Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël overweegt aanval op kerninstallaties Iran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6214)

Descartes Jr 13 oktober 2003 13:09

Israël treft volgens het Duitse weekblad Der Spiegel voorbereidingen om kerninstallaties in Iran aan te vallen. Een speciale eenheid van de geheime dienst Mossad heeft twee maanden geleden opdracht gekregen plannen daarvoor uit te werken, meldde het in Hamburg verschijnende tijdschrift zondag. Volgens de Amerikaanse krant Los Angeles Times heeft Israël in reactie op het Iraanse atoomprogramma onderzeebootraketten zodanig aangepast, dat ze met kernwapens kunnen worden uitgerust.

solidarnosc 13 oktober 2003 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Israël treft volgens het Duitse weekblad Der Spiegel voorbereidingen om kerninstallaties in Iran aan te vallen. Een speciale eenheid van de geheime dienst Mossad heeft twee maanden geleden opdracht gekregen plannen daarvoor uit te werken, meldde het in Hamburg verschijnende tijdschrift zondag. Volgens de Amerikaanse krant Los Angeles Times heeft Israël in reactie op het Iraanse atoomprogramma onderzeebootraketten zodanig aangepast, dat ze met kernwapens kunnen worden uitgerust.

Dat is al heel oud nieuws waar de LAT nu mee afkomt. Dat van die onderzeeboten, die ze trouwens hebben gekregen van Duitsland en niet gekocht (enfin dat heb ik toch ergens gelezen), is algemeen gekend.

Turkse Nederlander 13 oktober 2003 22:37

Ik vraag me af wat Iran zal doen als ze al kernwapens hebben. Zullen ze dan terugslaan? De situatie in de regio wordt steeds uitzichtlozer.

Antoon 14 oktober 2003 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik vraag me af wat Iran zal doen als ze al kernwapens hebben. Zullen ze dan terugslaan? De situatie in de regio wordt steeds uitzichtlozer.

Ik hoop dat ze nog geen kernwapens hebben.

En het zou goed zijn mocht de wereld genoeg druk op Iran zetten om te vermijden dat ze er produceren.

Want anders zal Israel toeslaan, net zoals in 1988 in Irak.

Antoon 14 oktober 2003 08:59

Citaat:

En het zou goed zijn mocht de wereld genoeg druk op Iran zetten om te vermijden dat ze er produceren.

Bluelagune 15 oktober 2003 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Antoon..moment bitte. De aanval van de IDF tegen de kernreactor van Osirak was in 1981 hoor.

Antoon 16 oktober 2003 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Antoon..moment bitte. De aanval van de IDF tegen de kernreactor van Osirak was in 1981 hoor.

Oops :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be