Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe baas gevangenissen wil veroordeelde criminelen terugsturen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62004)

lenca 2 oktober 2006 12:44

Nieuwe baas gevangenissen wil veroordeelde criminelen terugsturen

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt2

:-) Toch al een goed begin , he

Griffin 2 oktober 2006 12:46

Welk begin? Het eind? En hoeveel gaat dat kosten, zo gevangenisdirecteurkes naar Marokko en Turkije en Bulgarije of Roemenië sturen? :)

lenca 2 oktober 2006 12:57

Sorry die mening deel ik niet met jou.
Ik vind dit echt een goed begin. Criminele in eigen land hun straf laten uitzitten.
Ben ervan overtuigd dat wij dan geen gevangenissen hier in Belgie moeten bijzetten.

Jazeker 2 oktober 2006 12:59

Ja, ze zouden ze beter vrij laten.

lenca 2 oktober 2006 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2037731)
Ja, ze zouden ze beter vrij laten.

8O Criminelen vrijlaten ???

Griffin 2 oktober 2006 13:08

En hoeveel moet dat kosten, zo die landen overtuigen om hun crimineel erfgoed te laten overnemen en onderhouden? Hoeveel hebben we daarvoor over? En hoeveel kost het hen eigenlijk om hier terug te raken? :)

lenca 2 oktober 2006 13:23

En als landen onder elkaar een akkoord kunnen maken dat ieder land hun eigen landgenoten die een misdaad plegen eender waar in eigen land hun tijd moeten uitzitten.???
Simpele oplossing peis ik .

Nierika 2 oktober 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2037754)
En hoeveel moet dat kosten, zo die landen overtuigen om hun crimineel erfgoed te laten overnemen en onderhouden? Hoeveel hebben we daarvoor over? En hoeveel kost het hen eigenlijk om hier terug te raken? :)

Anders gezegd, maar in minder bedekte termen: laat ze maar komen...

Griffin 2 oktober 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lenca (Bericht 2037796)
En als landen onder elkaar een akkoord kunnen maken dat ieder land hun eigen landgenoten die een misdaad plegen eender waar in eigen land hun tijd moeten uitzitten.???
Simpele oplossing peis ik .

In theorie mijn beste. In theorie.
Ik zie andere landen nog niet meteen een akkoord tekenen met het "rijke" België om zomaar zonder financiële compensatie criminelen op te vangen.

Griffin 2 oktober 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 2037811)
Anders gezegd, maar in minder bedekte termen: laat ze maar komen...

Anders gezegd: als de VS zelfs zijn 3000km grens met Mexico niet kan controleren, wat gaan wij in Europa dan doen met onze duizenden km's grenzen? ;)

prutske 2 oktober 2006 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2037814)
In theorie mijn beste. In theorie.
Ik zie andere landen nog niet meteen een akkoord tekenen met het "rijke" België om zomaar zonder financiële compensatie criminelen op te vangen.

Op txt staat det gevangenis directeur van belgie voorstelt om geld te geven zodat ze nieuwe gevangenissen kunnen bouwen om ze op te sluiten in hun eigen land.Hoe gaan ze dat doen ze hebben nog geen geld om hier nieuwe te bouwen.OF zou het dan toch waar zijn als dat doorgaat dat er voor de belgen plaats genoeg is?;-)

lenca 2 oktober 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prutske (Bericht 2037881)
Op txt staat det gevangenis directeur van belgie voorstelt om geld te geven zodat ze nieuwe gevangenissen kunnen bouwen om ze op te sluiten in hun eigen land.Hoe gaan ze dat doen ze hebben nog geen geld om hier nieuwe te bouwen.OF zou het dan toch waar zijn als dat doorgaat dat er voor de belgen plaats genoeg is?;-)

:-) ik peis wel dat er dan plaats genoeg zal zijn voor belgen alleen dan , he

Nierika 2 oktober 2006 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2037815)
Anders gezegd: als de VS zelfs zijn 3000km grens met Mexico niet kan controleren, wat gaan wij in Europa dan doen met onze duizenden km's grenzen? ;)

Mmmmmmm.... ik zie asielzoekers zo gauw nog niet landen op een strandje ergens aan de Noordzee of aan de Poolcirkel.

Zelfs diegenen die per boot de Middellandse Zee overvaren hebben een kleinere kans om er te raken dan in de VS.

Maar nu en dan eens ergens een lidstaat die 100.000 illegalen laat regulariseren, dat schittert in de ogen natuurlijk.

Griffin 2 oktober 2006 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 2037927)
Mmmmmmm.... ik zie asielzoekers zo gauw nog niet landen op een strandje ergens aan de Noordzee of aan de Poolcirkel.

Zelfs diegenen die per boot de Middellandse Zee overvaren hebben een kleinere kans om er te raken dan in de VS.

Maar nu en dan eens ergens een lidstaat die 100.000 illegalen laat regulariseren, dat schittert in de ogen natuurlijk.

Ah, ik zie dat jij er alleen maar mee inzit als ze vanuit het Zuiden komen? ;)

Nierika 2 oktober 2006 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2037936)
Ah, ik zie dat jij er alleen maar mee inzit als ze vanuit het Zuiden komen? ;)

Vanuit het noorden spoort niet zo goed. Moeten ze eerst dwars door Afrika, over Antarctica, de Stille Oceaan over, om via de Noordpool op de Vlaamse stranden te landen. Zeg nou zelf, dan nog liever de Grieken trotseren...

Griffin 2 oktober 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 2037946)
Vanuit het noorden spoort niet zo goed. Moeten ze eerst dwars door Afrika, over Antarctica, de Stille Oceaan over, om via de Noordpool op de Vlaamse stranden te landen. Zeg nou zelf, dan nog liever de Grieken trotseren...

Volgens mij ontbreekt er een wijzer op je kompas. Maar goed. Dat lossen we wel op door uit te breiden tot aan de Stille Oceaan, niet waar? :>

Jan Meuleman 2 oktober 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2037684)
Welk begin? Het eind? En hoeveel gaat dat kosten, zo gevangenisdirecteurkes naar Marokko en Turkije en Bulgarije of Roemenië sturen? :)

De rooie houden de criminelen liever hier. Soort zoekt soort.

Griffin 2 oktober 2006 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2038095)
De rooie houden de criminelen liever hier. Soort zoekt soort.

Je zit weeral naast de discussie eh Jantje. :>

lombas 2 oktober 2006 15:55

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze uiteraard die repatriëring zelf zouden moeten betalen.

Jan Meuleman 2 oktober 2006 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2038226)
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze uiteraard die repatriëring zelf zouden moeten betalen.

Officieel hebben ze geen geld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be