Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Groen! tv-spot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=61430)

groen!? 28 september 2006 21:33

Groen! tv-spot

http://youtube.com/watch?v=rjT2zF3FYEw

knap gedaan!

djimi 28 september 2006 21:44

Ik stem in mijn gemeente (Jette) in elk geval voor iemand die op de lijst 'Groen!' prijkt, maar ik vind het filmke niettemin toch een beetje aan de 'melige' kant.

Of is het de muziek die er op geplakt werd ? Waarom heeft 'Groen!' niet gekozen voor iets dat een beetje 'doet bewegen' ?

Ja, ik weet het, ik ben een veeleisend persoon. Net daarom stem ik voor 'Groen!', trouwens.

groen!? 28 september 2006 21:50

de muziek vind ik niet super maar de beelden toch wel hoor. Je kan het "melig" vinden, ik vind het gewoon een warme, positieve boodschap :)

leeuwenhart 28 september 2006 22:07

Ik vindt het clichématig.
Het is zelfs demagogisch.
1: de vrachtwagen: bootschap "zwakke weggebruiker misbruik uw positie in het verkeer en haal zoveel mogelijk gevaarlijke toeren uit"
2: betaalbaar wonen: Alsof een politieke partij de markt van de immobilia zal dicteren wat de marktwaarde is van woningen.
3: Schone energie versus mooi landschap. Momenteel is de schoonste energie die bruikbaar is om de gemeenschap te voorzien kernenergie.
Geen enkele alternatieve energiebron kan kernenergie opvangen. Gevolg bij afbouw kernenergie: Vlucht naar fossiele brandstoffen omdat er anders geen alternatief is.

Groen! is een partij voor de rijken! Voor alle zaken die zij als vervuilend aanzien zwaar belasten. gevolg zal zijn, dat wie het kan betalen zal kunnen genieten, wie niet zijn auto enz zal mogen laten staan.

djimi 28 september 2006 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!? (Bericht 2027016)
de muziek vind ik niet super maar de beelden toch wel hoor. Je kan het "melig" vinden, ik vind het gewoon een warme, positieve boodschap :)

Wat ik dan weer wèl mooi vond :

- de fietsende 'papa' en zijn 'dochtertje'

- de 'draak' ( de 'vlieger') èn de windmolens

- alle bomen in het filmke

- dat gezinnetje met hun 'krot' (vooral dat huppelende meisje vond ik onweerstaanbaar : ik vind huppelende kleine en grotere mensjes van het mooiste dat er is)

- dat jonge koppeltje : ik hou van jonge en oudere koppeltjes (man-vrouw; man-man; vrouw-vrouw : al gelijk, als er maar liefde aan te pas komt)

- die spelende kinderen en dan die 'opa'

- ...

Om maar te zeggen dat er inderdaad iets (nogal veel) warms en positiefs van afstraalde.

En toch ook een beetje 'melig'.

Maar dat zal mij niet beletten voor lijst 'Ecolo-Groen!' te stemmen.

Ze mogen zelfs 'supermelig' worden, ik ben een èchte koppigaard.

leeuwenhart 28 september 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2027073)
Wat ik dan weer wèl mooi vond :

- de fietsende 'papa' en zijn 'dochtertje'

- de 'draak' ( de 'vlieger') èn de windmolens

- alle bomen in het filmke

- dat gezinnetje met hun 'krot' (vooral dat huppelende meisje vond ik onweerstaanbaar : ik vind huppelende kleine en grotere mensjes van het mooiste dat er is)

- dat jonge koppeltje : ik hou van jonge en oudere koppeltjes (man-vrouw; man-man; vrouw-vrouw : al gelijk, als er maar liefde aan te pas komt)

- die spelende kinderen en dan die 'opa'

- ...

Om maar te zeggen dat er inderdaad iets (nogal veel) warms en positiefs van afstraalde.

En toch ook een beetje 'melig'.

Maar dat zal mij niet beletten voor lijst 'Ecolo-Groen!' te stemmen.

Ze mogen zelfs 'supermelig' worden, ik ben een èchte koppigaard.

en kun je nu eens als melige koppiggaard eindelijk eens uitleggen waarom je zou stemmen op Groen! en wat er zo positief is aan Groen! ?

groen!? 28 september 2006 22:23

een vader die naast zijn dochter fietst, is dat een gevaarlijke toer??

netslet 28 september 2006 22:24

Het tofste vond ik dat er geen beroep werd gedaan op bekende mensen of bekende politici. Wat in andere partij-propaganda wel eens het geval durft te zijn.

Wel oppassen met die fietshelmen te promoten. Naar het schijnt passeren voertuigen een pak dichter bij fietsers met een helm op, dan bij fietsers zonder helm. Maar er is ook goed nieuws, als je een lange vrouwelijk uitziende pruik ophebt blijven voertuigen nog een pak verder van je verwijderd. (bron)

djimi 28 september 2006 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 2027099)

en kun je nu eens als melige koppiggaard eindelijk eens uitleggen waarom je zou stemmen op Groen! en wat er zo positief is aan Groen! ?

- ik vind dat de Grote Ring al groot en breed genoeg is

- ik geloof niet in grootschaligheid, 'onbeperkte groei', militarisme, nationalisme, antropocentrisme, technocratie, plutocratie, hysterisch dynamisme, Koning Auto, ...

- ik geloof wèl in duurzame ontwikkeling, eerlijke handel, zorgzaamheid (zowel voor het milieu als voor mijn medemens), ...

- ik wil kunnen ademen

- ik hou het graag beschaafd

leeuwenhart 28 september 2006 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!? (Bericht 2027117)
een vader die naast zijn dochter fietst, is dat een gevaarlijke toer??

neen, wel 10tallen snotneuzen die na school zonder handen fietsen, en met 4 naast elkaar rijden. En als je een opmerking maakt, spontaan hun middenvinger tezien krijgt.

Marlboro 28 september 2006 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 2027244)
neen, wel 10tallen snotneuzen die na school zonder handen fietsen, en met 4 naast elkaar rijden. En als je een opmerking maakt, spontaan hun middenvinger tezien krijgt.

Tja,was het niet de sp-a die dit allemaal heeft toegelaten en gezegd heeft het mag om bv met 2 naast elkaar te rijden?Zeg zoiets en dan maken de jongeren er het dubbele van :?
Ik vind dat de zogezegd zwakke weggebruiker er grondig misbruik van maakt en dit te danken aan sp-a en vooral aan steveke stevaert.

alberto 29 september 2006 06:53

Alle politieke verkiezingsfilmpjes hebben een boodschap, maar waar zijn de oplossingen en hoe gaat men het realiseren, dat is iets anders, die zie ik hier ook weer niet, trouwens nog nergens gezien.
Wat me opvalt is de 10% vreemdelingenquota daar is niks van te zien in het filmpje, zij als grote voorstander daarvan.

Stemmen voor groen is ook deze keer niet aan mij besteed.

groen!? 29 september 2006 08:11

je kan toch moeilijk je hele programma en al je oplossingen in 2 minuten voorstellen?

groen!? 29 september 2006 08:12

Citaat:

en volgens u moedigt Groen! dit dus aan, omdat je in het filmpje een vader ziet die naast zijn dochter rijdt :roll:

alberto 29 september 2006 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!? (Bericht 2027695)
je kan toch moeilijk je hele programma en al je oplossingen in 2 minuten voorstellen?

Ja, dat klopt, dergelijke filmjes kosten alleen geld en zijn gewoon waardeloos, de meeste mensen weten waar de partijen voor staan.

Reza 29 september 2006 15:37

Ik was aant wachten tot dieje z'n vlieger tussen de windmolen terecht kwam, maar tevergeefs... :lol:

Reza 29 september 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 2027879)
Ja, dat klopt, dergelijke filmjes kosten alleen geld en zijn gewoon waardeloos, de meeste mensen weten waar de partijen voor staan.

Ben ik met je eens!

Al dat patijpolitiek gedoe kost veel geld en is eigenlijk waardeloos!

djimi 29 september 2006 17:32

Citaat:

U bent nooit jong geweest, neem ik aan.

Jaani_Dushman 29 september 2006 19:03

Citaat:

Spijtig dat ze hun koelbloedigheid verliezen. Zelf zou ik gewoon extra traag gaan rijden om die automobilisten te treiteren, en voor de rest de hele baan blijven bezetten.

Ahhh... Auto's treiteren is leuk! :-D
Dwing die zenuwpezen de trage manier van leven! 8-)

djimi 29 september 2006 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2029249)

Zelf zou ik gewoon extra traag gaan rijden om die automobilisten te treiteren, en voor de rest de hele baan blijven bezetten.

Ahhh... Auto's treiteren is leuk! :-D

Dat vind ik nu eens erg schattig van u. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be