Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voorstel: fictief forumparlement? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=61810)

Heftruck 30 september 2006 23:40

Voorstel: fictief forumparlement?

Ik heb hier net mijn status als parlementslid behaalt, en zie, hier komt mijn eerste voorstel!

De bedoeling is om een apart subforum te creëren waar iedere gebruiker een wetsvoorstel, hervormingsvoorstel, voorstel tot herroeping van een wet, etc kan plaatsen. De invulling van die voorstellen moet dan zeer concreet zijn, zowel in hun beschrijving als inhoud. Het voorstel dient te voldoen aan een welbepaald formaat en wordt begeleid door 3 pollopties, zijnde "voor", "tegen" en "onthouding".

Indien er voldoende interesse is, kunnen we werken aan een soort van regelement.

Dat kan nog leuk worden, niet? :-D

Jaani_Dushman 30 september 2006 23:43

Als Europees Commissaris zijnde kan het nog leuker worden: ik kan een wetsvoorstel indienen, begeleid door een peiling met drie pollopties, zijnde "voor", "voor" en "voor".

Heftruck 30 september 2006 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2033422)
Als Europees Commissaris zijnde kan het nog leuker worden: ik kan een wetsvoorstel indienen, begeleid door een peiling met drie pollopties, zijnde "voor", "voor" en "voor".

Regel: De polopties dienen te voldoen aan de standaard-indeling:

1. Voor
2. Tegen
3. Onthouding

Onderling wisselen van de opties is toegestaan. Indien er echter andere opties gegeven worden (bijvoorbeeld 3x hetzelfde) wordt de standaard-indeling gebruikt.

:mrgreen:

ingenious 1 oktober 2006 00:06

een forumparlement is een taboe hier.

Heftruck 1 oktober 2006 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2033471)
een forumparlement is een taboe hier.

Waarom dan? :?

Ambiorix 1 oktober 2006 00:57

kom we vragen aan de moderators om dat in te voeren, met verkiezingen enzo.

Heftruck 1 oktober 2006 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2033526)
kom we vragen aan de moderators om dat in te voeren, met verkiezingen enzo.

Waarom verkiezingen? :? 't Is toch de bedoeling dat iedereen kan meedoen? :-D (Democratie, weet je. ;-) )

Ambiorix 1 oktober 2006 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2033528)
Waarom verkiezingen? :? 't Is toch de bedoeling dat iedereen kan meedoen? :-D (Democratie, weet je. ;-) )

als ge verkozen wordt hé. en der zijn dan bijvoorbeeld om het halfjaar nieuwe verkiezingen ofzo.

Heftruck 1 oktober 2006 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2033531)
als ge verkozen wordt hé. en der zijn dan bijvoorbeeld om het halfjaar nieuwe verkiezingen ofzo.

In Zwitserland kan de bevolking het parlement verplichten een bepaald voorstel te bespreken, ze moeten enkel genoeg handtekeningen hebben. Zoiets heet democratie en dat is dan ook een reden om iedereen te laten deelnemen. Daarnaast zijn verkiezingen veel te omslachtig en gaan ze een hoop nutteloze posts veroorzaken.

Praetorian 1 oktober 2006 01:49

Dit forum is een vergaarbak voor mestkevers, denk niet dat het parlement veel schakering zal kennen. :-P

Heftruck 1 oktober 2006 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2033585)
Dit forum is een vergaarbak voor mestkevers, denk niet dat het parlement veel schakering zal kennen. :-P

Alle Praetorian, doe het voor mij. :-P ;-)

Praetorian 1 oktober 2006 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2033590)
Alle Praetorian, doe het voor mij. :-P ;-)

Ik droom om apparatsjik te worden met een set stempels: "da" en "njet". Niet om in een parlement te zetelen. 8-)

Heftruck 1 oktober 2006 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2033600)
Ik droom om apparatsjik te worden met een set stempels: "da" en "njet". Niet om in een parlement te zetelen. 8-)

:-(

Praetorian 1 oktober 2006 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2033602)
:-(

Kun je geen politbureau maken naast het parlement?

Heftruck 1 oktober 2006 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2033605)
Kun je geen politbureau maken naast het parlement?

Dat moet je aan de mods vragen...

DaBlacky 1 oktober 2006 02:17

Forumparlement?

Noooooooooooooooooooo.... (serieuze déj�* vu dak opeens krijg... ;))

Linkse Vogel 1 oktober 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2033417)
Ik heb hier net mijn status als parlementslid behaalt, en zie, hier komt mijn eerste voorstel!

De bedoeling is om een apart subforum te creëren waar iedere gebruiker een wetsvoorstel, hervormingsvoorstel, voorstel tot herroeping van een wet, etc kan plaatsen. De invulling van die voorstellen moet dan zeer concreet zijn, zowel in hun beschrijving als inhoud. Het voorstel dient te voldoen aan een welbepaald formaat en wordt begeleid door 3 pollopties, zijnde "voor", "tegen" en "onthouding".

Indien er voldoende interesse is, kunnen we werken aan een soort van regelement.

Dat kan nog leuk worden, niet? :-D

Dat is een zeer goe voorstel maar kunt ge da ni is voorstellen aan een moderator?

Heftruck 1 oktober 2006 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2034202)
Dat is een zeer goe voorstel maar kunt ge da ni is voorstellen aan een moderator?

Dat kan ik, maar ik vrees dat ik zonder een beetje steun nergens sta. Vandaar dat ik deze poll maak, dan heb ik toch iets om voor te leggen.

Patriot! 1 oktober 2006 14:22

Ik denk dat iedereen met heimwee terugdenkt aan mijn geniale kiescampagnes, mijn klinkende overwinningen en mijn schrikbewind achteraf. :twisted:

Heftruck 1 oktober 2006 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2034643)
Ik denk dat iedereen met heimwee terugdenkt aan mijn geniale kiescampagnes, mijn klinkende overwinningen en mijn schrikbewind achteraf. :twisted:

Jammer voor jou, mijn voorstel houdt geen verkiezingen in. :twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be