![]() |
Coalities......??
Mogelijkheden :
SP.A-Spirit en CD&V/N-VA: 28/55 SP.A-Spirit en CD&V/N-VA en VLD-Vivant: 33/55 SP.A-Spirit en CD&V/N-VA en VLD-Vivant en Groen!: 35/55 Ik hoop dat P.Janssens er Groen! mee zal opnemen in zijn coalitie. Freya Piryns vind ik echt wel een aanwinst. 8-) |
Groen zou idd een meerwaarde betekenen, alleen jammer dat het niet sp.a -groen kan zijn. Maarja, we mogen niet klagen zeker in Antwerpen: het ergste werd vermeden.
BTW ik denk eerder aan de 3 optie. Janssens beseft dat hij de kiezers van die 2 partijen(groen! en VLD) niet in de steek mag laten anders zullen ze binnen 6 jaar niet meer kiezen op Janssens, want dat hebben ze nu gedaan. Het was al op voorhand duidelijk dat het gewoon tussen het Vb en SPa-spirit zou gaan. De VLd- en groenkiezer heeft gewoon zijn principes aan de kant geschoven om Janssens een morele overwinning te geven, maar in de coalities zou het op het zelfde neerkomen(tis beetje fascisten tegen de rest). Nu verliezen VLD en groen daardoor, maar natuurlijk boontje komt om zijn loontje... |
Te gebeuren voor volgende gemeenteraadsverkiezingen:
- Spa flopt (coalitie is al onhoudbaar gebleken). -> Afstroom naar CD&V maar vooral afstroom naar VB. - VB haalt meerderheden in Hoboken, Deurne, evt. Schoten omdat nog meer kiezers hun anti-cordon stem zullen willen geven. - Domino-effect op andere districten The future looks bright. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een goed beleid wordt beloond en dat heeft Patrick gemerkt. |
Geitensokkenwoldraadje?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vol vertrouwen voor een nog progressiever Antwerpen! |
Citaat:
Ik snap dat cordon minder en minder... men roept om mensen die de verkiezingen hebben verloren.... |
Citaat:
Je eerste mogelijkheid is de enige rechtvaardige. |
Citaat:
piryns heeft enkel verloren omwille van de polarisatie tussen PJ en FDW. de antwerpenaar heeft een duidelijk signaal gegeven achter de burgemeester te staan. zie ook de monsterscore van PJ bij de voorkeurstemmen. ze hebben ook verloren omwille van de zwakke positie van de oude schepenen. en omdat ze weinig gekend is. vogels is trouwens als lijstduwer nog verkozen, ook wel opvallend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een vermoeden dat in Antwerpen zelfs VB-aanhangers Hr De Winter niet als een ideale burgemeester zien, maar hem liever voorlopig als pionier en tzt mogelijk toekomstig minister-president aanhouden; de juiste man op de juiste plaats.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be