![]() |
Citaat:
|
Dat is niet het belangrijkste voor ons. (de facto kan ook die door een referendum ongedaan worden gemaakt). Belangrijker is dat we de strijd tégen de particratie resoluut aangaan en de burger inspraak willen geven over alles.
|
Zeg Superstaaf, make up your mind he! ;)
|
Citaat:
Ik ben geen partijslaaf. Ik val niet onder de partijtucht. Ik ben niet onderhevig aan zwijgplicht. Ik mag dus vrijelijk programmapunten bejubelen of afkammen. Ijver samen met BuB en Vivant voor directe democratie, dan kan misschien later iedereen programmapunten doen realiseren die ok lijken, en andere items opblazen als ons gezonde verstand dit gebiedt. Geen molog-programma meer te slikken of te stikken. Geen gesjoemel met onze stem. Geen dictatuur van de minderheid of trading meer. |
Citaat:
Heb jij dan geen vragen bij het feit dat het hier nogal stevig lijkt te gaan over referenda die in hoofdzaak van de regering uitgaan? Of waar wijst dit op? Desgevallend kan ook van bovenaf om een bindend referendum worden gevraagd. Ook de laatste regel van bovenstaande quote wijst daar nogal sterk op. Alle partijen dienen in gelijke mate aan bod te komen. Of zou het kunnen dat de BUB zijn eigen voordeel als partij voor ogen heeft met deze 'toegeving'? Overigens stel ik me de vraag welke aantallen de BUB in gedachten heeft bij het volgende: Citaat:
Is het jou trouwens niet opgevallen dat de afkorting: 'BROV' zorgvuldig vermeden werd door de BUB? Waarom zou dat kunnen zijn? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Tacitus schreef:
Citaat:
Het is dus wel degelijk een toegeving waaruit jullie je eigen voordeel trachten te halen. BUB wordt immers niet ernstig genomen maar wil desondanks evenveel in het nieuws geraken als de machtspartijen. Als het op geen enkele andere wijze kan, dan maar via referenda. |
Nee, iedere partij die een voldoende aantal handtekeningen verzamelt om deel te nemen aan de verkiezingen.
|
Citaat:
|
Mooie topic. Mag ook wel eens gezegd worden :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om dat te bereiken maken jullie hier even gebruik van een onderwerp dat daar niets mee te maken heeft: De invoering van het BROV. Vermits het BROV staat voor Bindend Referendum op VOLKSinitiatief, kan ik enkel vaststellen dat jullie het al meteen gebruiken om er als partij jullie eigen voordeel uit te halen. Indien het in hoofdzaak de partijen gaan zijn die gebruik, en vooral misbruik, gaan maken van het BROV dan is alles bij voorbaat verloren moeite. Vergeet niet dat het de machtspartijen zijn die van oudsher het meeste greep hebben op de Belgische staatsmedia, hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtstreeks. Daarom alleen al zou het beter zijn dat partijen simpelweg geweerd worden uit de media voor wat het BROV betreft. De bespreking van de onderwerpen waarvoor voldoende handtekeningen vergaard worden kunnen best enkel gebeuren door onafhankelijke instanties en groeperingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
BUB heeft amper meningen, en als ze die dan eens hebben, blijkt die nog te keren met de wind ook.
|
En waar moet ik die loftrompet dan wel steken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Partijen hebben zich buiten de discussies te houden in verband met het Bindend Referendum Op Volksinitiatief! |
Onafhankelijk instanties over splitsing ontwikkelingssamenwerking :wink: ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be