Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Leterme toch maar slap .. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63051)

ilfalco 8 oktober 2006 15:23

Leterme toch maar slap ..

+1.5 % maar dan samen met N-VA daar waar ze vroeger alleen opkwamen... :lol: Dus dat kan je helemaal niet vergelijken.

VB + 9% in leterme town.

Juan 8 oktober 2006 15:39

in 2000 kwam er geen VUlijst in Ieper op

Duvelke 8 oktober 2006 17:43

jaja, cd&v is de grote winnaar

Revolutie 8 oktober 2006 17:45

ik zie toch overal Vlaams Belang stijgen

Duvelke 8 oktober 2006 17:46

Cd&v heeft toch op de meeste plekke het meeste aantal stemmen, dat is wat telt.

kunstenaar 8 oktober 2006 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 2058775)
ik zie toch overal Vlaams Belang stijgen

Dat kan ook niet anders.
Als een partij er in slaagt om op veel plaatsen voor de eerste keer een lijst in te dienen dan kan je er van uitgaan dat die partij ook zal scoren.

Voor de rest zie ik vooral een inhaalbeweging van VB cijfers op lokaal vlak tot de scores van de vorige nationale verkiezingen. Ze bevestigen imho hun positie binnen Vlaanderen, een echte vooruitgang durf ik dit (met enige reserve gezien op dit uur nog veel stemmen niet geteld zijn) niet noemen.

Natuurlijk gaan ze op gemeentelijk/provinciaal vlak stappen vooruit in zetels, dan kan je niet betwisten. Maar hun globale impact op de Vlaamse politiek wijzigt momenteel niet. Is het plafond bereikt? Daar ben ik niet zeker van maar als je de cijfers nuchter bekijkt dan is er toch een tendens te zien in die richting.

Duvelke 8 oktober 2006 17:59

Idd, het vlaams belang gaat goed vooruit, maar ik denk niet dat ze ooit aan de macht zullen raken hoor. Bijna niemand wil er mee samen werken (en dat is maar goed hoor)

de mestkever 8 oktober 2006 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2058764)
jaja, cd&v is de grote winnaar

Winnaar? Zo fors stijgen ze nu toch ook weer niet. In sommige gemeenten blijven ze wel de grootste, maar af en toe verliezen ze ook wel een paar procenten. Het Vlaams Belang daarentegen blijft goed boeren. :)

de mestkever 8 oktober 2006 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar (Bericht 2058817)
Dat kan ook niet anders.
Als een partij er in slaagt om op veel plaatsen voor de eerste keer een lijst in te dienen dan kan je er van uitgaan dat die partij ook zal scoren.

Voor de rest zie ik vooral een inhaalbeweging van VB cijfers op lokaal vlak tot de scores van de vorige nationale verkiezingen. Ze bevestigen imho hun positie binnen Vlaanderen, een echte vooruitgang durf ik dit (met enige reserve gezien op dit uur nog veel stemmen niet geteld zijn) niet noemen.

Natuurlijk gaan ze op gemeentelijk/provinciaal vlak stappen vooruit in zetels, dan kan je niet betwisten. Maar hun globale impact op de Vlaamse politiek wijzigt momenteel niet. Is het plafond bereikt? Daar ben ik niet zeker van maar als je de cijfers nuchter bekijkt dan is er toch een tendens te zien in die richting.

Nochtans, na iedere verkiezing zegt men dat het Vlaams Belang haar plafond bereikt heeft, maar hoe meer verkiezingen er worden gehouden, hoe meer die stelling ontkracht wordt.

Max van Dietschland 8 oktober 2006 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2058821)
Idd, het vlaams belang gaat goed vooruit, maar ik denk niet dat ze ooit aan de macht zullen raken hoor. Bijna niemand wil er mee samen werken (en dat is maar goed hoor)

En de reden is ?

Duvelke 8 oktober 2006 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 2058850)
En de reden is ?

Waarom denk je? ;-)

kunstenaar 8 oktober 2006 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever (Bericht 2058830)
Nochtans, na iedere verkiezing zegt men dat het Vlaams Belang haar plafond bereikt heeft, maar hoe meer verkiezingen er worden gehouden, hoe meer die stelling ontkracht wordt.

Het is te vroeg om gemiddelden te berekenen maar het VB kan blijkbaar tussen de 20 �* 25% van de kiezers bekoren. Uitzonderingen niet te na gesproken blijkt dit momenteel het plafond van die partij te zijn. Opnieuw nuchter bekeken wordt de stelling tot nader order niet ontkracht.

Globaal gezien zie ik dat CD&V zich bevestigt en op heel wat plaatsen wint (het effect van het kartel moet je natuurlijk mee in rekening nemen), dat VB zijn positie van de laatste nationale verkiezingen bevestigt en dat VLD klop krijgt (en bij deze faalt als democratisch rechts). SPA/Spirit is zeer grillig maar grote verschuivingen zie ik er toch niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be