![]() |
Ondanks vele zogenaamde comments van LA-mensen die menen dat hun partij pro-Belgisch is, is de waarheid wel even anders. Dat bewijzen niet alleen hun contacten met het VB, maar ook hun programma.
Vlaanderen en Wallonië hebben baat bij meer eigen verantwoordelijkheden. De arbeidsmarktsituatie verschilt immer te sterk van elkaar in het Noorden en het Zuiden. Het Liberaal Appel is daarom voorstander van subsidiariteit d.w.z. we beslissen welke bevoegdheden we zelf willen uitoefenen en welke we samen willen uitoefenen. Deze herschikking dient te leiden tot homogene bevoegdheidspaketten, deze taakverdeling kan niet worden afgekocht! Vlaanderen en Wallonië moeten afzonderlijk bevoegd woden voor o.a. sociale zekerheid, mobiliteit, justitie en politie. Er blijft een federale solidariteit bestaan maar wel enkel op basis van objectieve noden. |
En uit die partij komt jullie nieuwe Antwerpse ondervoorzitter Peter de Ryck dus, nadat die bij het Vlaams Blok was vertrokken?
Right, als een N-VA'er een hand geeft aan een Blokker sta je hier te springen en te krijsen dat één nazi-front werd gevormd en een kartel op handen is, maar zelf haal je zonder met je ogen te knipperen iemand binnen die uit het Vlaams Blok én het Liberaal Appel komt, partijen die je allebei als anti-Belgisch bestempelde en dies meer! Doe zo verder! |
"Right, als een N-VA'er een hand geeft aan een Blokker sta je hier te springen en te krijsen dat één nazi-front werd gevormd en een kartel op handen is"
De N-VA en het VB hebben dezelfde basisideologie, wij en het LA of VB niet. Dat is al een heel verschil. |
Citaat:
|
Allicht wel ja. Trouwens, zoals ik reeds zegde, er zijn verschillende redenen waarom iemand bij een partij kan zitten. Kijk naar uzelf: u noemt zichzelf sociaal-democraat maar bent beste vriendjes met VB-er Jan Van Den Berghe.
|
Citaat:
|
We hebben indertijd met Beysen gesproken, toen zijn programma nog zeer vaag was. Toen we zijn rabiaat fascisme ontwaarden, hebben we natuurlijk de gesprekken stopgezet.
|
Citaat:
Ik denk niet dat ik met Jan in een politieke partij kan zitten, daarvoor lopen onze meningen, buiten dit deelforum, veel te ver uiteen. Maar inhoudelijk discussiëren en het op bepaalde punten met elkaar eens zijn kan natuurlijk altijd. |
Citaat:
Dat namen geven aan politieke tegenstanders zoals racist, fascist, nazi, enz.. Daar zijn de Franse communisten mee begonnen. Waarom? Om van hun politieke tegenstanders af te zijn, door te zeggen: die mensen deugen niet, daar moet je niet mee praten, weg met hen. En dat is het verketteren, dat overkomt vele mensen die een vrij debat willen en die dat niet mogen voeren. Derk-Jan Eppink |
Citaat:
|
Misschien wil uw partij wel in kartel gaan met Beysen? 't zou mooi zijn: N-VA/LA/VB, één groot fascistisch Front. En 't zijn ook compromisloze politici, niet? Dat moet toch lukken?
|
Citaat:
|
Ik heb deze topic net ontdekt.
Toch zou ik, als Liberaal Appel lid, graag even mijn mening over de stelling kwijt willen. Het Liberaal Appel is zeker geen anti-Belgische partij, omdat wij geloven dat een reeks bevoegdheden moeten overgeheveld worden naar de gewesten. België in zijn huidige vorm is een logge adminisratie, waar de burger zijn weg niet meer in vindt. Dat willen wij aanpakken, door maatregelen die België transparanter en duidelijker maken. Ik zou dit zelfs een pro-Belgisch standpunt durven noemen. Wij hebben geen boodschap aan de vorming van een onafhankelijke Vlaamse of Waalse staat. Zoals Lionel Vandeberghe het ooit al stelde: De Vlaamse staat is cafépraat. België is een staat, die mits een aantal aanpassingen perfect op zichzelf kan bestaan en nog goed kan werken ook. |
:roll: :roll: overheveling van Sociale Zekerheid, politie, justitie, mobiliteit. Zeg dan gewoon dat je wilt dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, dat is tenminste eerlijker.
|
Citaat:
En daarbij zich de vraag stellen of dat punt dan ook haalbaar is. Een regel in de bedrijfswereld is dat men niet aan een project begint, wanneer een haalbaarheidsstudie uitwijst dat het project niet levensvatbaar is. Wij passen die regel toe in onze politiek, hoor! |
Het LA wil een overheveling van Sociale Zekerheid, politie, justitie, mobiliteit naar de deelstaten. Waarom dan nog een Belgisch niveau? Dat is pas onhaalbaar.
|
Citaat:
|
Kijk, als je een splitsing van die bevoegdheden eist, dan ben je een Vl-nationalistische partij. Niet verwonderlijk voor die xenofobe racist van een Ward Beysen. Zwarte Ward :mrgreen:
|
Rudy, ik denk eerlijk gezegd dat je als goede Belg je tijd verliest bij het LA.
Een man met jouw intelligentie en zulk een wilskracht hoort niet bij een partie die haaks op je ideeën staat. Bij ons staat de deur voor jou open. We hebben tenminste toekomst omdat we ons niet in een links of rechts hoekje duwen, maar een open geest aanhouden. :wink: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be