![]() |
Twee keer zoveel verkeersslachtoffers als gedacht.
Een jaar geleden kwam minister Landuyt zijn het resultaat van zijn superboetes presenteren! Het aantal verkeersongevallen daalden spectaculair! En allemaal dank zij zijn superboetes!.....
Meer en meer begint het erop te lijken dat de minister zijn cijfers ivm de verkeersongevallen wat in zijn voordeel heeft bijgewerkt om zijn onzinnig beleid te verantwoorden. Meer en meer is het duidelijk dat zijn superboete beleid gewoon als extra inkomsten voor de federale schatkist bedoeld zijn. Citaat:
|
Citaat:
De paarsen regeren niet, ze manipuleren. Altijd en overal. |
Citaat:
|
Citaat:
Als dat al 20 jaar zo is, dan heeft minister Landuyt nog steeds reden om blij te zijn met zijn superboetes, aangezien de ongevallen dan toch gedaald zijn. Trouwens, gebrek aan registratie is niet noodzakelijk gelijk aan manipulatie! |
paars= leugens.
|
Citaat:
|
Citaat:
Paars heeft van begin af een stokpaartje gemaakt, om correct cijfermateriaal vast te leggen. Zoals criminaliteitcijfers, Verkeersongevallen enz... Zij zou daar de meest professionele middelen voor inzetten zoals externe auditbureaus. Op basis van deze cijfers heeft Landuyt een verkeersbeleid ingevoerd met superboetes. Om schoonmoeder te spelen over die toch 'stoute' autochauffeur die nu maar eens een lesje moet leren. Een jaar later komt hij met een brede smile in alle kranten en TV vertellen, dat dank zij zijn nieuw beleid de helft minde verkeersslachtoffers zijn gevallen. Wat moet men hiervan uitmaken? 1 woord: gesjoemel! |
Toch typisch? De statistieken worden aangepast voor de zetelende minister. Als die statistieken dan uit ziekenhuizen komen dan is het verhaal anders.
Ik kan het samenvatten met de quote van Verhofstadt: "Het is toch veiliger geworden. Ge voelt dat toch". |
Los van het feit of ik het verkeersbeleid al dan niet zinnig vind:
Citaat:
De vraag van Mathiasdm is terecht: hoe lang zijn die statistieken al verkeerd? En in welke mate? Misschien is het echte aantal verkeersdoden nog spectaculairder gedaald dat Landuyt met zijn cijfers meent te kunnen aantonen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is wel een bewijs van totale incompetentie want het bewijst dat het verkeersbeleid van deze minister stoelt op cijfers die fantasiecijfers zijn zonder relatie met de werkelijkheid en zijn "beleid" dus niet weet waar het gaat of staat. Zijn allereerste zorg had moeten zijn om er zich van te vergewissen dat hij de juiste cijfers krijgt. Probeer maar eens een bedrijf te leiden op grond van cijfers die willekeurig onvolledig en onjuist zijn, het zou vlug over kop gaan of wat dacht je. In die zin waren de cijfers van Landuyt inderdaad typisch "paarse" cijfers : het brengen van goed nieuws was duidelijk belangrijker dan het gewetensvol streven naar zo juist mogelijke cijfers. En nu staat hij met de biillen bloot. Geen fraai gezicht. |
Er hebben nooit juiste cijfers bestaan, er zijn geen juiste cijfers en er zullen nooit juiste cijfers bestaan over het aantal verkeersslachtoffers.
De eerste vereiste om juiste cijfers te kunnen maken, is dat alle ongevallen worden aangegeven en daar begint het dus al met de foute cijfers. Niet alle verkeersongevallen worden aangegeven en niet alle gekwetsten worden aangegeven als verkeerslachtoffers. Sommige worden zelfs niet aangegeven en worden in ziekenhuizen gewoon behandeld als een huiselijkslachtoffer. Dus Landuyt kan hier zelfs niet eens iets aan doen en er niets aan veranderen. |
Ja jantje, maar met moet toch IEMAND de schuld geven? Moet moet moet moet gewoon. MOOOEEEEEETTTTT!!!!! Ands klopt het niet. ;)
|
Citaat:
Een simplistisch voorbeeld. In 2004 waren er officieel 1.000 verkeersslachtoffers in werkelijkheid 2.000 In 2005 waren er officieel 800 verkeersslachtoffers in werkelijkheid 1.600 Dus is de daling - in absolute cijfers - nog spectaculairder dan officieel medegedeeld. |
Citaat:
Als verklaring van onmacht kan dat tellen. Wel, vriend, laat ik je zeggen dat men wel degelijk aan betrouwbare cijfers kan geraken en ik aanvaard best dat men er dan nog 10% of zelfs 15% naast zit want dat is beleidsmatig "verwaarloosbaar". Je moet er wel de moéite voor willen doen. En wie te dom is om de weg zelf te vinden, kan gewoon eens in het ontwikkelde buitenland zijn licht gaan opsteken. Met een mentaliteit als de jouwe zakt dit land steeds verder naar achter. En zeggen dat Belgiê ooit op wereldvlak toonaangevend was voor de statistische wetenschap. |
Citaat:
Simplistisch is het juiste woord. |
Citaat:
Maar ik kan je verzekeren dat men geen statistieken nodig heeft om te weten dat er nog steeds veel te veel gewonden en doden vallen op onze wegen. En de oorzaak daar van is niet Landuyt met zijn foute statistieken. Maar de oorzaak zijn de mensen die willen dat deze 100% juist zijn of dat anders de persoon die wil zorgen voor meer veiligheid en veiliger verkeer onbekwaam is. Zelfs al zou er maar 1 verkeersslachtoffer op 10 jaar zijn dan nog is dat er 1 te veel. En daar gaat het om, de mensenlevens die door het verkeer worden verwoest en niet op die lijsten op papier, die de volgende ministers misschien niet eens bekijkt. En ja België is nog toon aangevend inverband met juiste statistieken, maar België is ook toon aangevend in het zeveren over de juistheid van deze statistieken en er verder niets mee te doen. Dus wat maakt het nu uit of deze lijsten juist zijn of niet. Het enige dat echt telt is toch het leven zeker en niet wat er op papier staat. |
![]() "There are no American infidels in Baghdad. Never!" |
Citaat:
Ik zeg niet dat het zo is, maar het is best altijd met alle mogelijkheden rekening te houden. Citaat:
Dat maakt wel degelijk uit. :? Waarom altijd slechts de gedeeltes van de tekst lezen die je uitkomen? Ik zeg niet dat Landuyt niet gemanipuleerd heeft. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet te snel conclusies moet trekken. Natuurlijk wordt dit meteen een 'bashfest' naar Landuyt toe, met allerlei insinuaties, zonder zelfs maar zeker te weten of er enige goede reden toe is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be