Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Rechtsreekse verkiezing burgemeester (https://forum.politics.be/showthread.php?t=61744)

bartje 30 september 2006 13:47

Rechtsreekse verkiezing burgemeester

Stel dat er in Antwerpen een tweede ronde komt van de burgemeestersverkezing met de 2 sterkste kandidaten: Filip Dewinter (VB) en Patrick Janssens (SP.A).
Naar wie gaat je stem en zeg eventueel waarom?

Ik weet dat ik héél wat meer namen kan geven maar ben opzettelijk bij deze twee gebleven.

bartje 30 september 2006 14:03

Als ik tussen die 2 zou moeten kiezen, zou ik nog niet eens twijfelen, het zou een héél overtuigde keuze zijn VOOR Patrick Janssens; alles is beter dan Filip Dewinter die Antwerpen letterlijk zou kapot maken!

Firestone 30 september 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2031472)
Als ik tussen die 2 zou moeten kiezen, zou ik nog niet eens twijfelen, het zou een héél overtuigde keuze zijn VOOR Patrick Janssens; alles is beter dan Filip Dewinter die Antwerpen letterlijk zou kapot maken!

²

Bazilfunk 30 september 2006 14:06

Dewinter is niet van't stad dus de keuze is gemakkelijk "eigen volk eerst"

Jantje 30 september 2006 14:11

Verkies PJ boven FDW want de eerste is iemand die de zaken als een bedrijf ziet en ook zo behandeld terwijl de tweede een politicus is en dit niet kan
Maar de tweede kan een heel goede oppositie voren terwijl de eerste dit natuurlijk dan weer dan weer niet kan.

Zij vullen elkaar aan, maar beseffen dit zelf nog niet.

Edina 30 september 2006 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2031494)
Maar de tweede kan een heel goede oppositie voren terwijl de eerste dit natuurlijk dan weer dan weer niet kan.

Iemand die enkel bijdraagt aan het creëren van een ontevredenheidsgevoel en een verzuurde sfeer, voert alles behalve een goede oppositie. Een goede oppositie heeft een positieve inbreng, geen negatieve.

luvali 30 september 2006 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2031514)
Iemand die enkel bijdraagt aan het creëren van een ontevredenheidsgevoel en een verzuurde sfeer, voert alles behalve een goede oppositie. Een goede oppositie heeft een positieve inbreng, geen negatieve.

volledig mee akkoord.

duveltje382 30 september 2006 14:26

Ik probeer jullie te begrijpen maar het lukt mij toch niet hoor
Hoe kunnen jullie nu al weten dat Filip Dewinter slecht zou besturen?
Hij heeft nog nooit de kans gekregen om het te bewijzen

Niet dat ik er op ga kiezen zeker niet,maar ik zal nooit beweren dat iemand iets niet kan als hij het nooit bewezen heeft

Er is trouwens nog nooit zoveel armoede als nu geweest,met Janssens als burgemeester

Bazilfunk 30 september 2006 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2031532)
Ik probeer jullie te begrijpen maar het lukt mij toch niet hoor
Hoe kunnen jullie nu al weten dat Filip Dewinter slecht zou besturen?
Hij heeft nog nooit de kans gekregen om het te bewijzen

Euh hoe zouden wij dat weten. Wel een jeugddeliquent die schreeuwt om meer veiligheid zonder zijn eigen verleden in de schijnwerper te zetten is al redelijk onbetrouwbaar.

Verder kan men zien aan hoe het VB bestuurd wordt of hoe men oppositie voert in Antwerpen dat FDW geen goed bestuurder kan zijn. Een goed bestuurder zal altijd openstaan voor iedereen in zijn bedrijf en niet enkel voor degene die hetzelfde die denken als hem. Het minste wat mij zou kunnen overtuigen van goed bestuur is als FDW zijn voetvolk ook eens hun mening liet zeggen.

Als je al ziet hoe het VB bestuurd wordt als een dictatuur zegt dat genoeg over hoe Antwerpen zou bestuurd worden.

duveltje382 30 september 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2031539)
Euh hoe zouden wij dat weten. Wel een jeugddeliquent die schreeuwt om meer veiligheid zonder zijn eigen verleden in de schijnwerper te zetten is al redelijk onbetrouwbaar.

Verder kan men zien aan hoe het VB bestuurd wordt of hoe men oppositie voert in Antwerpen dat FDW geen goed bestuurder kan zijn. Een goed bestuurder zal altijd openstaan voor iedereen in zijn bedrijf en niet enkel voor degene die hetzelfde die denken als hem. Het minste wat mij zou kunnen overtuigen van goed bestuur is als FDW zijn voetvolk ook eens hun mening liet zeggen.

Als je al ziet hoe het VB bestuurd wordt als een dictatuur zegt dat genoeg over hoe Antwerpen zou bestuurd worden.

Ik ben zelf geen VB kiezer, maar zeg niet dat het VB niet goed bestuurd wordt hé
Ik denk dat het een voorbeeld voor vele andere partijen kan zijn

voicelesscharlie 30 september 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2031472)

Er is niet veel meer kapot te maken.
Na 80 jaar sossiessendiktatuur heeft Antwerpen nood aan een nieuwe wind.
ALLEEN het VB kan hiervoor zorgen.
Ik kies voor Dewinter hoewel Coveliers mijn voorkeur geniet.

duveltje382 30 september 2006 14:45

Ik ben maar wat advocaat van den duivel aan het spelen hé :lol:
Maar als iemand zo een leiding kan geven aan de grootste partij van het land zal hij zeker Anwerpen wel kunnen besturen hé

GaRnaaLBeeR 30 september 2006 14:49

Wel liever positief liberaal als "die daar heeft het alemaal gedaan" liberaal

Bazilfunk 30 september 2006 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2031566)
Ik ben zelf geen VB kiezer, maar zeg niet dat het VB niet goed bestuurd wordt hé
Ik denk dat het een voorbeeld voor vele andere partijen kan zijn

Voor de NSDAP misschien, ah nee dat was juist het voorbeeld. :twisted: Een politieke partij waar iedereen zijn kop moet houden is natuurlijk gemakkelijker in de hand te houden. Maar geef nu toe wat heb je aan aan politiek doen als je zelf je klep moet houden.

Bazilfunk 30 september 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2031585)
Ik ben maar wat advocaat van den duivel aan het spelen hé :lol:
Maar als iemand zo een leiding kan geven aan de grootste partij van het land zal hij zeker Anwerpen wel kunnen besturen hé

Gij zijt niet van antwerpen zeker? Wij hebben een grote klep! Ik denk dat FDW snel met een volksopstand te maken zou krijgen. Zoals je merkt staat de antwerpenaar ook niet te popelen voor een Antwerpen met Dewinter als burgemeester (zie peilingen). Hoe kun je nu een goed bestuurder zijn met zo weinig mensen die in je geloven?

Een antwerpenaar is te mondig om zijn klep te moeten houden!

duveltje382 30 september 2006 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2031597)
Voor de NSDAP misschien, ah nee dat was juist het voorbeeld. :twisted: Een politieke partij waar iedereen zijn kop moet houden is natuurlijk gemakkelijker in de hand te houden. Maar geef nu toe wat heb je aan aan politiek doen als je zelf je klep moet houden.

Denk je dat ze bij de teletubbies alles kunnen zeggen?(Ben nu juist bezig met een andere politiek,dat zijn meestal mensen die gaan lopen zijn voor..............) Of bij de VLD?:)

Tantist 30 september 2006 15:05

Dat is kiezen tussen de pest en de cholera...

Tantist 30 september 2006 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2031597)

Wat komt de VLD hier doen? :twisted:

Bazilfunk 30 september 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2031629)
Wat komt de VLD hier doen? :twisted:

De VLD? They wish! Het is de VLD nog nooit gelukt iemand te doen zwijgen.

duveltje382 30 september 2006 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2031637)
De VLD? They wish! Het is de VLD nog nooit gelukt iemand te doen zwijgen.

Nee ze ineens buitenkipper hé

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be