Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rapport Staatsveiligheid gelekt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62302)

Metternich 4 oktober 2006 10:36

Rapport Staatsveiligheid gelekt

Geheim rapport Staatsveiligheid op internet (De Standaard)

BRUSSEL - Een ’geheim’ rapport van de Staatsveiligheid staat gewoon op de website van de federale overheid. Het gaat om het activiteitenverslag van de dienst van 2004. Dat meldt De Tijd.
De voormalige administrateur-generaal van de Staatsveiligheid, Koen Dassen, had het verslag vorig jaar laten opstellen. Maar toen hij het wilde voorstellen aan de pers, blokkeerde minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) het initiatief.

Waarschijnlijk gebeurde dat omdat het passages bevatte over welbepaalde groeperingen en politieke partijen. Nu blijkt het document op de website van de federale overheid te staan.

Link naar rapport (pdf-bestand)

----------------------------------

Het toont nogmaals hoe "goed" de Staats"veiligheid" werkt. Nadat ze het NSV!-Verbondskot te Antwerpen kwamen onderzoeken met betrekking tot moslimfundamentalisme, dacht ik dat ik alles had gezien.

Maar de idioten zetten nu blijkbaar al rapporten zomaar op het internet. Sommige stukken zijn wel grappig. Zoals de grote extremen in het binnenland: Vlaams Belang en PVDA. Al vond ik hun lijst van extremistische organisaties van een tijdje geleden grappiger, daar stond het Davidsfonds zelfs bij.:lol:

Hans1 4 oktober 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2043811)

BRUSSEL - Een ’geheim’ rapport van de Staatsveiligheid staat gewoon op de website van de federale overheid. Het gaat om het activiteitenverslag van de dienst van 2004. Dat meldt De Tijd.
De voormalige administrateur-generaal van de Staatsveiligheid, Koen Dassen, had het verslag vorig jaar laten opstellen. Maar toen hij het wilde voorstellen aan de pers, blokkeerde minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) het initiatief.

Waarschijnlijk gebeurde dat omdat het passages bevatte over welbepaalde groeperingen en politieke partijen. Nu blijkt het document op de website van de federale overheid te staan.

Link naar rapport (pdf-bestand)

----------------------------------

Het toont nogmaals hoe "goed" de Staats"veiligheid" werkt. Nadat ze het NSV!-Verbondskot te Antwerpen kwamen onderzoeken met betrekking tot moslimfundamentalisme, dacht ik dat ik alles had gezien.

Maar de idioten zetten nu blijkbaar al rapporten zomaar op het internet. Sommige stukken zijn wel grappig. Zoals de grote extremen in het binnenland: Vlaams Belang en PVDA. Al vond ik hun lijst van extremistische organisaties van een tijdje geleden grappiger, daar stond het Davidsfonds zelfs bij.:lol:

Bekijk het rapport eens goed: mooie foto's, mooie presentatie.

Niet direct iets wat je geheim kan noemen.

Vorenus 4 oktober 2006 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2043811)

Tiens, ik vond die boeken al verdacht.

Plof, de gekke kikker,
Winny de Boem,
pluk en de petterflet aanslag

Ik zal mijn buren toch is in de gaten moeten houden.(alleen een muur scheidt ons.)

Rr00ttt 4 oktober 2006 15:32

De passage dat 'enkel het topje van de ijsberg mbt islamterreur en extremisme' de media haalde vond ik behoorlijk veelzeggend.

Confucius 4 oktober 2006 16:40

Welke "democraten" zitten hier weer achter en met welke "goede" bedoelingen ?

jules 4 oktober 2006 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 2045014)
De passage dat 'enkel het topje van de ijsberg mbt islamterreur en extremisme' de media haalde vond ik behoorlijk veelzeggend.

prachtvoorbeeld hoe je met een half citaat feiten kan verdraaien.

mdf 23 juni 2010 15:55

link werkt nog steeds

Txiki 23 juni 2010 16:05

Komaan zeg, wie gelooft er nu dat het niet de bedoeling zou zijn dat zoveel mogelijk mensen dit document inkijken? Dit is wel een beetje té doorzichtig.

Pelgrim 24 juni 2010 14:44

Vooral teleurstellend dat de links-nationalisten er niet in vermeld worden :( zijn wij niet extreem genoeg voor de staat of zo? :x

Bobke 24 juni 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2043873)
Bekijk het rapport eens goed: mooie foto's, mooie presentatie.

Niet direct iets wat je geheim kan noemen.

Ge moet ook lezen in plaats van naar de prentjes te kijken. :lol:

Txiki 24 juni 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4837691)
Vooral teleurstellend dat de links-nationalisten er niet in vermeld worden :( zijn wij niet extreem genoeg voor de staat of zo? :x

Ach kom, wil jij in zo'n boekje vol algemeenheden staan?

Xenophon 24 juni 2010 16:20

Citaat:

Kom nou, jullie zijn goede Belgen.

Pelgrim 24 juni 2010 16:27

koek oep a bakkes emme? :evil:

An Arkos 24 juni 2010 16:37

Omdat we zo hardcore zijn is er een passage voor anarchisten én een voor anti-autoritairen 8-)

fonne 24 juni 2010 19:54

Citaat:

Ik miste vooral de vermelding van de PS in de rubriek "georganiseerde misdaad":-P

fonne 24 juni 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4837828)
koek oep a bakkes emme? :evil:

Oei, een duidelijk teken dat ze toch een grote mate van geweldbereidheid aan de dag leggen.

Pelgrim 24 juni 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4838082)
Ik miste vooral de vermelding van de PS in de rubriek "georganiseerde misdaad":-P

Je verwacht toch niet dat de sécurité d'état de eigen broodheren gaat in het oog houden? ;-)

Pelgrim 24 juni 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4838084)
Oei, een duidelijk teken dat ze toch een grote mate van geweldbereidheid aan de dag leggen.

Ja, ge ziet hoe gev�*�*rlijk wij zijn. :twisted:

EddyBal 26 juni 2010 15:08

Citaat:

Die zoeken alleen naar "georganiseerde" subversieven he ;)

Scherven A. Mok 26 juni 2010 17:02

Ik mis het hoofdstuk over bedrijfsleiders die zich laten uitkopen en/of onze werkgelegenheid in gedrang brengen of de leidende Europese elite in Brussel die ons in een neerwaartse spiraal dwingt. Blijkbaar zijn ze enkel in staat om wat marginale groupuscules in kaart te brengen en te ambeteren maar zijn ze blind voor de levens - en staatsgevaarlijke oorzaak van die oprispende bewegingskes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be