Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Hoboken de fraude ten top? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63143)

ilfalco 8 oktober 2006 21:27

Hoboken de fraude ten top?

P. janssens past de taktiek van stalin toe:" het is niet belangrijk hoe het volk stemt... het is belangrij wie de stemmen telt".

Er moet dringend terug op papier gestemd worden!

StevenNr1 8 oktober 2006 21:28

Zei u dat ook toen het VB keer op keer stemmen won?

Metternich 8 oktober 2006 21:28

Ik vind het toch ook maar raar dat elektronische stemmen opnieuw geteld moeten worden 8O Heeft niets met fraude te maken, maar gewoon een opmerking i.v.m. technologie.

Pietje 8 oktober 2006 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2059627)
P. janssens past de taktiek van stalin toe:" het is niet belangrijk hoe het volk stemt... het is belangrij wie de stemmen telt".

Er moet dringend terug op papier gestemd worden!

Fraude ?? Het heeft lang geduurd, zo'n verkrampte reactie8-)

Amon_Re 8 oktober 2006 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2059635)
Ik vind het toch ook maar raar dat elektronische stemmen opnieuw geteld moeten worden 8O Heeft niets met fraude te maken, maar gewoon een opmerking i.v.m. technologie.

Vraag me dat ook wel af, hoe dat zit met dat gedoe

Juan 8 oktober 2006 21:29

Heerlijk hoe het steekt bij het VuilBlok :)

abou Anis 8 oktober 2006 21:30

Ongetwijfeld heeft men in Hoboken schrik van een Zelzaatse score :mrgreen:

Bhairav 8 oktober 2006 21:30

Allahu Akbar!

Dave Brocatus 8 oktober 2006 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2059636)
Fraude ?? Het heeft lang geduurd, zo'n verkrampte reactie8-)

Uiteraard is het niet bewezen dat er fraude mee gemoeid is.

Maar het komt de geloofwaardigheid van ons kiessysteem zeker niet ten goede dat het Vlaams Belang bijna overal (spectaculair) vooruitgaat, behalve juist daar waar er na het sluiten van de stembureaus technische problemen zijn.

abou Anis 8 oktober 2006 21:33

Uitslag Hoboken bekendgemaakt. PVDA op de wip. :mrgreen:

Metternich 8 oktober 2006 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2059655)
Uitslag Hoboken bekendgemaakt. PVDA op de wip. :mrgreen:

Inderdaad. Het Vlaams Belang heeft ook maar één overloper nodig van een andere partij om de absolute meerderheid te hebben. Ik beklaag de persoon die de coalitiegesprekken moet voeren :mrgreen:

abou Anis 8 oktober 2006 21:41

Rekenen op overlopers? Is de macht dan toch het enige wat telt. Tja, de lokroep van de vetpotten hè...

Duvelke 8 oktober 2006 21:42

zie de vb'ers kronkele en zweten :D

Metternich 8 oktober 2006 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2059721)
de lokroep van de vetpotten hè...

Dat noemen ze Realpolitik, niet dat ik daar altijd een grote fan van ben ;-)

abou Anis 8 oktober 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2059728)
Dat noemen ze Realpolitik, niet dat ik daar altijd een grote fan van ben ;-)

Ik denk niet dat Dillen dat zo noemde.

Pietje 8 oktober 2006 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 2059647)

Maar het komt de geloofwaardigheid van ons kiessysteem zeker niet ten goede dat het Vlaams Belang bijna overal (spectaculair) vooruitgaat, behalve juist daar waar er na het sluiten van de stembureaus technische problemen zijn.

Ik denk wel dat het VB vooral "overal" vooruitgaat ten nadele vd VLD (misnoegde liberalen die het gekibbel in die partij - cfr JM Ddedecker beu waren). Volgens mij komt het erop aan dat de VLD zich herstelt.
Btw, in Sint Niklaas ging het VB Willockx ook oppeuzelen. In Mechelen, toch ook een redelijk VB-bastion, vangen ze bot. 8-)

Zwartengeel 8 oktober 2006 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2059721)
Rekenen op overlopers? Is de macht dan toch het enige wat telt. Tja, de lokroep van de vetpotten hè...

In dit opzicht ben ik blij dat in onze gemeente (Oosterzele) het gezond verstand geregeerd heeft en de mensen niet gekozen hebben voor de opportunistische overloper Johan Van Hecke (tien jaar terug nog CVP-burgemeester en nationaal partijvoorzitter, nu lijstduwer voor het paarse kartel).

another brick 8 oktober 2006 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2059725)
zie de vb'ers kronkele en zweten :D

Ik kronkel en zweet niet, ik stel enkel vast dat VB 0,6% gestegen is in Antwerpen, zijn zetels heeft behouden en alle voorafgaande concerten, sirenes en belerende vingertjes nogmaals eens een maat voor niets zijn geweest.

Bazilfunk 8 oktober 2006 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another brick (Bericht 2059791)
Ik kronkel en zweet niet, ik stel enkel vast dat VB 0,6% gestegen is in Antwerpen, zijn zetels heeft behouden en alle voorafgaande concerten, sirenes en belerende vingertjes nogmaals eens een maat voor niets zijn geweest.

En u ziet ook hoe FDW niet heeft kunnen voorkomen dat Antwerpen nog progressiever stemt dan vroeger en hoe u dus de komende jaren in uw linkse nachtmerrie zal moeten verderleven :twisted:

Gorefest 8 oktober 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 2059647)

Da's inderdaad weer zeer toevallig, evenals het 'hertellen' van electronische stemmen. ;-)
In Mechelen heeft de technische dienst van de stad een paar 'problemen' verholpen heeft aan de stemcomputers terwijl alleen de techniekers van de leverancier van het materieel daarvoor bevoegd is. Mja :roll:
de omzendbrief hieromtrent is hier duidelijk genoeg in.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be