![]() |
Belastingen loskoppelen van geld?
Met de nationalisering van de banken, het loslaten van de gouden standaard, het initialiseren van prijscontroles, de/inflatie &c heeft de staat al een leuke poging gedaan een mooi profijtje te doen op uw kosten. Het papier, de muntstukken in uw portefeuille zijn niets waard - maar daar hebben we het nu even niet over.
Belastingen zijn eigenlijk een aandeel van de door u geproduceerde goederen (vruchten van uw arbeid) of tegenwoordig zelfs van de door u ooit geproduceerde goederen (vruchten van uw arbeid vroeger waar u nu nogmaals eens op belast wordt, zoals grond, erfenis &c) die u hoort af te staan - onder dreiging - aan de leutige medeburgers die zich uw leiders noemen. Dat alles in geld gebeurt, is normaal. Goud is een duurzame substantie, die de kippenboer toeliet meteen wat potten te gaan kopen in plaats van eerst langs te gaan bij de graanboer. Afspraken werden dus gemaakt dat goud een wisseldinges zou zijn, steeds inwisselbaar voor de waarde die er in besloten ligt. Toch betaalden (sommige) mensen tot in de niet zo ver gelegen geschiedenis hun belastingen in natura. De tienden zijn bekend, alsook de herenpenning en meer van dat soort onderwerperig spul. Toen de economie zo algemeen en vrijer werd (even dan toch) drong het gebruik van goud tot in de diepste kern door. Maar de overheid heeft haar contract opgezegd. Er is geen goud meer, enkel die hoax van eurobiljetten waarvan de waarde volledig buiten bereik ligt. Mogen de mensen dan ook niet hun contract opzeggen? In de Verenigde Staten is er een lange traditie van belastingsverzet -en weigering. Daar zitten een aantal gierige knollen tussen, maar er zijn ook ware groepen die best wel goede idealen hebben. Zo zijn er belastingsweigeraars die attesten van stortingen aan goede doelen doorsturen naar de fiscus, of die zelf een goed doel oprichten met exact het aantal te betalen belastingen - om te zijn dat het ook tof kan. Belastingsverzet laat zich dan weer uitdrukken door bijvoorbeeld je belastingen met één centjes te betalen, &c. Maar zou je je belastingen niet in natura mogen betalen? Tenslotte, er is geen goud meer, geen vaste waarde, dus waarom zou papier meer waard zijn dan bijvoorbeeld graan? Waarom zou ik geen twee ton graan mogen afdroppen bij de belastingsdienst? |
Euh... wat is de marktprijs voor een kuub drijfmest tegenwoordig?
|
Kijk, dat ik daar nu zelf niet kon opkomen. Die jongens gaan wat over zich heen krijgen daar.
|
Citaat:
want daar is wel een verschil tussen he. die van varkens bevat meer vaste stoffen dan die van runderen. |
Citaat:
Loskoppel maar gerust, ik heb geen geld en ik betaal geen belastingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn pensioen spaar ik liever voor mezelf op dan gedwongen te worden er de huidige generatie mee te betalen. Mijn spaarboekje blijft, mijn belastingsgeld is al een jaar vervlogen. Daarom kregen mensen in de jaren vijftig plots pensioenen zonder er ooit betaald voor te hebben, en krijgen mensen nu plots geen brugpensioen meer hoewel ze soms al dertig jaar betaald hebben. Belastingen zijn een hoax. Een onvrijwillige, agressieve hoax. |
Citaat:
Maar dat laatste is niet helemaal juist: www.banknotes.com Inflatie = daling van de koopkracht . Citaat:
Citaat:
Zo kan je je succesierechten betalen met erkende kunstwerken. Hoewel in België dacht men daar onlangs anders over met de kunstcollectie van dokter Janssens. |
Citaat:
Dat kunnen we inderdaad doen, de waarde van onze euro koppelen aan het drijfmest, dat hebben we toch met hopen, of met sloten, hoe zeg je dat, ;-) |
Citaat:
|
Kunt ge u voorstellen ne mest-rush naar West-Vlaanderen ... ;-)
|
Citaat:
Maar hadden we dat vroeger gedaan met de frank dan hadden we meteen de sterkste munt van de wereld. De drijfmestpariteit. |
Citaat:
|
werd het betalen met 'peeschijven' al voorgesteld/uitgeprobeerd ?
maar vooral verandert de titel bij de 1500ste post ? |
Citaat:
De overheid stelt het accepteren van fiduciair geld verplicht en erkent dit geld als enige middel om belastingsschulden mee te vereffenen. Waar in het wetboek dit staat, kan ik nu wel even niet opkomen. |
Citaat:
Of een miljoen ton CO2,in de vorm van lucht uit de schoorstenen van een Russische nikkelsmelter :-D |
Je zou natuurlijk jaarlijks een half jaar voor de staat kunnen werken......ik bedoel...DIRECT hé :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be