Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Walen willen sint-genesius rode annexeren! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62396)

maarte 4 oktober 2006 19:08

Walen willen sint-genesius rode annexeren!

http://www.zoomin.tv/videoplayer/ind...&ftvplayer=yes#

Hier wordt je dus vb'er van. Het wordt tijd dat wij vlamingen haar op ons tanden krijgen of er blijft van vlaanderen niks meer over.

Jaani_Dushman 4 oktober 2006 20:20

In dat filmpje wordt het voorgesteld alsof Leterme ineens het VB zou gaan achterna lopen met zijn communautair discours. Nonsens uiteraard, aangezien het VB (en dan vooral Filip Dewinter) nu al 15 jaar het Vlaams-nationalisme verworpen heeft, en zich enkel nog bezig houdt met migratie en veiligheid.

vercetti 4 oktober 2006 20:24

Is dit dan geen facisme? :roll:

100% VLAMING 4 oktober 2006 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 2046156)
Is dit dan geen facisme? :roll:

Het zou pas facisme zijn als de Eupenaren terug naar Duitsland zouden willen :roll: .

Breda 4 oktober 2006 23:08

laat Di Rupo eens naar Nederland komen met zijn Waalse Vrienden , kijken hoe lang hij die gedachte nog zal hebben :evil:

Everytime 4 oktober 2006 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2046719)
laat Di Rupo eens naar Nederland komen met zijn Waalse Vrienden , kijken hoe lang hij die gedachte nog zal hebben :evil:

Wat heeft Nederland daarmee te maken?

Griffin 5 oktober 2006 09:23

Roode Saint-Genèse is het dus wel eh! :D

Zwartengeel 5 oktober 2006 09:28

Wat is dat nu weer voor iets?

Griffin 5 oktober 2006 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2047372)
Wat is dat nu weer voor iets?

Dat is wat er onder "Sint Genesius Rode" op de borden staat, maar dat onleesbaar is omdat het zwartgekalkt is door mensen die menen dat dat iets uithaalt.

Zwartengeel 5 oktober 2006 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2047393)
Dat is wat er onder "Sint Genesius Rode" op de borden staat, maar dat onleesbaar is omdat het zwartgekalkt is door mensen die menen dat dat iets uithaalt.

Indien de Franstaligen in de eerste plaats de taalwetgevingen eens zouden respecteren, diende men dit ook niet te doen.

Griffin 5 oktober 2006 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2047405)
Indien de Franstaligen in de eerste plaats de taalwetgevingen eens zouden respecteren, diende men dit ook niet te doen.

Ik zou toch wel leukere dingen doen, als ik daar ben.

SirGalahad_ 5 oktober 2006 09:56

Laten we massaal met zo'n 100.000 Vlamingen naar Bergen emigreren.
Dan zijn wij in de meerderheid.
En kunnen we ook een Vlaamse Corridor eisen naar bv Kortrijk.

Es zien wat de Waalse Ceauscescu te zeggen heeft...

Griffin 5 oktober 2006 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ (Bericht 2047444)
Laten we massaal met zo'n 100.000 Vlamingen naar Bergen emigreren.
Dan zijn wij in de meerderheid.
En kunnen we ook een Vlaamse Corridor eisen naar bv Kortrijk.

Es zien wat de Waalse Ceauscescu te zeggen heeft...

Naar het schijnt emigreren steeds meer Vlamingen naar plaatsen net over de taalgrens. En ze integreren zich daar naar het schijnt ook helemaal niet, ze sturen hun kinderen naar Vlaamse scholen aan de andere kant van de taalgrens en ze integreren niet in het culturele leven daar.

Zwartengeel 5 oktober 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2048131)
Naar het schijnt emigreren steeds meer Vlamingen naar plaatsen net over de taalgrens. En ze integreren zich daar naar het schijnt ook helemaal niet, ze sturen hun kinderen naar Vlaamse scholen aan de andere kant van de taalgrens en ze integreren niet in het culturele leven daar.

Ze vragen echter niet dat de taal- en gewestgrenzen in vraag gesteld worden en hun gemeente ineens naar een ander gewest overheheveld wordt, wat de Franstaligen omgekeerd wel doen. Bovendien blijven de Brusselse en Waalse politici zich onterecht opwerpen als spreekbuis van de Franstaligen in Vlaams-Brabant. Het is ook hierrond dat de hele problematiek van B-H-V draaide.

Dimitri 5 oktober 2006 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2048131)

Er doen alleszins geen Vlaamse partijen mee aan de verkiezingen, laat staan dat die zouden eisen dat hun gemeente naar Vlaanderen overgeheveld wordt (wat voor Edingen niet eens onterecht zou zijn, gezien de geschiedenis).

Als we even wachten zal er in de Overmaas ook een meerderheid Duits- en Nederlandstalig zijn. Kijken of de Waalse politici bereid zijn om daar dan ook referenda te laten houden over overheveling van die gemeenten naar de Duitstalige Gemeenschap...

Griffin 5 oktober 2006 13:19

Nog niet. Ik denk dat er nog niet genoeg Vlamingen in die gemeentes aanwezig zijn. Wat niet is kan nog komen eh. :)

Dimitri 5 oktober 2006 13:47

Ik zie toch wel Nederlandstaligen kandidaat staan. Althans, mensen met een Nederlandse voornaam. Kijk hier bijvoorbeeld eens bij Edingen (Enghien). Bij de PS op plaats 10: Koen Locquet. IC-Gb lijkt me zowaar een tweetalige lijst. Ook in Vloesberg (Flobecq), Elzele (Ellezelles) en Lessen (Lessines) staan hier en daar Jannen, Hildes, Lieven, Peters, Erwins en Johans kandidaat. Maar zo te zien nergens op Nederlandstalige lijsten.

Hans1 5 oktober 2006 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2045903)
http://www.zoomin.tv/videoplayer/ind...&ftvplayer=yes#

Hier wordt je dus vb'er van. Het wordt tijd dat wij vlamingen haar op ons tanden krijgen of er blijft van vlaanderen niks meer over.

Ocharme toch. :-)

Hans1 5 oktober 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2048336)
Ik zie toch wel Nederlandstaligen kandidaat staan. Althans, mensen met een Nederlandse voornaam. Kijk hier bijvoorbeeld eens bij Edingen (Enghien). Bij de PS op plaats 10: Koen Locquet. IC-Gb lijkt me zowaar een tweetalige lijst. Ook in Vloesberg (Flobecq), Elzele (Ellezelles) en Lessen (Lessines) staan hier en daar Jannen, Hildes, Lieven, Peters, Erwins en Johans kandidaat. Maar zo te zien nergens op Nederlandstalige lijsten.

Nee, want stel je voor: Franstaligen op "Vlaemsche" lijsten. Foei !:-)

Hans1 5 oktober 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2047421)
Ik zou toch wel leukere dingen doen, als ik daar ben.

Misschien wonen er wel mooie meisjes.:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be