Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Welk excuus gaat ze nu geven ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63075)

Vorenus 8 oktober 2006 17:19

Welk excuus gaat ze nu geven ?

VLD en Groen acheruit, CD&V-N-VA en SPA-Spririt status quo en
Vlaams Belang stijgt.

Ik vraag me af welke verzinsels de linksen, progressieven, enz.. gaan gebruiken om de zoveelste overwinning van het Vlaams Belang te minimaliseren of proberen te verklaren?

Juan 8 oktober 2006 17:21

VB heeft nog nergens een absolute meerderheid, slimme

willem1940NLD 8 oktober 2006 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 2058723)

Heeft er ooit in 1 van onze landen 1 partij zelfstandig een ABSOLUTE meerderheid behaald?

Juan 8 oktober 2006 17:23

Ja.

Duvelke 8 oktober 2006 17:28

:lol:

Vorenus 8 oktober 2006 17:30

Wel een beetje on-topic blijven.

Misschien is de bevolking ipv verzuurd, dom. Ze hebben de boodschap niet begrepen.

De boodschap om niet op het Vlaams Belang te stemmen, hebben ze verstaan als wel op het Vlaams Belang te stemmen.
Zal aan de slechte geluidsintallatie liggen.

ERLICH 8 oktober 2006 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 2058723)

Welke partij heeft dat wel, slimme? Een meerderheid door een coalitie is geen meerderheid voor één partij. Kunt dan stellen wie heeft in zulk geval voor wat gekozen. :roll:

bruut geweld 8 oktober 2006 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2058717)

Met deze uitspraak is het iedereen meteen duidelijk dat je een clown bent

zo nijdig dat de CDN&VA winnen en vele burgemeestersjerpjes zullen hebben? :twisted:

bruut geweld 8 oktober 2006 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2058759)
Welke partij heeft dat wel, slimme?

Voorlopig de NVA in Dessel 8-)

willem1940NLD 8 oktober 2006 17:46

Dessel; minder dan 9000 inwoners. Ik vroeg naar LANDEN.

kenzo 8 oktober 2006 17:48

ze beginnen 2004 al boven te halen terwijl voor de verkiezingen iedereen zei dat gemeenteraad en federaal echt niet te vergelijken was...

en Frank Van Hecke heeft gelijk... geen appelen en citroenen vergelijken

Juan 8 oktober 2006 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2058779)

het gaat hier om GEMEENTEN

bruut geweld 8 oktober 2006 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2058779)

"je indruk" is WEERAL verkeerd, want ik reageerde op Juan en Ehrlich die het hadden over GEMEENTEN 8-)

Duvelke 8 oktober 2006 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 2058759)
Welke partij heeft dat wel, slimme? Een meerderheid door een coalitie is geen meerderheid voor één partij. Kunt dan stellen wie heeft in zulk geval voor wat gekozen. :roll:

maar aangezien niemand met het VB wilt samenwerken zullen ze nooit aan de macht komen :lol:

willem1940NLD 8 oktober 2006 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2058826)
maar aangezien niemand met het VB wilt samenwerken zullen ze nooit aan de macht komen :lol:

Ja, misschien wel uniek op wereldschaal, maar hoe lang vol te houden?

Jolly Roger 8 oktober 2006 18:04

Citaat:

Vlaams Belang stijgt.
Ik vraag me af welke verzinsels de linksen, progressieven, enz.. gaan gebruiken om de zoveelste overwinning van het Vlaams Belang te minimaliseren of proberen te verklaren?

Hoezo ? Yves Leterme is al volop feest aan het vieren omwille van de klinkende CD&V-NVA overwinning ... zei hij zonet op VRT ... 8O

de mestkever 8 oktober 2006 18:07

Citaat:

Vlaams Belang stijgt.

Boa, ligt voor de hand he: het Vlaams Belang scoort niet zo hoog als twee jaar geleden, is hun argument dan. Hoe geloofwaardig is dat nu? In Geraardsbergen haalt de VLD nog 28%, twee jaar geleden was dat bij de Vlaamse verkiezingen slechts 16% (!). Die vergelijking gaat dus niet op.

Bij gemeenteraadsverkiezingen wordt er trouwens minder op de partij gestemd, maar wel op de persoon.

Vorenus 8 oktober 2006 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger (Bericht 2058832)
Hoezo ? Yves Leterme is al volop feest aan het vieren omwille van de klinkende CD&V-NVA overwinning ... zei hij zonet op VRT ... 8O

Omdat in 2000 CD&V en N-VA niet vestonden.

Als je nu de cijfers bekijkt zie je dat CD&V (CPV) de stemmen van de VU binnenhaalt via de N-VA.

ERLICH 8 oktober 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2058826)

Klopt, in den belziek is men verplicht te kiezen. Wat gebeurt er met de stem van die verplichte kiezer, gaat gewoon richting vuilbak. Als men de traditionele politici hoort spreken, hebben niets anders dan respect voor de kiezer, welke kiezer? Staan altijd te leuteren de kiezer zal beslissen, wat beslist de kiezer? Dat er geen rekening wordt gehouden met zijn stem, dat hij verplicht wordt mee te werken aan volksbedrog. Nog eens, den belziek heeft een vreemde opvatting wat betreft "democratie" juist zoals zij die ervan uitgaan dat den belziek een democratie zou zijn.

kenzo 8 oktober 2006 20:47

zie je, zelfs de VLD heeft gewonnen... ;)

blijkbaar maar 1 partij verloren volgens de pers hihi en dat is VB

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be