Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Déjà-vu (2) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62138)

Turkje 3 oktober 2006 11:00

Déjà-vu (2)

Het zijn verkiezingen, en in tegenstelling tot de meest prangende problematiek van het moment volgens allerlei universitaire peilingen (nl. verkeersveiligheid en fietspaden), ziet het ernaar uit dat het hot topic bij uitstek voor de zoveelste keer het stemmenaantal van het Vlaams Belang is. Het Vlaams Belang en zijn kiezers is dezer dagen immers niet uit de media weg te branden, en in tegenstelling tot de laatste jaren, heeft men de schamele pogingen om de partij "gelijk een ander" te behandelen, helemaal laten vallen. Gigantische concerten voor verdraagzaamheid, (half-)bekende Vlamingen die hun schare "fans" oproepen om "niet te stemmen voor die extremistische en racistische partij", een politiek debat over Antwerpen waarbij men "vergeet" de oppositie-leider uit te nodigen, etc: de voorbeelden zijn niet meer te tellen. Het Vlaams Belang zelf doet daar natuurlijk gretig aan mee: men weet zo onderhand wel dat anti-reclame de meest voorspoedige reclame blijkt, en het sympathiserende effect van de "underdog" is ook al telkenmale aangetoond. De gretigheid waarmee anti-VB'ers op deze kar springen, heeft me dan ook zeer verbaasd.

Raar genoeg lijken die hernieuwde pogingen ook wel heel veel op de koeien die begin jaren '90 al eens van stal werden gehaald, toen het nog lekker bon ton was om openlijk de schijtdeuren open te zetten en de partij te overladen met een kakkerij van anti-fascistische en anti-racistische leuzen. U weet wel: de tijd van Objectief, Hand-in-Hand, Panorama-uitzendingen die Karel Dillen belachelijk maakten, dat soort zaken. Zelfs ondergetekende deed daar in jeugdig links enthousiasme nog volop aan mee.

Het heeft allemaal niet veel mogen baten, en de jongste media-aandacht overlaadt me dan ook met een enorm déj�*-vu gevoel. Na 12 overwinningen op rij, is het arsenaal blijkbaar volledig uitgeput. Op naar overwinning nr. 13 dan maar? En is het überhaupt nog mogelijk om een verkiezingscampagne te hebben waar het Vlaams Belang niet als hoofdonderwerp wordt aanzien?

PS: om de één of andere reden werd het vorige topic gesloten. Om dit te vermijden vraag ik beleefd dat alle inhoudsloze roepers, zowel van linkse als van rechtse zijde, zich wenden tot een ander kanaal om hun puberale gevoelens te uiten. Dank u.

Griffin 3 oktober 2006 11:05

Gij hebt nogal veel déja vutjes eh. Het lijkt mij dat vooral de Blokkertjes zelf zo denken. En misschien hier en daar een VLD'er.

eno2 3 oktober 2006 11:08

Misschien dat de 13° overwinning wel de doorslaggevende pyrrhus-overwinning wordt...

Distel 3 oktober 2006 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040662)
Gij hebt nogal veel déja vutjes eh. Het lijkt mij dat vooral de Blokkertjes zelf zo denken. En misschien hier en daar een VLD'er.

Kop in het zand en verder doen. En liefst nog even laten horen dat "de Blokkertjes" zich vanalles inbeelden.

De verzuurde reacties bij de democraten bij elke verkiezingen doen echter vermoeden dat Turkje de nagel op de kop slaat, en Griffin er eerder voor kiest om de al 15 jaar falende strategie verder te zetten.

Turkje 3 oktober 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040662)

Het is u dus volledig ontgaan dat het Vlaams Blok WEERAL het meest besproken onderwerp (direct of indirect) is van de verkiezingen? Tja.

Griffin 3 oktober 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 2040728)
Kop in het zand en verder doen. En liefst nog even laten horen dat "de Blokkertjes" zich vanalles inbeelden.

De verzuurde reacties bij de democraten bij elke verkiezingen doen echter vermoeden dat Turkje de nagel op de kop slaat, en Griffin er eerder voor kiest om de al 15 jaar falende strategie verder te zetten.

Ah, ben ik aan de macht? Leuk. Laten we dan even alle criminelen proberen op te sluiten. :D

Griffin 3 oktober 2006 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2040745)
Het is u dus volledig ontgaan dat het Vlaams Blok WEERAL het meest besproken onderwerp (direct of indirect) is van de verkiezingen? Tja.

Ze moeten toch ergens over praten? Anders hoor je niks anders dan muziek op de radio. Dat zou ook saai zijn he? ;)

Distel 3 oktober 2006 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040746)
Ah, ben ik aan de macht?

Neen, je leest dingen die er niet staan.

Turkje 3 oktober 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040748)
Ze moeten toch ergens over praten? Anders hoor je niks anders dan muziek op de radio. Dat zou ook saai zijn he? ;)

Verdienstelijke poging om de discussie kort te sluiten. Spijtig genoeg echter, nogal doorzichtig ;-)

Griffin 3 oktober 2006 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 2040757)
Neen, je leest dingen die er niet staan.

Citaat:

en Griffin er eerder voor kiest om de al 15 jaar falende strategie verder te zetten.
Geen idee, het leek me even dat het ging over "mijn" strategie. :)

Griffin 3 oktober 2006 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2040762)
Verdienstelijke poging om de discussie kort te sluiten. Spijtig genoeg echter, nogal doorzichtig ;-)

Maar eigenlijk zeg je dus dat we het Blok zouden moeten doodzwijgen? ;)

Distel 3 oktober 2006 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040772)
Geen idee, het leek me even dat het ging over "mijn" strategie. :)

Een strategie heeft de eigenschap gevolgd te kunnen worden door mensen allerhande, zelfs door hen die ze niet uitvonden. Terug naar af.

Turkje 3 oktober 2006 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2040774)
Maar eigenlijk zeg je dus dat we het Blok zouden moeten doodzwijgen? ;)

Ik zeg vooral dat alle pogingen die expliciet dan wel impliciet het Blok vizeerden (zowel demoniseren als doodzwijgen), tot nu toe nog niet veel hebben opgeleverd. Ik vraag me ook af of het mogelijk zou zijn het niet over het Blok te hebben als een "parti extraordinaire".

samaey 3 oktober 2006 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2040636)
Na 12 overwinningen op rij, is het arsenaal blijkbaar volledig uitgeput. Op naar overwinning nr. 13 dan maar?

12 overwinningen ???

Het VB haalt dan wel telkens meer stemmen maar om dat een overwinning te noemen ... Ze hebben quasi nergens iets in de pap te brokken.

Jan Meuleman 3 oktober 2006 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samaey (Bericht 2040874)
12 overwinningen ???

Het VB haalt dan wel telkens meer stemmen maar om dat een overwinning te noemen ... Ze hebben quasi nergens iets in de pap te brokken.

Daarom is het overal koude pap.

DenDane 3 oktober 2006 13:54

Citaat:

:rofl:

Turkje 3 oktober 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samaey (Bericht 2040874)
12 overwinningen ???

Daadwerkelijk niet, maar ze wegen in elk geval op de politiek, dat kun je moeilijk ontkennen. Ik ken ook weinig partijen die niet zouden tekenen voo 12 verkiezingsoverwinningen op een rij...

Griffin 3 oktober 2006 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2040986)

Krijg je slecht eten van je bewakers?

Jan Meuleman 3 oktober 2006 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2041455)
Krijg je slecht eten van je bewakers?

Neen, ik ben ontsnapt.

Stratcat 3 oktober 2006 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2040791)
Ik vraag me ook af of het mogelijk zou zijn het niet over het Blok te hebben als een "parti extraordinaire".

Ha, de retorische hamvraag die ook het ei van Columbus is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be