Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Sirenes voor verdraagzaamheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62505)

Pever 5 oktober 2006 13:11

Sirenes voor verdraagzaamheid

Vanmiddag loeien ze de sirenes om 15u een kwartier lang voor...

VERDRAAGZAAMHEID

Dit gaat mijn petje te boven!

Paulus 5 oktober 2006 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pever (Bericht 2048204)

VERDRAAGZAAMHEID

Dit kun je niet menen?!

Paulus.

spunk 5 oktober 2006 13:16

da verdraag ik niet !!!

Zwarte Spion 5 oktober 2006 13:19

Wat is het volgende? Een halve dag het werk neerleggen? (georganiseerd door de vakbonden uiteraard, de lamzakken)

jan hyoens 5 oktober 2006 13:25

Ik ben solidair! Ik ga straks 15 minuten naar de plee voor meer verdraagzaamheid en vanavond eet ik een pakske friet met mayonaise voor meer verdraagzaamheid.

Tantist 5 oktober 2006 13:29

Citaat:

VERDRAAGZAAMHEID

Zeg maar mensen, een kwartier geloei???

Dat zal wel heel wat verzuring opleveren die geluidsoverlast...

Zwarte Spion 5 oktober 2006 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 2048252)
Ik ben solidair! Ik ga straks 15 minuten naar de plee voor meer verdraagzaamheid en vanavond eet ik een pakske friet met mayonaise voor meer verdraagzaamheid.

Dan heb ik gisteren de wereld weeral een beetje verdraagzamer gemaakt door frieten te eten met nen berg ongezond vlees erbij!

Paulus 5 oktober 2006 13:29

En ik stem zondag voor het Vlaams Belang, de meest verdraagzame partij van België.
Als je ziet wat die mannen allemaal moeten slikken kun je niet anders dan zulks concluderen vind ik.

Paulus.

Zwarte Spion 5 oktober 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2048262)
Zeg maar mensen, een kwartier geloei???

Dat zal wel heel wat verzuring opleveren die geluidsoverlast...

Anciaux gaat ervoor zorgen dat het geluid gespreid wordt...

skippy 5 oktober 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion (Bericht 2048267)
Anciaux gaat ervoor zorgen dat het geluid gespreid wordt...

:lol: :lol:

Tegendradigaard 5 oktober 2006 13:44

met alle middelen bestrijden zoals de Louis van Leuven ooit wist te zeggen....

tjonge toch hoe dommer hoe langer euh ik bedoel hoe langer hoe dommer....

Men moet werkelijk wel ten einde raad zijn als men zo gek gaat doen....

Zwarte Spion 5 oktober 2006 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2048315)
met alle middelen bestrijden zoals de Louis van Leuven ooit wist te zeggen....

tjonge toch hoe dommer hoe langer euh ik bedoel hoe langer hoe dommer....

Men moet werkelijk wel ten einde raad zijn als men zo gek gaat doen....

Men is al decenia ten einde raad.

Pever 5 oktober 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2048209)
Dit kun je niet menen?!

Toch wel:
0110 Beeldend

Kunstenaar Luc Tuymans roept de beeldende kunstsector en culturele sector in het algemeen nu ook op tot deelname aan het project 'Sirene'. Dit luik sluit eveneens aan bij 0110 en roept uiteraard ook op voor verdraagzaamheid, tegen racisme, extremisme en zinloos geweld.

Het project 'Sirene' vindt plaats op donderdag 5 oktober a.s. Om 15 u. precies zal in talrijke in Belgische musea, kunstencentra, academies,... een brandalarm in werking worden gesteld. De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers zullen voor vijftien minuten post vatten op straat.

Gerrit Vermeiren licht toe: "de sirene en de publieke verschijning van de mensen achter een artistiek engagement roepen het beeld op van bezette steden, van gevaar. Dit is een collectief kunstwerk dat onderschreven wordt door Belgische kunstenaars, als een directe reactie op zowel de zelfgenoegzaamheid als de intimidatie die het maatschappelijk debat beheersen. Noch een laks streven naar gezelligheid, noch een economie van de angst heeft een draagvlak binnen de culturele sector. Het kamp van het per definitie monddode kunstwerk biedt de mogelijkheid tot diefstal van het maatschappelijke discours en tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dergelijk activisme vindt niet uitsluitend een uitweg via een artistieke inzet of via het individuele kunstwerk, zo nodig huist het tevens in de slagkracht als openbare sector. De ´state of emergency´ is reëel."

...
zie http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=18733

Pever 5 oktober 2006 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2048265)
En ik stem zondag voor het Vlaams Belang, de meest verdraagzame partij van België.
Als je ziet wat die mannen allemaal moeten slikken kun je niet anders dan zulks concluderen vind ik.

Verdraagzaam blijven hé :lol:

Zwarte Spion 5 oktober 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pever (Bericht 2048395)
Toch wel:
0110 Beeldend

Kunstenaar Luc Tuymans roept de beeldende kunstsector en culturele sector in het algemeen nu ook op tot deelname aan het project 'Sirene'. Dit luik sluit eveneens aan bij 0110 en roept uiteraard ook op voor verdraagzaamheid, tegen racisme, extremisme en zinloos geweld.

Het project 'Sirene' vindt plaats op donderdag 5 oktober a.s. Om 15 u. precies zal in talrijke in Belgische musea, kunstencentra, academies,... een brandalarm in werking worden gesteld. De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers zullen voor vijftien minuten post vatten op straat.

Gerrit Vermeiren licht toe: "de sirene en de publieke verschijning van de mensen achter een artistiek engagement roepen het beeld op van bezette steden, van gevaar. Dit is een collectief kunstwerk dat onderschreven wordt door Belgische kunstenaars, als een directe reactie op zowel de zelfgenoegzaamheid als de intimidatie die het maatschappelijk debat beheersen. Noch een laks streven naar gezelligheid, noch een economie van de angst heeft een draagvlak binnen de culturele sector. Het kamp van het per definitie monddode kunstwerk biedt de mogelijkheid tot diefstal van het maatschappelijke discours en tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dergelijk activisme vindt niet uitsluitend een uitweg via een artistieke inzet of via het individuele kunstwerk, zo nodig huist het tevens in de slagkracht als openbare sector. De ´state of emergency´ is reëel."

...
zie http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=18733

Als men dus blijft doorwerken als ambtenaar in één van deze musea is men dus een racist, extremist, onverdraagzaam etc. Je risceert eveneens om op termijn ontslagen te worden omdat je te kennen geeft dat je niet opgezet bent met deze onverdraagzame acties!

Pure chantage dus!

Kim 5 oktober 2006 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2048265)

Juist ja...:roll:

jornob 5 oktober 2006 14:17

all hail the sirenes

Metternich 5 oktober 2006 14:17

Vanmorgen hebben ze de noodsirenes laten draaien, maar dat was om ze te testen of ze nog werkten.

Den deze werd dus wakker met de gedachte dat er een bombardement kwam...

Jantje 5 oktober 2006 14:19

Citaat:

VERDRAAGZAAMHEID

Ik denk dat zelfs het gemeentebestuur hier onverdraagzaam is en de pastoor, want het is nu 15.18u en ik heb nog de kerkklokken nog de gemeentelijke sirenes gehoord.

Zwarte Spion 5 oktober 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2048540)
Ik denk dat zelfs het gemeentebestuur hier onverdraagzaam is en de pastoor, want het is nu 15.18u en ik heb nog de kerkklokken nog de gemeentelijke sirenes gehoord.

Jantje, terug naar 't school jongen! 'Noch' is met 'ch' in deze context.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be