![]() |
Teksten uit Vlaamse urinoirs in boek verzameld
'In 't Geniep'
De Belgische emeritus hoogleraar psychologie Stefan Lievens heeft 22 jaar onderzoek gedaan naar teksten op Vlaamse toiletten. De resultaten zijn neergelegd in het boek 'In 't Geniep'. Van subtiel en gevoelig tot grof en seksistisch. De 66-jarige professor geeft toe dat hij wel eens gechoqueerd was: "Maar ik moet ook toegeven dat het toch soms ook de boertige hilariteit van het jongetje in mezelf bovenhaalde." De auteurs van toiletproza die Lievens sprak, vond hij maar seksuele zielenpoten. Hij vond op zijn speurtocht weinig respect voor de vrouwelijke kunne. "Het aantal ronduit grove uitlatingen over vrouwen is ontelbaar en de dames worden zonder omhaal gedenigreerd tot nul komma nul. Geloof me, in een doorsnee urinoir in Vlaanderen is geen enkele vrouw een bevrijd mens", zegt hij in Het Laatste Nieuws |
Citaat:
Toch straf dat niemand hier op reageert eh? ;-) |
Citaat:
|
Interessant. Ik vroeg mij al een tijdje af of er zo'n onderzoek bestond.
Raar maar waar heb ik al zeer interessante dingen gelezen in een openbare plee. Ook het verschil van niveau en onderwerpen is treffend afhankelijk van de locatie van de toilet. |
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124039 Is dit nu een threadomancer/thread necros?
|
interessanter zou zijn als er wat voorbeelden gepost werden
|
Citaat:
|
Citaat:
22 jaar pisbakken controleren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is een boek van Stephen King over een schrijver die van plan is dergelijke quotes te verzamelen en te bundelen. Weet even niet meer welk boek dat is. Kent iemand dat boek?
|
Citaat:
|
Vind het zelf altijd leuk materiaal, dingen als "TIM wast heren" en "schijt aan *wat voor onderwerp dan ook*", al komt het meestal inderdaad neer op dingen als "PSV stinkt niet"
Schooltafeltjes (goede oude tijd) waren overigens nog leuker, omdat het in het geniep moest gebeuren. Heb zelf nog eens geconverseerd over een tafeltje: I love U I hate U I don't know U I don't know U2 Maar dat ook hoogleraren zich hiermee bezig houden, dat had ik dan weer niet verwacht. |
|
Citaat:
Er is geen papier om uw gat af te vagen! ^ | | | Die hierboven is een uil, Wie goed kan kakken maakt zijn gat niet vuil! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be