![]() |
De "Egoïsme Kwis"
Weer zo'n testje. ;-)
De Egoïsme Kwis Mijn resultaat: Sociale egoïst: Iemand die aardig is voor anderen en zijn eigenbelang nastreeft zonder dat dat ten koste gaat van van anderen. Morele ideologie: Ik leef voor mijn eigen geluk, maar ik heb ook respect voor de belangen van anderen. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Liberaal. |
Mijn resultaat:
Wisselend: Een compromis tussen de vier overige posities. Morele ideologie: Onduidelijk. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Politieke centrum. Maar wel op het randje van: Sociale altruïst: Iemand die veel over heeft voor anderen maar niet goed voor zijn eigenbelang zorgt. Morele ideologie: Ik moet me opofferen voor anderen maar zij niet voor mij. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Opportunistisch (partij die mij het slechtste uitkomt). |
Sociale Altruist
Egoïsme Kwis Resultaten Score: 10 punten voor elke Eens, 0 punten voor elke Oneens en 5 punten voor elke Anders. A1. Afwijzing eigenbelang ten koste van anderen 50 A2. Respect voor eigenbelang van anderen 40 B1. Eigenbelang dat niet ten koste van anderen gaat 0 B2. Afwijzing asociaal gedrag van anderen 30 Resultaten A. Sociale score (optelling A1 + A2) 90 % B. Individualistische score (optelling B1 + B2) 30 % M. Morele consequentheid score (100 - absolute waarde(B1-A2) - absolute waarde(B2-A1)) 40 % De blauwe stip in onderstaand diagram geeft uw morele positie weer. Uw morele positie is: Sociale Altruïst. |
Sociale egoïst: Iemand die aardig is voor anderen en zijn eigenbelang nastreeft zonder dat dat ten koste gaat van van anderen.
Morele ideologie: Ik leef voor mijn eigen geluk, maar ik heb ook respect voor de belangen van anderen politieke voorkeur: Liberaal. Gezellige kwis, schelden ze mij nog wat uit ook 8O |
Wat een tegenstrijdige resultaten noteer ik hier. :?
|
Resultaat
Sociale egoïst: Iemand die aardig is voor anderen en zijn eigenbelang nastreeft zonder dat dat ten koste gaat van van anderen. Morele ideologie: Ik leef voor mijn eigen geluk, maar ik heb ook respect voor de belangen van anderen. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Liberaal. :-) |
sociale egoist.
|
Citaat:
|
Sociale egoïst: Iemand die aardig is voor anderen en zijn eigenbelang nastreeft zonder dat dat ten koste gaat van van anderen. Morele ideologie: Ik leef voor mijn eigen geluk, maar ik heb ook respect voor de belangen van anderen. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Liberaal.
|
Sociale egoïst
|
Citaat:
|
sociale egoist
en nee: liberaal aanzie ik niet als scheldwoord. |
sociale egoist, en ja ze schelden mij uit voor liberaal.:evil:
|
Citaat:
|
Sociale egoïst: Iemand die aardig is voor anderen en zijn eigenbelang nastreeft zonder dat dat ten koste gaat van van anderen. Morele ideologie: Ik leef voor mijn eigen geluk, maar ik heb ook respect voor de belangen van anderen. Waarschijnlijke politieke voorkeur: Liberaal.
|
Is dat soms een quiz die speciaal ineengestoken is om stemmen te ronselen voor de VLD? 8O
|
Citaat:
Tenzij ge communist zijt antwoordt iedereen toch 'eens'... |
Statistieken alle respondenten sinds 10 maart 2003
Aantal respondenten 5066 Asociale Altruïst 0.38 % Sociale Altruïst 3.91 % Asociale Egoïst 3.14 % Sociale Egoïst 65.73 % Wisselend 26.85 % Gemiddelde morele consequentheid 79.49 % Mja :roll: Veel info heb je uit die quiz dus ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be