![]() |
Uit De Volkskrant:
AMSTERDAM - De 43-jarige Anja Joos die maandagavond in Amsterdam werd mishandeld na een achtervolging door medewerkers van een Dirk van den Broek-filiaal, is gestorven aan inwendige verwondingen door geweld van buitenaf. Aanvankelijk was onduidelijk of de vrouw was overleden door mishandeling. Vijf verdachten blijven zwijgen Vijf winkelmedewerkers zitten vast op verdenking van mishandeling en zwijgen over het voorval. De politie heeft daardoor nauwelijks inzicht in wat er is gebeurd. Er is slechts één getuige van de molestatie, en die kan de gebeurtenissen niet volledig reconstrueren, aldus de politie. De politie zoekt nog een groep van vijf tot acht andere jongeren die waarschijnlijk bij de mishandeling waren betrokken. Deze groep werkt niet voor Dirk van den Broek . In tegenstelling tot wat eerder gezegd werd, zijn de meeste van de aangehouden jongens niet minderjarig. Eén verdachte is zeventien jaar oud, de anderen zijn achttien en negentien. Vandaag wordt beslist of ze in voorlopige hechtenis blijven. Medewerkers van het filiaal van Dirk van den Broek zeggen dat hun gearresteerde collega's de overleden vrouw wel hebben achtervolgd, maar niet mishandeld. Dat zou volgens de medewerkers, die anoniem willen blijven, gebeurd zijn door de jongeren die nog door de politie worden gezocht. Volgens politiebronnen is volkomen onduidelijk waarom Joos is gemolesteerd. De vrouw zou zich niet schuldig hebben gemaakt aan de diefstal van twee blikjes bier. Volgens een woordvoerder van Dirk van den Broek supermarkten was de vrouw wel enkele malen eerder in de winkel betrapt op diefstal. Ook zou zij er volgens winkelmedewerkers en buurtbewoners om bekend hebben gestaan racistische kreten naar Marokkanen en negers te roepen. Veel van het winkelpersoneel is allochtoon. De vijf arrestanten zijn van Marokkaanse afkomst. Volgens de personeelsleden is het bij het Dirk van den Broek-filiaal niet ongebruikelijk dat winkeldieven buiten worden achtervolgd. Daar was in enkele gevallen de bedrijfsleiding zelf bij betrokken. Burgemeester Cohen sprak woensdag zijn afschuw uit over de affaire. 'Het is laf - en elke man onwaardig - om een vrouw te intimideren, te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen met andere mannen één vrouw te lijf gaan. Dit moeten wij openlijk afkeuren en veroordelen.' |
Na o.a. het "incident" waarbij een jongeman dood werd geslagen aan een supermarkt door twee allochtone "medeburgers" zonder enige reden, waarop de ouders antwoordden dat het de wil van Allah was, is dit weeral het zoveelste geval. elukkig hadden onze linkse jongens het gevaar tijdig ingezien en werd Pim Fortuyn vermoord, of om het met de woorden vaneen welbekende VRT-figuur te zeggen: one down, 20 to go :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar moest ze wel degelijk gesteeld hebben,zou ik zeggen:Dat hoort bij het beroep :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Was de vrouw Marrokkaans geweest en doodgestampt door Nederlandse jongeren, dan was het kot te klein. |
Nationalitiet, ras, geloof, sexuele geaardheid,... heeft niets met de graad van de misdaad te maken. Het gaat hier over moord niets meer, niets minder. Het lijkt wel of sommigen deze moord erger vinden omdat ze begaan is door allochtonen, dan ze zou begaan zijn door autochtonen. Van een moord een politiek spelletje maken dat vind ik pas zielig.
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar hebben allochtone moslims niet veel nodig om compleet door het lint te gaan. We zien nu dat moslimallochtonen, ook op het eerste gezicht doodnormale en perfect geïntegreerde, allen potentiële moordmachines zijn, die bij het minste kunnen doorslaan. |
Mja, die indruk krijg je wel wanneer je zulke berichten verneemt.
Wij hebben om de hoek een kruideniertje/bakkertje die door een (Noord-Afrikaanse ?) allochtoon wordt uitgebaat: de man is enorm vriendelijk en beleefd, joviaal en goedlachs, hij werkt hard om zijn winkeltje draaiende èn proper te houden, hij spreekt vloeiend Nederlands, Frans, Berbers en Spaans, hij kent iedereen en heeft voor iedereen een gesprekje klaar. Het is een schat van een (allochtone) mens. Zo hoor je eens iets over een ander. Desalniettemin vind ik het vreselijk wat die vrouw in Amsterdam is overkomen. Ik hoop dat de daders gevonden en streng gestraft zullen worden. Iemand doodschoppen is asociaal en getuigt van een totaal gebrek aan eerbied voor medemensen. Ongeacht afkomst en milieu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Antoon, ik begrijp je cynisme en ik wordt in andere discussies aangevallen omdat ik kritiek heb op bepaalde groepen van allochtonen, maar ik weet wie er in mijn wijk woont en ik besef dat eendert wie, of het nu een Katholieke Spanjaard is, een Vrijzinnige Vlaming, een Orthodox-Christelijke Macedoniër of een Soennitische Marrokaan... ze kunnen allemaal net zoals ieder ander mens opgejut worden door kwaadsprekers. De tragiek momenteel is dat een groep jongeren een excuus heeft gevonden om keet te trappen en er toch niet voor gestraft te worden. |
Citaat:
2. Het "kot" is nu ook te klein. 3. De eerste keer dat ik hoorde dat het Marokkaanse jongeren waren, was bij NOVA, wat vaak een 'linkse' actualiteitenrubriek genoemd wordt. Slaat nergens op, maar goed. 4. Er is een groot probleem met winkeldiefstallen die erg vaak voorkomen, en waar de politie weinig preventiefs tegen doet/kan doen. 5. Supermarkten schijnen zelf een beleid te hebben dat winkeldieven buiten achtervolgd mogen worden door medewerkers, hoewel men dat nu ontkent. In plaats van ze staande te houden en over te dragen aan de politie, slaan die medewerkers echter liever de winkeldieven in elkaar, om ze vervolgens bebloed op straat achter te laten. Buurtbewoners hadden het al veel vaker meegemaakt. 6. Er wordt gemakkelijk een verband gelegd met een diefstal/overval in een Albert Heijn in A'dam, waarbij twee medewerkers de allochtone dief achtervolgden, die hen daarbij bedreigde met een mes, en uiteindelijk hardhandig wisten te vatten en over te dragen aan de politie. Zij kregen een boete vanwege dat hardhandige optreden, wat tot enorm veel verontwaardiging in Nederland leidde - het 'heldhaftige optreden' werd bestraft, terwijl dieven worden beschermd - en prins Bernhard zelfs aanbood de boete (terug) te betalen, wat hij uiteindelijk ook deed. Hoewel die situatie anders was, kan je je voorstellen dat de grens tussen wat goed en wat slecht is vervaagt. Wanneer ben je een held en wanneer een agressieve klootzak? Wanneer doe je je burgerplicht en wanneer speel je voor eigen rechter? |
AMSTERDAM - De 43-jarige Anja Joos, de vrouw die maandag in de Amsterdamse Pijp dusdanig werd mishandeld dat zij aan de gevolgen daarvan overleed, had niets gestolen uit de Dirk van den Broek-supermarkt aan het Marie Heinekenplein. Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie L. de Wit vrijdagmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.
Het slachtoffer werd maandag door een vijftal medewerkers achtervolgd, omdat zij vermoedden dat de vrouw hondenvoer en bier had gestolen. Op het Gerard Douplein, in de nabije omgeving van de supermarkt, werd de vrouw tegen de grond gewerkt en mishandeld. Ook omstanders zouden geweld tegen Joos hebben gebruikt. De uit Duitsland afkomstige Joos bezweek later in een ziekenhuis. Naast de vijf supermarktmedewerkers pakte de politie in de loop van de week nog twee mannen op. Een van hen is weer op vrije voeten gesteld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be