een klacht in te dienen.

"Een zaak voor het parket"

Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) van Dilbeek betreurt het voorval. "Ik keur geweld af, uit welke hoek het ook komt. De daders zijn gekend. Deze zaak gaat zeker naar het parket."
Platteau zegt dat Dilbeek de voorbije jaren veiliger is geworden. Hij noemt het ironisch "dat het net Vlaams Belang is dat in deze zaak onveiligheid heeft gecreëerd."

Duidelijk een heetgeblakerde opblaaskikker, als ge om domme partijpolitieke voddenposters al motten moet uitdelen.
Die Vlaams Belanger heeft zich goed laten vangen en die jonge gast zal meteen een leuke bijverdienste (lees: schadevergoeding) gaan krijgen! :lol:

Vorenus 25 september 2006 20:40

Woord tegen woord.
Bovendien waren de jongeren de oorzaak.
Die klacht kan wel is tegen hun keren.

ilfalco 25 september 2006 20:57

De feiten omdraaien daar zijnd e poco's correct in. het zijnd elinksen die overal ten landen vandalisme plegen tav woneingen van Vb'ers...

Pietje 25 september 2006 21:06

T'is dat al die VB-ers nooit of te nimmer "andere kiesaffiches" zouden durven aftrekken of overplakken. :lol: :lol: :lol:

Bazilfunk 25 september 2006 21:08

Aanpassen of op ne C130 naar blokkië!

Uh-Huh 25 september 2006 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2017790)
De feiten omdraaien daar zijnd e poco's correct in. het zijnd elinksen die overal ten landen vandalisme plegen tav woneingen van Vb'ers...

En we zijn toch ook zo vies van zelfkritiek..

Riksken 25 september 2006 21:18

Ze hebben nog gelijk ook. Het zou voor minder uw kloten beginnen uithangen.
Maar van Pison een vechtersbaas maken? Mij lijkt het eerder een doetje.

Internaut 25 september 2006 22:13

Ze hebben inderdaad gelijk, als ik ene zo een affiche zie afscheuren steek ik hem ook neer.

Marlboro 25 september 2006 22:16

Toen ik mee m'n maat was weesten plakken dan stopte er opeens zo'n dommekloot en kon het nie laten om naar ons te roepen dat ze ons beter zouden afschieten.Had meneerke het zich gewaagd om tot bij mij te komen en hem te stellen dan zou het z'n beste dag niet zijn geweest.

Wij gaan om de 2 dagen gaan plakken en telkens opnieuw zijn wij de enige die het slachtoffer van zijn dat anderen dus over onze affiches hebben geplakt.Men weet dat wij(vb)naast groen moeten en mogen plakken en geen andere partij.Wij houden in ons gemeente eraan maar de andere partijen niet behale groen en ik verschiet er dan nog van dat de groenen zich daarin gedragen.
Nuja,we hebben ze ondertussen al dik en dubbel terug gepakt,eigen schuld dikke bult.

van Maerlant 25 september 2006 22:20

Citaat:

Platteau zegt dat Dilbeek de voorbije jaren veiliger is geworden. Hij noemt het ironisch "dat het net Vlaams Belang is dat in deze zaak onveiligheid heeft gecreëerd."
Platteau is een hypocriete klootzak. Al járen word ik dagelijks geconfronteerd met die etterbak zijn wanbeleid.

stab 26 september 2006 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2018015)
Platteau is een hypocriete klootzak. Al járen word ik dagelijks geconfronteerd met die etterbak zijn wanbeleid.

Kan wel zijn VM, maar met wie gaat gij straks in 't gemeentecollege zetelen?

Reza 26 september 2006 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2017737)
Woord tegen woord.

"Meesterrrrrrrrrrrrrr, meesterrrrrrrrrrrrrrrr, die is begooooooooonnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..." :roll:

Diegene die meppen uitdeelt is diegene die strafbare feiten heeft gepleegd, ni meer ni minder!

Moet ie maar volwassen genoeg zijn om zich ni door die jong gastjes te laten vangen.

Die jonge gast heeft ondertussen een leuke bijverdienste! :lol:

PAJOT 26 september 2006 08:06

Citaat:

Vlaams Belang-kandidaat gaat op de vuist

ma 25/09/06 - Een kandidaat voor Vlaams Belang in Dilbeek is gisteren op de vuist gegaan met een jongere van jeugdclub Oosthoek. Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord, toen hij betrapt werd door een plakploeg van VB. Hij kreeg slagen in het gezicht en de ribben en dient een klacht in.

In tegenstelling tot alle andere partijen maakt Vlaams Belang in Dilbeek gebruik van de gewone openbare aanplakborden om verkiezingsaffiches op te hangen. Omdat ook jeugdclub Oosthoek die borden gebruikt, kwam het gisteravond tot een kat- en muisspelletje tussen de twee plakploegen.
Rond 23 uur liep het mis aan het bord bij het cultureel centrum Westrand. Twee jongeren die op ronde waren voor het evenement Oosthoek Live, ontdekten dat hun affiches overplakt waren door Vlaams Belang.
De lijm was nog nat en ze begonnen de affiches los te peuteren. Maar ze werden op heterdaad betrapt door kandidaat Joris Pison, die op de 11e plaats staat voor Vlaams Belang.
Vanaf dat moment lopen de versies van beide partijen uiteen. Vlaams Belang zegt dat de jongeren van de jeugdclub zich agressief gedroegen en dat Pison één klap heeft uitgedeeld.
Maar volgens de jeugdclub zijn er enkel woorden gevallen, tot de VB'er één van de jongeren plots enkele slagen toebracht. Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over. Hij gaat met een doktersverslag naar de politie om een klacht in te dienen.

"Een zaak voor het parket"

Burgemeester Stefaan Platteau (VLD) van Dilbeek betreurt het voorval. "Ik keur geweld af, uit welke hoek het ook komt. De daders zijn gekend. Deze zaak gaat zeker naar het parket."
dat is nu eens echt snelrecht

Reza 26 september 2006 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2018007)
Toen ik mee m'n maat was weesten plakken dan stopte er opeens zo'n dommekloot en kon het nie laten om naar ons te roepen dat ze ons beter zouden afschieten.Had meneerke het zich gewaagd om tot bij mij te komen en hem te stellen dan zou het z'n beste dag niet zijn geweest.

Wij gaan om de 2 dagen gaan plakken en telkens opnieuw zijn wij de enige die het slachtoffer van zijn dat anderen dus over onze affiches hebben geplakt.Men weet dat wij(vb)naast groen moeten en mogen plakken en geen andere partij.Wij houden in ons gemeente eraan maar de andere partijen niet behale groen en ik verschiet er dan nog van dat de groenen zich daarin gedragen.
Nuja,we hebben ze ondertussen al dik en dubbel terug gepakt,eigen schuld dikke bult.

God, waar houdt een mens zich mee bezig? :roll:

Een zandbak onder uw gat en ge zit op de juiste plaats!

Blauwzwart 26 september 2006 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reza (Bericht 2017731)
Die was een affiche van Vlaams Belang aan het verwijderen van een openbaar aanplakbord,

Aha, waarom deed hij dat ? Ik veronderstel dat er P.V. tegen hem is opgesteld hiervoor en hij een boete zal krijgen ?

luvali 26 september 2006 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 2018586)
Aha, waarom deed hij dat ? Ik veronderstel dat er P.V. tegen hem is opgesteld hiervoor en hij een boete zal krijgen ?

Als ge de eerste posting had gelezen, dan had ge geweten, dat hij dit deed omdat de plakploeg van het VB, de affiche van de jeugdclub had overplakt.
Mag ik nu veronderstellen, dat de plakploeg van het VB, hier een P.V. voor gekregen heeft en een boete zal krijgen? Of moet dat enkel voor de anderen gelden?

Blauwzwart 26 september 2006 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luvali (Bericht 2018625)
Als ge de eerste posting had gelezen, dan had ge geweten, dat hij dit deed omdat de plakploeg van het VB, de affiche van de jeugdclub had overplakt.
Mag ik nu veronderstellen, dat de plakploeg van het VB, hier een P.V. voor gekregen heeft en een boete zal krijgen? Of moet dat enkel voor de anderen gelden?

Wat bedoelt men een gemeentebord ?

TheBlackadder 26 september 2006 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2017737)
Woord tegen woord.

als dit klopt:

Citaat:

Het slachtoffers houdt er blauwe plekken en een gezwollen gezicht aan over.
klopt het verhaal van 1 klap duidelijk niet, en dan is die VB'er zijn woord niet veel meer waard.

luvali 26 september 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart (Bericht 2018687)
Wat bedoelt men een gemeentebord ?

,
Volgens de eerste post, was het een openbaar aanplakbord, wss. dus een bord, zoals er bij ons ook staan, waar verenigingen, jeugdclubs, theatergezelschappen en dergelijke hun evenementen aankondigen. Als ik dus het eerste bericht mag geloven, geen verkiezingsbord.
Als dit waar is, gaat enkel die VB-er en zijn plakploeg in de fout. Maar die eerste post geeft eigenlijk net te weinig info, om je een goed beeld te kunnen vormen.

SirGalahad_ 26 september 2006 10:01

Citaat:

En we zijn toch ook zo vies van zelfkritiek..
Eerst ff in eigen boezem kijken dude...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be