Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   DEINZENAARS hier niet aanwezig? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=61684)

Hendrik GORIS 30 september 2006 01:19

DEINZENAARS hier niet aanwezig?

Is hier nu echt niemand met belangstelling voor Deinze, of zijn die daar allemaal uitgeteld?

Wie heeft er een pronostiek voor Deinze?

willem1940NLD 30 september 2006 02:24

Misschien weet niet iedereen van het bestaan van Deinze af. Ik werd nieuwsgierig en vond:

Deinze, gemeente en stad in België, prov. Oost-Vlaanderen, arr. Gent, 75,54 km2, met 26 857 inw.
Encarta ® Winkler Prins 2006 © 1993-2005 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

Hendrik GORIS 2 oktober 2006 11:51

Deinze is een kleine stad, omringd door 10 grote tot zeer kleine dorpen en deelgemeenten. Inwoners: 27.717 (stand op 17/09/2002). De grootste deelgemeente is Petegem-aan-de-Leie, zelf ooit een concurrerende tweelingstad. Tot de Bourgondische hertog het geruzie beu was en Petegem-aan-de-Leie intra muros gewoonweg liet opslorpen door het kleinere Deinze. Tot ver in de Middeleeuwen was Deinze eigenlijk enkel een markt met huizen aan weerskanten en een grachtje en muurtje rond het geheel. Nu en dan sprongen de Fransen en ook soms zelfs Gentenaars toen (Deinze volgde Kortrijk) in de zomer over dat grachtje om Deinze plat te branden.
Huidige bekende inwoner: Jacques Rogge.

www.deinze.be

Er zijn 29 uittredende gemeenteraadsleden:
uittredende meerderheid:
CD&V 14, 3 schepenen + burgemeester;
VLD 9, 1 schepen;

uittredende oppositie:
N-VA 1;
SP.A 1;
Groen 1;
Onafhankelijken 2.

"CD&V / N-VA" komen tesamen op met twee aanvullende programma's. "VLD" stelt een député provincial op om de burgemeesterszetel te veroveren. "SP.A" ziet 2 van zijn verkozenen naar lijst "Groen!" trekken, het resultaat noemt een beetje verwarrend "Groenrood". SP.A stelt als tegenzet comité Gaversesteenweg en onafhankelijken op zijn lijst "SvD". "VB" komt voor het eerst op.

Hendrik GORIS 3 oktober 2006 07:59

En ene SS uit H kwam hier de wijkfeesten met een privébezoek vereren. Nijdigaards en afgunstelingen van N-VA, Cd&V en VLD maakten hiertegen van hun tak (niet TAK).

Wat vindt verenigd Groenlinks daarvan?

Karma 3 oktober 2006 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS (Bericht 2030402)
Is hier nu echt niemand met belangstelling voor Deinze, of zijn die daar allemaal uitgeteld?

Wie heeft er een pronostiek voor Deinze?

Natuurlijk zijn ze hier niet, ze zitten daar allemaal in de file :-P

Hendrik GORIS 3 oktober 2006 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 2042229)
Natuurlijk zijn ze hier niet, ze zitten daar allemaal in de file :-P

Mijnheer is duidelijk van Deinze of omstreken, merk ik. Hopelijk is de rotonde af voor de verkiezingen. ;-)
Vergeet niet te stemmen.

Mvg,
Hendrik

Karma 3 oktober 2006 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS (Bericht 2042520)
Mijnheer is duidelijk van Deinze of omstreken, merk ik. Hopelijk is de rotonde af voor de verkiezingen. ;-)
Vergeet niet te stemmen.

Mvg,
Hendrik

Nee hoor, ben niet van die kanten, maar moest er vandaag toevallig zijn. Amaaai, al zo erg (als 't niet erger is) als in Gent op verschillende plaatsen.

Hendrik GORIS 7 oktober 2006 10:44

FF naar voor halen. Zijn er hier op het hele forum maar 9 mensen uit Deinze, Zulte, Aalter, St Martens-Latem, Nazareth die de politiek daar een beetje volgen?

groentje 8 oktober 2006 10:10

Nee, maar ik heb de laatste tijd wat weinig tijd gehad.
En wat Steve betreft, het was wel heel erg handig gespeeld, maar an sich deed-ie niets verkeerd. Ook André Denys blijft een liberaal, nu hij gouverneur is, en wat Paul Breyne is, moet ik ook niemand vertellen...

Ach, ik weet niet goed wat te verwachten in Deinze. Als ik iedere lijst hoor, gaan ze zetels moeten bijzetten in de gemeenteraad ;) Ik supporter natuurlijk voor Groenrood, maar ik durf al langer geen pronostiekjes meer maken...

FreedomAndLiberty 8 oktober 2006 10:50

Er zijn 29 uittredende gemeenteraadsleden:
uittredende meerderheid:
CD&V 14, 3 schepenen + burgemeester;
VLD 9, 1 schepen;

uittredende oppositie:
N-VA 1;
SP.A 1;
Groen 1;
Onafhankelijken 2.
Ligt da nu aan mij of tel ik ma 28 gemeenteraadsleden.
Ik vermoed een beetje de algemene trend in de streek... CDV nog op kop maar slechts een moeizame of georganiseerde meerderheid... (net als in waregem, kruishoutem...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be