Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Roken tast gezondheid medemens aan (schijnhieligheid troef) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63192)

pekka_123 9 oktober 2006 00:12

Roken tast gezondheid medemens aan (schijnhieligheid troef)

Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig een tekst die zegt " Roken tast de gezondheid van je zelf en je medemens aan "
zou het dan niet meer dan logisch zijn dat er in cafés niet meer mag gerookt worden.
Is het de bedoeling om de roker er op te wijzen dat ze hoffelijkheid moeten zijn tenopzichte van niet rokers?
Een hoffelijke roker die maak je zelden mee, ze bestaan wel, maar niet op café.
Bovendien moet je nog zeer aandachtig zijn dat er niet eentje een gat in je hemd brand

lombas 9 oktober 2006 00:33

Hangen er in de lucht overal borden met "zuurstof is schadelijk voor jou en je medemens"?

pekka_123 9 oktober 2006 01:21

borden

ik denk niet dat het mogelijk is om een bord op te hangen in de lucht.
En wat kan ik voor u doen, anders? Is dit een reactie op mijn onderwerp of ben je een chemicus die wil zeggen dat zuurstof gezond is?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2060574)
Hangen er in de lucht overal borden met "zuurstof is schadelijk voor jou en je medemens"?

Heftruck 9 oktober 2006 03:39

Citaat:

Ik vind dat gerook nochtans vrij vervelend. Het gebeurt wel eens dat je gewoon verplicht bent om door die wolk giftige stoffen heen te lopen. Zelfs op school kunnen die rookverslaafden het niet laten om elk uur toch even vijf minuten hun drug te hebben. Dat een ander met zijn gezondheid wil spelen, mij niet gelaten, maar waarom moeten anderen daarvan het slachtoffer zijn?

Ik ervaar dat als een aanval op mijn fysiek persoon, waarom mag daar dan niet tegen gereageerd worden?

lombas 9 oktober 2006 05:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2060850)
Ik vind dat gerook nochtans vrij vervelend. Het gebeurt wel eens dat je gewoon verplicht bent om door die wolk giftige stoffen heen te lopen. Zelfs op school kunnen die rookverslaafden het niet laten om elk uur toch even vijf minuten hun drug te hebben. Dat een ander met zijn gezondheid wil spelen, mij niet gelaten, maar waarom moeten anderen daarvan het slachtoffer zijn?

Ik ervaar dat als een aanval op mijn fysiek persoon, waarom mag daar dan niet tegen gereageerd worden?

Het is wat jij giftig noemt. In patatjes zit vergif, in de lucht zuurstof (één van de dodelijkste gassen ter wereld).

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen#Precautions
http://en.wikipedia.org/wiki/Potato#...ds_in_potatoes
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_poisonous_plants

Als jij dat als een "aanval op jouw fysieke persoon" beschouwd, dan verbied je het toch gewoon op jouw private eigendom? Een heleboel andere mensen heeft dat (nog voor enige overheidsinmenging) besloten ook te doen, nou, fijn toch?

Ik kan u voor iedere zestigéénvier studies die aantonen dat jij van passief roken moet ende sal doodgaan, negenachttachtig studies aantonen die zeggen dat die kans marginaler is - dat ze nog minder is dan de kans dat je verongelukt op weg naar de stembus (die 33% hoger ligt dan de kans dat je stem enig verschil maakt).

Die eco-boys&girls kunnen het allemaal wel heel activistisch uitleggen, maar op het einde van de dag: willen we sterven aan kanker op ons tachtigste, of aan tyfus op ons tiende?

Heftruck 9 oktober 2006 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2060877)
Het is wat jij giftig noemt. In patatjes zit vergif, in de lucht zuurstof (één van de dodelijkste gassen ter wereld).

Als jij dat als een "aanval op jouw fysieke persoon" beschouwd, dan verbied je het toch gewoon op jouw private eigendom? Een heleboel andere mensen heeft dat (nog voor enige overheidsinmenging) besloten ook te doen, nou, fijn toch?

Ik kan u voor iedere zestigéénvier studies die aantonen dat jij van passief roken moet ende sal doodgaan, negenachttachtig studies aantonen die zeggen dat die kans marginaler is - dat ze nog minder is dan de kans dat je verongelukt op weg naar de stembus (die 33% hoger ligt dan de kans dat je stem enig verschil maakt).

Die eco-boys&girls kunnen het allemaal wel heel activistisch uitleggen, maar op het einde van de dag: willen we sterven aan kanker op ons tachtigste, of aan tyfus op ons tiende?

Komaan zeg, als ik 1 avondje in de rook doorbreng, heb ik daar twee weken lang een hoest van. Dan moet je mij niet vertellen dat 't niet schadelijk is voor me.

eno2 9 oktober 2006 09:29

Citaat:

Ik val weer eens uit de lucht.

Bhairav 9 oktober 2006 09:41

Ga dan niet meer op café.

Djiezes 9 oktober 2006 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2060877)

Zuurstof kan inderdaad giftig zijn in hogere concentraties en/of onder hoge druk, maar niet in de "gewone" buitenlucht. Dat argument van je houdt dus geen steek.
Het verbaast me eigenlijk dat je water niet vermeld hebt. Vanaf een liter of tien ga je daar namelijk ook dood aan... :roll:

Chipie 9 oktober 2006 10:03

Misschien kunnen de rokers een zangfeest tegen onverdraagzaamheid geven... :-P

eno2 9 oktober 2006 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 (Bericht 2060499)
Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig een tekst die zegt " Roken tast de gezondheid van je zelf en je medemens aan "
zou het dan niet meer dan logisch zijn dat er in cafés niet meer mag gerookt worden.
Is het de bedoeling om de roker er op te wijzen dat ze hoffelijkheid moeten zijn tenopzichte van niet rokers?
Bovendien moet je nog zeer aandachtig zijn dat er niet eentje een gat in je hemd brand

Het is vooral schijnhielig de de staat dapper enorme inkomsten opstrijkt van deze drugsdodenindustrie bij uitstek.

genehunter 9 oktober 2006 11:19

Ik heb gisteren iets voorgehad op een terras wat daar bij aansluit. Kwam daar een iets oudere man, niet echt op z'n zondags, langs de stoeltjes zijn brommertje in gang steken. Ipv te voet even 10 meter verder te gaan, nee, moest hij per se langs een overvol terras kabaal staan maken. En stinken naar uitlaatgassen! Het was een terras in een groene omgeving, dus niet langs de straat ofzo. Soit, 5 jaar geleden zou daar niemand over gevallen zijn, maar nu kreeg die man verwijten naar z'n hoofd geslingerd van zowat gans het terras. Hij was vlug weg, daar niet van, maar het toont aan dat de mentaliteit omtrent ongezonde lucht aan het wijzigen is, en maar goed ook.

eno2 9 oktober 2006 11:28

Citaat:

Lombas

[/quote]
Ik wil sterven van tepelnijd voor mijn eerste (bij hergeboorte).

lombas 9 oktober 2006 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2061295)
Komaan zeg, als ik 1 avondje in de rook doorbreng, heb ik daar twee weken lang een hoest van. Dan moet je mij niet vertellen dat 't niet schadelijk is voor me.

Aha, maar dat zijn je persoonlijke gezondheidsredenen, dat is iets anders. Maar goed, dan moet je maar geen private eigendom betreden waar zulke activiteiten gedaan worden eh.

Ik ga bijvoorbeeld nooit op bezoek bij Patrick Janssens; daar heb ik twee weken nachtmerries van.

lombas 9 oktober 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2061417)
Zuurstof kan inderdaad giftig zijn in hogere concentraties en/of onder hoge druk, maar niet in de "gewone" buitenlucht. Dat argument van je houdt dus geen steek.
Het verbaast me eigenlijk dat je water niet vermeld hebt. Vanaf een liter of tien ga je daar namelijk ook dood aan... :roll:

Inderdaad. Tijd om dat op die flessen te vermelden en mensen met een stempelkaart maximum vijf flessen per dag te laten kopen.

Zyp 9 oktober 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 (Bericht 2060499)

Ik begrijp u perfect... en ben volledig met je eens, een niet roker hoeft NIET mee te roken als hij dat niet wil...

Dus mogen ze de sigaret onmiddelijk bannen in alle gebouwen, BUITEN de prive...

Dan hebben wij - rokers- ook wel een eis : Onmiddelijk 75% - 85% van de taks van sigaretten eraf... En dan mogen ze ginds bij de staat een ander slachtoffergroepje zoeken om hun geldbeugel te laten kloppen op het einde van het jaar.

Hertog van Gelre 9 oktober 2006 15:05

In Singapore mag je op het vliegveld op sommige plaatsen (terras) in de buitenlucht ook al niet meer roken. Terwijl je daar zo staat zie je de ene na de andere luchtvervuiler aankomen en vertrekken...

Het schiet wel door heh mensen...

In Nederland mag je op de treinstations in de buitenlucht niet meer roken áls je onder een overkapping staat. Een stap voorbij waar die overkapping eindigt mag het wél.

eno2 9 oktober 2006 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2062852)
Ik begrijp u perfect... en ben volledig met je eens, een niet roker hoeft NIET mee te roken als hij dat niet wil...

Dus mogen ze de sigaret onmiddelijk bannen in alle gebouwen, BUITEN de prive...

Dan hebben wij - rokers- ook wel een eis : Onmiddelijk 75% - 85% van de taks van sigaretten eraf... En dan mogen ze ginds bij de staat een ander slachtoffergroepje zoeken om hun geldbeugel te laten kloppen op het einde van het jaar.

't Is waar, de taks moet eraf.
En de verkoop van dat dodelijk verslavend gif moet verboden worden onder de leeftijd van de gemiddelde leeftijdsgrens.

Heftruck 9 oktober 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2062563)
Aha, maar dat zijn je persoonlijke gezondheidsredenen, dat is iets anders. Maar goed, dan moet je maar geen private eigendom betreden waar zulke activiteiten gedaan worden eh.

Ik ga bijvoorbeeld nooit op bezoek bij Patrick Janssens; daar heb ik twee weken nachtmerries van.

Daar heb je gelijk in, als men in de privé-sfeer gaat roken, ga ik daar niet op klagen (tenminste niet als ik de bezoeker ben). Maar de openbare plaatsen waar ik er last van heb zijn veel talrijker aanwezig; station, bushokje, school(!). En 't is echt wel leuk om eens op café te kunnen gaan zonder te stikken in de rook, idem met optredens van muziekgroepen, fuiven, etc, ook al zijn die laatste eerder privé-sferen.

eno2 9 oktober 2006 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2062866)
In Singapore mag je op het vliegveld op sommige plaatsen (terras) in de buitenlucht ook al niet meer roken. Terwijl je daar zo staat zie je de ene na de andere luchtvervuiler aankomen en vertrekken...

In Nederland mag je op de treinstations in de buitenlucht niet meer roken áls je onder een overkapping staat. Een stap voorbij waar die overkapping eindigt mag het wél.

Het schiet nog wel verder door, zodat we binnenkort ook wel gaan begrijpen dat we zomaar nietmeer van hot naar haar kunnen vliegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be