![]() |
Sterven voor je vaderland>?
Zouden jullie sterven voor je vaderland/moederland (hoe je het ook wilt zien).
Als Nederlander moet ik natuurlijk wel m'n leven geven voor m'n vaderland. Het staat immers ook in ons volkslied "tot in den dood". Voor het gemak ga ik er even van uit dat alle Nederlanders zo denken. Nederland is immers ook een van de fijnste landen om in te leven, dus geen reden om het niet te doen. Ik bedoel, waar doe je het dan wel voor? Nederlanders stemmen dus NIET in de poll aub. |
Citaat:
Voor Belgique: in nog geen miljoen jaar. |
Citaat:
Vlaanderen is een mooi land, maar als ik erond lig, heb ik er ook niet meer veel aan. |
Nooit ofte nimmer.
|
Citaat:
|
Nooit.
Voor personen, en dan personen in de aard van Vrouw of kinderen, misschien wel......mr zeker niet voor nen leider ofzo. I aint nuts.... |
Betekent het: zou jij je leven wagen moesten enkele van je vrienden, kennissen of familie in gevaar verkeren, dan zou mijn antwoord ja zijn. Tenminste als ik er een kleine kans toe acht dat ik tijdens die activiteit niet zelf het loodje leg. Een veredelde zelfmoord plegen, dat zie ik niet zo hard zitten.
Maar sterven voor mijn vaderland? Neen, merci. |
Citaat:
|
Ik denk dat ik officieel wel eens 4 "vaderlanden" zou kunnen hebben. Het is nogal moeilijk om te kiezen voor welk land ik dan zou willen sterven... liefst geen enkel natuurlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
vergeten aan te vinken |
Ik geef mijn leven niet voor een lapje grond.
|
Citaat:
|
Ik zou het zeer appreciëren dat anderen voor hun belzieke vaderland zouden willen sterven.
En wil daartoe best mijn steentje bijdragen. Als ik er ongemerkt en heelhuids mee kan wegkomen, natuurlijk. |
wie wil er nu sterven voor belgië?
voor Vlaanderen ok. |
Citaat:
|
iedereen heeft hier zijn idealen over, vlaanderen is voor mij geen lap grond.
|
Citaat:
Ik zou mijn leven geven voor mijn dierbaren of iemand in nood (in bepaalde gevallen dan toch) maar voor een land/grond/whatever...not in this life ! |
Citaat:
bovendien is de lap grond 'vlaanderen' al zodanig gebetonneerd dat het water niet meer weg kan bij hevige regen zodat de kelders van de arme vlaamkes onderlopen. de vlaamkes gaan dan kritiek geven op het stadsbestuur en de volgende keer vlaams belang stemmen. houzee. |
Een volk boeit mij ook niet zozeer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be