![]() |
Wat met het vliegveld van Antwerpen ?
1 Bijlage(n)
Als kandidaat voor Antwerpen zou ik eindelijk eens willen weten wie er nu over het vliegveld van Deurne gaat, die van Borsbeek hoor je er niet veel over. www.borsbeekpraatmee.be Collega-kandidaat Dirk Coens heeft zich wel , net als Benny Hill, van een tiental ferme mokkels omringd, die ik wel zie zitten als air-hostess.
Wij van lijst 74, ijveren ervoor dat onze luchthaven een vaste landingsstek zou worden voor de Concorde wanneer die terug in gebruik genomen wordt. (Als die airbus niet klaar geraakt) |
Voorstel:
Enkel personenverkeer in Brussel laten landen, de rest spreiden over een of meerdere andere luchthavens. Voordelen: Minder druk op Brussel Meer economische ontwikkeling voor de regio's rond de nieuwe luchthavens. Nadelen: herlokaliseren van bedrijven |
Deurne uitbouwen tot en zakenluchthaven die overdag open is
Startbaan verlengen zodat toestellen van de zoals de B737 of de A320 hier kunnen landen. (minder lawaaierig dan kleinere (oudere) toestellen zoals de Fokker 50) Voorwaarden 1) Geen nachtvluchten 2) Enkel toestellen met motoren die voldoen aan de hoogste geluidsnormen 3) Doortrekking tramlijnen tot aan luchthavengebouw (zoveel mogelijk vermijden van autoverkeer) |
die luchthaven heeft geen bestaansrecht.
De treinverbindingen vanuit Antwerpen zijn daarvoor té goed. |
Omvormen tot park. Dat is tenslotte de nabestemming van de prutsluchthaven Deurne waar de staat 50 EUR per passagier moet toeleggen. Rendabel zal ze toch nooit worden. Met de rechtstreekse lijn tussen Antwerpen en Zaventem, gekoppeld aan een incheckbalie in Antwerpen, en de HST-lijnen, is het doodvonnis van de luchthaven getekend.
|
Citaat:
|
Low-cost luchtvaartmaatschappijen zitten in de lift, dus uitbouwen tot een regionale luchthaven die kan concurreren met die van Charleroi.
Het doortrekken van tramlijnen kan, maar is zelfs niet per se noodzakelijk. In Charleroi werken ze ook met bussen. En dan de luchthaven NIET "Brussels-North" noemen, maar gewoon "Antwerp". Het zal het toerisme ten goede komen, en uiteraard ook de economie (gesteld dat je er ook andere vluchten laat landen). Kwesties zoals geluidsnormen en nachtvluchten zijn uiteraard te regelen. Als je die laatste verbiedt, is er weinig probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Landen sneller en Maastricht goedkoper....
Citaat:
Wij ook en het landen gaat nu veel sneller na het weghalen van dat bos. Btw: Maastricht is veel goedkoper, maar dit terzijde. |
Citaat:
|
Als kleine luchthaven heeft ze nog steeds bestaansrecht, zakenvluchten, regionale vluchten naar kleinere bestemmingen zoals hiervoor reeds aangehaald en niet te vergeten lesvluchten.
Op Deurne zijn ook enkele vliegscholen actief die het tekort aan piloten dat er aan het ontstaan is moeten helpen wegwerken. Bovendien is de luchthaven belangrijk voor een groot aandeel privévliegtuigen, die er ook gestald worden. Deze hebben niet direct uitwijkingsplaatsen naar andere luchthavens. De startbaan echt verlengen is niet direct noodzakelijk. Een ondertunnelling van de krijgsbaan waardoor de volledige lengte van de landingsbaan kan gebruikt worden lijkt me meer aangewezen. Dan kan er later nog altijd verlengd worden indien nodig. |
Citaat:
Het is nu al zo dat B737 en A320 (de meest gebruikte medium-range toestellen) in Deurne kunnen landen en opstijgen. Alleen kunnen ze dat niet doen als ze volgeladen zijn. Een kleine verlenging van de startbaan kan aan dit euvel verhelpen. Daarmee is Deurne definitief gelanceerd wat Antwerpen en wijde omgeving alleen maar ten goede kan komen. |
Citaat:
de te korte startbaan, de bomen van het fort hebben er anders over beslist en de werkgelegenheid ging naar Charleroi. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be