Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nieuwe Vlaamse leeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=61106)

Tjolder 26 september 2006 22:15

Nieuwe Vlaamse leeuw

En wat vindt je ervan ?

djimi 26 september 2006 22:18

Ik vind het maar zozo.

carlgustaaf 26 september 2006 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 2020989)
En wat vindt je ervan ?

de oude is beter. Maar als er nu absoluut een nieuwe moet komen , mag je wel wat meer je best doen...

Thomas- 26 september 2006 22:21

Dit is het verhaal erachter:
Citaat:

Nieuw logo promoot Vlaanderen in het buitenland

Het nieuwe logo bestaat uit zes puzzelstukken met verschillende kleuren en vormen die samen het vertrouwde beeld van de Vlaamse leeuw vormen

BRUSSEL - Vlaams minister van Buitenlands Beleid Geert Bourgeois heeft dinsdag een nieuw logo voorgesteld voor de promotie van Vlaanderen in het buitenland. Alle Vlaamse overheidsinstellingen zullen het gebruiken voor hun communicatie in het buitenland. Ook Vlaamse organisaties en private spelers zullen het kunnen gebruiken.

De beeldvorming van Vlaanderen in het buitenland is belangrijk, zegt Bourgeois. Vlaanderen heeft zijn leeuwenvlag als officieel symbool, maar dat is tijdloos. Het nieuwe eigentijdse logo moet Vlaanderen profileren als een sterk en modern ,,merk'' en dienst doen als een soort ,,appelation d'origine''.

De verschillende kleuren en vormen in het logo staan symbool voor het rijke gevarieerde aanbod van Vlaanderen. Onder het logo staat een slagzin in vier talen ontworpen: Vlaanderen past je perfect, Flanders fits you, la Flandre vous va bien, Flandern passt zu dir.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26092006_038
Deze regenboog Vlaamse leeuw ziet er belachelijk uit. Wat is er mis met de oude :?

djimi 26 september 2006 22:27

Ik hou in geen geval van 'de oude' : zwart op geel is geen mooie kleurencombinatie. Een mooiere 'leeuw' vind ik : groen of blauw op gele achtergrond.

Maar nog mooier is de nog veel oudere 'beer' : een bruine beer op lichtgroene achtergrond, bijvoorbeeld.

netslet 26 september 2006 22:35

Bazilfunk 26 september 2006 22:55

Het ergste is dat zinnetje "past je perfect". Vlaanderen slaat blijkbaar echt niet aan bij de burger. Blijkbaar moet men de burger echt bevestigen dat hij zich er goed zou bij voelen. Vlaanderen is een utopie!

DenDane 26 september 2006 23:04

trekt op geen kl..... :?

ICE-MAN 26 september 2006 23:41

typisch voor onze prutspolitiekers......

hebben we het schoonste symbool dat traditie en degelijkheid uitstraalt en over de gansen aardbol gekend is sinds eeuwen..... en dan gaan ze net dat symbool door den eenen of den anderen prutser laten verklooien met flasshy kleurkes..... om der voor veel geld ne "jeanetten-leeuw" van te maken..... mickey mouse ziet er beter uit !:cry:

de "echte Vlaamse Leeuw" is zwart op een veld van goud (geel) en daarmee uit !

Internaut 26 september 2006 23:54

Trekt op niets met al die kleuren. Ziet er veel te braaf uit.
Ach ja de echte reden is dat men de leeuw te agressief vond overkomen.
Zever in pakskes natuurlijk, dat iemand als Bourgeois die zich een Vlaams nationalist durft noemen dit goedkeurt zegt veel.

Herr Flick 27 september 2006 06:47

Citaat:

En wat vindt je ervan ?

Sorry maar da is een jeanetteleeuw hé, ;-)

Nu ja voor op producten te plakken die in het buitenland verkocht worden gaat het nog net, maar als symbool voor een regering , ... sorry hoor.

Herr Flick 27 september 2006 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 2021192)
typisch voor onze prutspolitiekers......

hebben we het schoonste symbool dat traditie en degelijkheid uitstraalt en over de gansen aardbol gekend is sinds eeuwen..... en dan gaan ze net dat symbool door den eenen of den anderen prutser laten verklooien met flasshy kleurkes..... om der voor veel geld ne "jeanetten-leeuw" van te maken..... mickey mouse ziet er beter uit !:cry:

de "echte Vlaamse Leeuw" is zwart op een veld van goud (geel) en daarmee uit !

Net wat ik dacht, inderdaad een symbool van kracht, onverzettelijkheid, ...

Jaani_Dushman 27 september 2006 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2021035)
Ik hou in geen geval van 'de oude' : zwart op geel is geen mooie kleurencombinatie. Een mooiere 'leeuw' vind ik : groen of blauw op gele achtergrond.

Geel en blauw? Help, nee! Toch geen IKEA- of InterieurHeytens-Leeuw! :x

;-)

Jaani_Dushman 27 september 2006 10:49

Citaat:

En wat vindt je ervan ?

Waarom moet die tekst naast het Nederlands enkel in het Frans, Duits en Engels? Waarom niet in het Bretoens, Corsicaans en Gallicisch?

ilfalco 27 september 2006 15:29

En dat heeft dan 100.000€ gekost ... wat een farce. boerswa had het beter aan de papschool uitbesteed...
Tsjonge toch wat een onbenul.

jan hyoens 27 september 2006 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2022932)
En dat heeft dan 100.000€ gekost ... wat een farce. boerswa had het beter aan de papschool uitbesteed...
Tsjonge toch wat een onbenul.

100.000 euro? Ge zijt toch aan het zwanzen hoop ik! Mijn zoontje van 18 maanden doet het gratis (of voor een koekske!) en met hetzelfde resultaat!

Kim 27 september 2006 15:42

Citaat:

En wat vindt je ervan ?

Sorry, maar dat trekt dus echt op niks he... :?

Jazeker 27 september 2006 15:46

Citaat:

En wat vindt je ervan ?

Lelijk.

FISHERMAN 27 september 2006 15:48

Zo mogen die kutleeuw zoveel veranderen en bijkleuren als ze maar willen, maar desondanks blijft een extreem-rechts en racistisch symbool waar ik niks mee te maken heb/wil te maken hebben.

Jaani_Dushman 27 september 2006 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN (Bericht 2023015)
Zo mogen die kutleeuw zoveel veranderen en bijkleuren als ze maar willen, maar desondanks blijft een extreem-rechts en racistisch symbool waar ik niks mee te maken heb/wil te maken hebben.

*geeuw*
:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be