![]() |
Boodschap van Algemeen Nut...
Boodschap van algemeen nut
of eerder van de sceptische put? Op de VRT krijg je dagelijks een dosis voorgeschoteld. Gisteren: reclame voor varkensvlees. Grote bron van veel en slechte vetten en dus ongezond welke grote drama's veroorzaken door plotse dood, invaliditeit enz... iets wat men al zovele jaren weet. Toch als men het tenminste wil weten, natuurlijk. Vandaag : "kom op tegen kanker" Steun de actie! Want kanker dat is een verschrikkelijke ziekte hé. Conclusie: komaan mensen laten we alles in het werk stellen om deze afgrijzelijke ziekte te bestrijden steek je in de plaats maar lekker vol met cholesterol want onze varkensboeren verdienen ook wel best een steuntje in de rug. Want sterven aan een hartaanval of in een rolstoel belanden is toch plezant bij zulke situaties wordt er wat afgelachen in de familie. Dan komt de familie tenminste nog eens bij mekaar. In het beste geval krijgen de kinderen een aardig financieel steuntje in de rug en kunnen ze eindelijk met hun verbouwingen beginnen. Als de grafzerk tenminste niet te veel kost.:? |
Alles met mate hé, ook varkensvlees. ;-)
Helemaal geen vlees eten is ook niet gezond, wat vegetariërs er ook over mogen zeggen. |
Citaat:
Voor onze voorouders was het varken een heilig dier.Het everzwijn was het symbool van de spirituele overheid, en eveneens een symbool van overvloed (geen honger meer).Inderdaad, sinds het wildzwijn gedomesticeerd was, moest er minder op jacht gegaan worden, was het gegarandeerd om een stuk vlees tot beschikking te hebben... |
Het gaat er niet om of men vlees mag eten of niet. Het gaat om het soort vlees. Niet alle vlees is ongezond.
Het is vooral de contradictie van deze twee voorbeelden. Kanker mag maar een hartaanval moet toch kunnen of ze willen misschien zeggen dat een hartaanval af en toe geen kwaad kan. Citaat:
|
Citaat:
(Niet dat ik het ga geloven hoor, zowat alles is tegenwoordig zogenaamd "kankerverwekkend"... dat mag je ook aan de media toeschrijven, die hele hetze...) |
Citaat:
Vergif moet je niet met mate nemen. |
Citaat:
|
oproep
Zou je me een plezier willen doen en het oorspronkelijk bericht willen lezen. Ik stel helemaal niet dat het meer kankerverwekkend is dan ander vlees.
Citaat:
|
idd
natuurlijk. Ik wilde het wel niet over varkens hebben. De verkiezingen staan voor de deur: je ziet er momenteel al genoeg van in het openbaar
Citaat:
|
Geen reacties
Blijkbaar vinden de meeste mensen het normaal dat er hopen geld van de gemeenschap verkwist wordt aan enkele varkensboeren.
Citaat:
|
Citaat:
|
besef
voor sommige mensen zijn varkens nooit gezond, tenzij als levend huisdier misschien
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be