![]() |
Hoeveel migranten uit islamitische landen telt Belgie?
En een extra vraag voor de VB-ers van de partij zelf:
Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij? |
Reeds genaturaliseerden inbegrepen, ligt dat aantal rond de 400.000 (totaalcijfers; "de laatste tijd" klinkt nogal vaag)
220.000 Marokkanen, 130.000 Turken, 17.000 Algerijnen en 10.000 Tunesiërs (cijfers tot 01/01/2002). |
Citaat:
Ben jij vroeger slavenhandelaar geweest, of zo ? En wat bedoel je met "islamitische landen" tussen aanhalingstekens ? Voor iemand die een duidelijk antwoord wil, kun je misschien beginnen met een duidelijke vraag te stellen. O ja, en ik ben geen VB partijlid maar ik vond je opgelegde beperking te dictatoriaal. Ik vermoed dat het jouw gewone doen is om vooraf te bepalen wie wat mag zeggen. Jij bent toch toevallig niet links ? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben verontwaardigd bij het lezen van jouw peiling. Je bent een vuile racist. Het centrum voor gelijke kansen enz... zou een klacht moeten neerleggen tegen jouw wegens dat soort disciminatoire praat. |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
OVerigens worden sommigen, die over en weer trekken dubbel gerekend... Citaat:
Citaat:
|
de cijfers?
http://www.kbs-frb.be/files/db/nl/PU...ims_Belgie.pdf
3.2. Demografische en sociale aspecten van de Islam in Belgie De cijfers gehanteerd door de Moslimexecutieve van België en de schattingen van deskundigen maken gewag van zo’n 400.000 mensen wiens erfgoed bepaald is door de islamitische religie. Deze mensen van ‘moslimorigine’ (of afkomstig van een islamitisch land) vertegenwoordigen dus 4% van de totale Belgische bevolking. Dit aantal omvat:PAS OP Deze cijfers mogen niet letterlijk genomen worden gezien ze het resultaat zijn van een problematische zoniet twijfelachtige methodologische constructie. In tegenstelling tot het Verenigd Koninkrijk, waar men recent gestart is met de registratie van religie op basis van zelfidentificatie, stelt de inventarisatie van het religieuze behoren en van etnische afkomst bij ons een groot probleem. Bij gebrek aan betrouwbare statistische meetinstrumenten wordt het aantal moslims in België afgeleid van de nationaliteit van het land van herkomst. Dit roept een aantal vragen op: wat met het aantal bekeerlingen van Belgische afkomst of met de als Belg geboren moslims met niet-Belgische of genaturaliseerde ouders? Deze manier van tellen leidt tot de essentialisering van de relatie van individuen tot religie. Alsof het religieuze behoren van mensen afkomstig uit islamitische landen een vanzelfsprekendheid zou zijn. In tegenstelling tot wat deze simplificatie doet uitschijnen, zijn het behoren tot en de referenties naar islam zeer divers en uiten ze zich op verschillende manieren: de teleologisch-spirituele dimensie (waarbij het geloof de incarnatie is van een levensfilosofie en de zin van het leven definieert vertrekkende van een relativering van het aardse leven), de ethisch-normatieve dimensie (betreffende de gedragsregels en rituelen), de culturele dimensie (over de esthetische aspecten van de religieuze rituelen en tekens), de beschavingsdimensie (die voorgaande elementen inschrijft in een pluriseculaire dynamische geschiedenis), en de politieke dimensie (waarbij islam gebruikt wordt als een basis waaruit zich socio-politieke krachten ontwikkelen). De verschillende verwijzingen naar islam bevinden zich dus tussen de polen van dit brede spectrum. Bovendien lijkt alles erop te wijzen dat het individualiseringsproces binnen deze gemeenschappen fenomenen als hybridisatie, afstandname van de orthodoxie en religieus syncretisme of zelfs apostasie, met zich meebrengt. Één van de demografische karakteristieken van de moslimbevolking die benadrukt dient te worden is het belang van het aantal jongeren. Wanneer we kijken naar de twee meest zichtbare gemeenschappen namelijk de Turken en de Marokkanen, dan blijkt dat de moslims een gemeenschap vormen die gekenmerkt is door de jonge leeftijd. Ongeveer 35% van de personen die deel uitmaken van deze gemeenschappen is jonger dan 18 jaar.6 De bevolkingspiramide voor beide groepen is gekenmerkt door een recente immigratie. Dit blijft niet zonder gevolg. Het is bijvoorbeeld opmerkelijk dat 25% van het aantal -20 jarigen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van moslim herkomst is. Of ook dat Sarah en Mohamed in het jaar 2002 de meest gebruikte voornamen waren in het Brusselse gewest. De demografische structuur van de moslimbevolking toont een interessant beeld. Ze lijkt de moeilijkheden met betrekking tot het beheer van de islam te kristalliseren in welbepaalde plaatsen van de publieke ruimte. De school en de wijk worden op deze manier de plaatsen bij uitstek voor de onderhandeling van identiteiten. Hierdoor worden deze plaatsen op sociaal vlak als uitermate belangrijk gepercipieerd. Maar het meest verontrustende is dat deze jonge generaties moslims opgroeien in een achtergestelde economische context. Op het ogenblik dat de kinderen en kleinkinderen volwassen worden, ontdekken ze een voor hen afgesloten arbeidsmarkt waar ze bovendien sowieso onvoldoende voor geschoold zijn en, belangrijker nog, massaal gediscrimineerd worden. |
De moslimbedreiging op video
De verschrikkelijke bedreiging door maximaal 4 procent van de bevolking is een mythe die even onozel is als te stellen dat Spirit een gevaar is voor onze maatschappij, en daarenboven zou Groen! dan een ontzettende macht zijn!
In een filmpje worden alle vooroordelen, en de bedreiging uitgaande van de Islam eens op een rijtje gezet. Voor links en rechts een prachtig beeld film |
Is Wilders een bange witte man of een witte bange man?
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
En waarschijnlijk heeft hij aan één moskee al genoeg. Als je begint te vangen bij het zijn van kathedralen moet het voor bepaalde mensen een kwelling zijn van in Europa rond te toeren. Zou PDW... Bijlage 14360 |
2 Bijlage(n)
Citaat:
Poes wordt zot door zien van moskeeën :( Bijlage 14362 Bijlage 14361 |
Citaat:
|
Heeft feitelijk iemand een gedacht van die ouderdom van feremans? Zou hij de pamper leeftijd al zijn ontgroeid, of zou hij nog altijd aan het onderzoeken zijn of de inhoud van zijn pamper eetbaar is. Dit laatste met verwijzing naar zijn intelligent niveau en zijn niet te stille honger naar kennis.
|
Mogen we daar de illegalen bijtellen?
|
Hoe kan de ericferre nu over zijn bewuste 4% cijfer beschikken als ze geen cijfers hebben?
Citaat:
|
Citaat:
|
op zijn originele vraag : veel te veel?
|
![]() Feremans tracht te ontsnappen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be