Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NSV-Gent voert republikeinse actie! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6102)

NSV 7 oktober 2003 09:29

Een 8-tal Gentse NSV-leden heeft gisteren, tijdens de opening van het 50ste academiejaar van de Vlerick-school een republikeinse protestactie gevoerd. De Vlerick had het nodig gevonden om Albert II uit te nodigen bij de start van het nieuwe jaar in de Aula van de Gentse universiteit.
Op het moment dat Albert II uit z'n wagen stapte werd hij verwelkomd op een striemend 'belgië barst!' Ook binnen in de Aula was er protest.

jan hyoens 7 oktober 2003 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NSV
Een 8-tal Gentse NSV-leden heeft gisteren, tijdens de opening van het 50ste academiejaar van de Vlerick-school een republikeinse protestactie gevoerd. De Vlerick had het nodig gevonden om Albert II uit te nodigen bij de start van het nieuwe jaar in de Aula van de Gentse universiteit.
Op het moment dat Albert II uit z'n wagen stapte werd hij verwelkomd op een striemend 'belgië barst!' Ook binnen in de Aula was er protest.

Bravo, doe zo verder! Dat beloofd een leuk academiejaar te worden! :wink:

boer_bavo 7 oktober 2003 10:43

Alvast een betere actie dan wat we van NSV Gent gewoon zijn: beschadigen van kantoorgebouwen in het Gentse.

jan hyoens 7 oktober 2003 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Alvast een betere actie dan wat we van NSV Gent gewoon zijn: beschadigen van kantoorgebouwen in het Gentse.

bedoelt ge die "nazi's fuck off" graffiti in de Keizer Karelstraat? 8)

AyneRand 7 oktober 2003 11:55

NSV : Nationalistische Studie Verzuimers

Babeth 7 oktober 2003 12:26

Puh, dat kan ook gelden voor de leden van andere politieke studentenverenigingen, of sowieso alle andere studentenverenigingen.

Even een leuke oude spreuk uit de doos halen, ik geloof dat die van de Romeinse wijsgeer Seneca was:

"Studius sine studio est us".

Letterlijk vertaald: Een student zonder studie is een zwijn.
Vrij vertaald: Als een student niet studeert dan is hij niets waard.

parcifal 7 oktober 2003 13:07

Ik was er gisteren bij toen het gebeurde en ik moet zeggen dat meerderheid van de toeschouwers niet eens wist dat het het NSV was die weer onnozel moest komen doen.
Ik dacht eigenlijk dat het het Vlaams Blok was.

Qua impact was het echt verwaarloosbaar naar mijn mening.
De mensen die ik daarna hierover sprak vonden die manifestanten trouwens maar een bende ambetante kleuters.
Wel grappig was dat ze begonnen met hun gejoel (in de Aula) net toen Bart Somers zijn speech begon af te steken.
:D

Naar mijn gedacht zouden ze die bende voosaards best een paar weken gemeenschapsdienst aansmeren in een migrantenbuurt (Rabot of De Muide).

jan hyoens 7 oktober 2003 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik was er gisteren bij toen het gebeurde en ik moet zeggen dat meerderheid van de toeschouwers niet eens wist dat het het NSV was die weer onnozel moest komen doen.
Ik dacht eigenlijk dat het het Vlaams Blok was.

Qua impact was het echt verwaarloosbaar naar mijn mening.
De mensen die ik daarna hierover sprak vonden die manifestanten trouwens maar een bende ambetante kleuters.
Wel grappig was dat ze begonnen met hun gejoel (in de Aula) net toen Bart Somers zijn speech begon af te steken.
:D

Naar mijn gedacht zouden ze die bende voosaards best een paar weken gemeenschapsdienst aansmeren in een migrantenbuurt (Rabot of De Muide).

aan de kant blijven staan en niets doen en daarna komen zagen is inderdaad een volwaardig alternatief! :roll:

parcifal 7 oktober 2003 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Hyoens
aan de kant blijven staan en niets doen en daarna komen zagen is inderdaad een volwaardig alternatief!

Natuurlijk hoefde ik niets te doen, de mannen van de staatsveiligheid
hebben het probleem(pje) snel en efficient opgelost. 8)

Ah ja, nu hebben die NSV'ers weer een straf verhaal om af te steken aan de toog van 'De Roeland' zeker.

[fantasie]
'Jaja, gilbert, die gast van de staatsveiligheid was zeeekers 2 meter groot en bijna even breed maar ik zwaaide dapper met mijn papierke en ik krijste als een big in het slachthuis. Had hij geen revolver gehad, ik had hem een ferme beet gegeven.
En de koning was ferm onder de indruk amai, amai, amai hij zal niet goed slapen vandeweek. Zo zeker 8 betogers, dat maakte nogal indruk zulle...
Gilbert, Gilbert...... waarom lacht gij zo en waar gaat gij naartoe???"
[/fantasie}

8)

Benjamin 7 oktober 2003 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NSV

Is het al carnaval periode?

numarx 7 oktober 2003 16:40

Hee, maar da's nogal es een actie hoor! Volgens mij zijn ze er daar nóg niet goed van!

Volksstormer 7 oktober 2003 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

"Grote Kuis" in die buurten zou de gemeenschap inderdaad een dienst bewijzen! :twisted: :wink:

Patriot! 7 oktober 2003 20:20

Amai, 8 nazi's die met hun armke omhoog VlaemSSch-nazionale slogans stonden te scanderen... in den glorietijd van 40-45 was 't wel wa meer e :twisted:

Verhofstadthater 7 oktober 2003 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Amai, 8 nazi's die met hun armke omhoog VlaemSSch-nazionale slogans stonden te scanderen... in den glorietijd van 40-45 was 't wel wa meer e :twisted:

Of hoe men de geschiedenis kan verdraaien om het eigen grote gelijk te krijgen. :cry:

JP 8 oktober 2003 01:10

Acht scharrekopjes roepen BELGIE BARST! NSV heeft zijn start niet gemist. Toch ongelooflijk hoe die brave alleshaters toch telkens op de meest stupide manier het nieuws halen. Alhoewel, als niet één van die pummels zelf dit tekstje de wereld in gestuurd had zou geen haan, zelfs niet de allerdomste haan, daar naartoe kraaien.
Het ergste van dit triestige gedoe is dat die nietsnutten nu waarschijnlijk zich nog stoerder voelen, ook al heeft zowat de hele goegemeente hun buik vol van dit kinderachtige gedrag van deze overjaarse kleuters.
Ik mag die NSV-ertjes niet. Als ze niet met een veel te korte snit en dito broek marcheren achter de vlag en hierbij nog niet eens de puberteit bereikte knapen mee laten opdraven, dan gaan ze voor de Vlerick, een centrum van eruditie, hun eigen, aan de debiliteit grenzende domheid, tentoonspreiden. Albert II zal eens gegniffeld hebben. Die acht door en door zielige individuen zullen geschaterd hebben. Wat hebben zij die alom gewaardeerde koning een hak gezet!
Doe zo verder NSV (of is het NSDAP?), de wereld ligt voor jullie. Ondanks de vele negatieve reacties, het hoongelach, de deuren op je neus, ja, zelfs de koeien uit de wei loeien jullie uit; toch gaan jullie er blijven voor gaan. Onkruid vergaat inderdaad niet. Maar zelfs voor de meest woekerende plant bestaat er een herbicide. Maar daar moet zelfs geen research naar gedaan worden, vroeg of laat (en hoe vroeger, hoe minder laat), gaan jullie volledig ten onder gaan in jullie extremisme, leugens, of gewoon, door jullie peuter-attitude.

Bob 8 oktober 2003 01:23

Och JP, de mentaliteitsverschillen tussen de vlamingen en de walen zijn nu eenmaal van deze orde dat een barsten van belgie nog de beste oplossing zou zijn.
Trouwens moesten de transfers niet bestaan, dan was belgie al gebarsten.
En in feite zijn is dat nu ook al een stuk.
Trouwens het aanhouden van een koningshuis is oneconomisch en kost ne hoop geld. Wist ge dat deze brave mensen 250 agenten ter beschikking hebben, om zich te beschermen ('t is potverdorie een half leger).

Bruno* 8 oktober 2003 02:10

Waar zouden we staan zonder de NSV-folklore?

Citaat:

De actie tegen het Bologna-akkoord die de Gentse NSV gisteren (1 oktober) voerde, was een succes. Met 8 militanten die affiches tegen het Bolgna-akkoord droegen, werd post gevat aan de ingang van de Aula toen de proffen toekwamen. Ons protest werd gefilmd door AVS en er werd een interview gegeven aan URGent (studentenradio). Een aantal proffen gaf ons openlijk gelijk in ons protest.

boer_bavo 8 oktober 2003 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Trouwens moesten de transfers niet bestaan, dan was belgie al gebarsten.

Had je nu gezegd, moest Brussel niet bestaan, dan had ik je gelijk gegeven.

jan hyoens 8 oktober 2003 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP
Acht scharrekopjes roepen BELGIE BARST! NSV heeft zijn start niet gemist. Toch ongelooflijk hoe die brave alleshaters toch telkens op de meest stupide manier het nieuws halen. Alhoewel, als niet één van die pummels zelf dit tekstje de wereld in gestuurd had zou geen haan, zelfs niet de allerdomste haan, daar naartoe kraaien.
Het ergste van dit triestige gedoe is dat die nietsnutten nu waarschijnlijk zich nog stoerder voelen, ook al heeft zowat de hele goegemeente hun buik vol van dit kinderachtige gedrag van deze overjaarse kleuters.
Ik mag die NSV-ertjes niet. Als ze niet met een veel te korte snit en dito broek marcheren achter de vlag en hierbij nog niet eens de puberteit bereikte knapen mee laten opdraven, dan gaan ze voor de Vlerick, een centrum van eruditie, hun eigen, aan de debiliteit grenzende domheid, tentoonspreiden. Albert II zal eens gegniffeld hebben. Die acht door en door zielige individuen zullen geschaterd hebben. Wat hebben zij die alom gewaardeerde koning een hak gezet!
Doe zo verder NSV (of is het NSDAP?), de wereld ligt voor jullie. Ondanks de vele negatieve reacties, het hoongelach, de deuren op je neus, ja, zelfs de koeien uit de wei loeien jullie uit; toch gaan jullie er blijven voor gaan. Onkruid vergaat inderdaad niet. Maar zelfs voor de meest woekerende plant bestaat er een herbicide. Maar daar moet zelfs geen research naar gedaan worden, vroeg of laat (en hoe vroeger, hoe minder laat), gaan jullie volledig ten onder gaan in jullie extremisme, leugens, of gewoon, door jullie peuter-attitude.

Nogal een grappige reactie van iemand die zit te kwijlen op 21 juli terwijl de oud"strijders" effekes komen paraderen, versierd als een kerstboom en met de boterhammendoos onder de arm!
:lol:

jan hyoens 8 oktober 2003 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Waar zouden we staan zonder de NSV-folklore?

Citaat:

De actie tegen het Bologna-akkoord die de Gentse NSV gisteren (1 oktober) voerde, was een succes. Met 8 militanten die affiches tegen het Bolgna-akkoord droegen, werd post gevat aan de ingang van de Aula toen de proffen toekwamen. Ons protest werd gefilmd door AVS en er werd een interview gegeven aan URGent (studentenradio). Een aantal proffen gaf ons openlijk gelijk in ons protest.

Beter een paar leeuwen die van zich af bijten dan een kudde volgzame schapen! Maar ja, voor jullie is een standje openhouden met drie man al een wereldprestatie! :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be