Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Reactie Dewinter - niet gepast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63219)

Ciccio 9 oktober 2006 07:11

Reactie Dewinter - niet gepast

Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!

Stein 9 oktober 2006 07:24

Ik denk dat jij beter zou dimmen, voor je je verder belachelijk maakt.

Griffin 9 oktober 2006 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stein (Bericht 2060980)
Ik denk dat jij beter zou dimmen, voor je je verder belachelijk maakt.

Kijk, de verdraagzaamheid van de Blokkertjes. :lol:

Paulus 9 oktober 2006 07:37

Ik vond de reactie van Dewinter de duidelijkste analyse van wat er in Antwerpen was gebeurd.

Ik volgde de verkiezingsuitslagen al van 15:00u samen met enkele vrienden en familie op TV en voor geen van ons was het duidelijk wat er nu precies in Antwerpen aan het gebeuren was.

Zelfs Sigfried Bracke vroeg aan Vanhecke en Annemans een reactie in de veronderstelling dan het Vlaams belang in Antwerpen verloren had. Gelukkig gingen ze daar niet op in.

En toen kwam Dewinter en alles werd klaar en duidelijk voor iedereen.

Bedankt Filip.

Paulus.

Kaal 9 oktober 2006 07:43

Ik weet het niet hoor.

Het is volgens mij voorbarig om het succes van Janssens uitsluitend te wijten aan de wil om FDW af te blokken. Wie voor VLD of het kartel stemde wist toch dat dat FDW evengoed zou afblokken? Verder is de winst van Janssens zo groot dat hij persoonlijk en het gevoerd beleid toch ministens voor een deel hebben meegespeeld denk ik.

Wat ik graag zou willen weten is hoeveel stemmen (in aantal) er deze keer naar de SPa en het VB gingen vergeleken met 2003 en 2004. Zo weet je of er meer of minder stemmen naar het VB gingen. Ik acht het immers best mogelijk dat migrantenstemrecht en de snel-Belg wet een rol hebben gespeeld.

Stein 9 oktober 2006 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2060986)
Kijk, de verdraagzaamheid van de Blokkertjes. :lol:

Wie zegt dat ik een "blokker" ben?

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
2 vriendinnen van mij zijn een lesbisch koppel.
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.

largo_w 9 oktober 2006 07:46

Filip ik heb je gat gezien Filip twas nie om aan te zien...

Hij ging duidelijk uit de bocht bij zijn uitleg; misschien omdat hij op zijn tenen getrapt was...hmmm.

Ik zou graag de heer janssens feliciteren, MAAR...

En de antwerpenaren maar blijven stemmen op die demagoog...

largo_w 9 oktober 2006 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stein (Bericht 2061030)

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.

Hier mede toon je nog niet aan dat je niet op vb stemt...

Het ging hem om je geschreven tekstje; herlees het eens...

Kaal 9 oktober 2006 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2061002)
Ik vond de reactie van Dewinter de duidelijkste analyse van wat er in Antwerpen was gebeurd.

Wat mij opviel is dat zijn analyse later door iedereen werd overgenomen, nl dat Janssens zijn meerderheid oppeuzelt.

largo_w 9 oktober 2006 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2061038)
Wat mij opviel is dat zijn analyse later door iedereen werd overgenomen, nl dat Janssens zijn meerderheid oppeuzelt.

En nog woord voor woord ook...
woorden zoals pyrusoverwinning kwamen hier al meerdere keren op...
Nu ja wat wil je...zegt veel over de stemmers van filip de winter niet waar?

Kaal 9 oktober 2006 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2061032)
Ik zou graag de heer janssens feliciteren, MAAR...

FDW heeft zeer duidelijk Janssens gefeliciteerd.

Kaal 9 oktober 2006 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2061039)
En nog woord voor woord ook...
woorden zoals pyrusoverwinning kwamen hier al meerdere keren op...
Nu ja wat wil je...zegt veel over de stemmers van filip de winter niet waar?

Heu ik bedoel dat de VRT/VTM journalisten die analyse later hebben overgenomen ... en de kranten vandaag ook. "janssens eet zijn meerderheid op" edm. De Blokkers hebben het uiteraard ook gecopieerd, maar dat is niet typerend voor het Belang. Gisteren had elke VLDer ook dezelfde uitleg.

Dave Brocatus 9 oktober 2006 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio (Bericht 2060961)
...

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen.

...

Als alle Groen! en VLD kiezers van 2000 nu ook weer op die partij hadden gestemd, zou Vlaams Belang evenzeer afgestopt zijn. Dus waarom zouden ze "over de partijgrenzen heen stappen" om Dewinter af te stoppen?

De conclusie van Filip Dewinter, althans wat Janssens en het canibaliseren betreft, lijkt me weldegelijk de juiste.

k9 9 oktober 2006 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio (Bericht 2060961)
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!

Idd, plus de racistische praat die er weer doorkwam over "nieuwe belgen" en allochtonen van wie hun stemmen blijkbaar minder waard zijn.

Paulus 9 oktober 2006 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2061084)
Idd, plus de racistische praat die er weer doorkwam over "nieuwe belgen" en allochtonen van wie hun stemmen blijkbaar minder waard zijn.

Het is duidelijk dat jij niet eens weet wat racisme is en dus eigenlijk niet weet wat je zegt.

Paulus.

k9 9 oktober 2006 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2061085)
Het is duidelijk dat jij niet eens weet wat racisme is en dus eigenlijk niet weet wat je zegt.

Paulus.

Zeggen dat de stemmen van allochtonen en nieuwe belgen niet meetellen? Duidelijk voor mij hoor, blijkbaar vind jij het normaal dat men zo spreekt over belgische burgers maar ik niet.Maar ach ja wat had ik kunnen verwachten , natuurlijk gaan ze op "de vreemdelingen" steken als ze verliezen, op wie anders ze kunnen het niet op de walen steken deze keer.

Paulus 9 oktober 2006 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2061136)
Zeggen dat de stemmen van allochtonen en nieuwe belgen niet meetellen?

Zegt hij dat?

Neen!

Je liegt dus duidelijk. Ik heb een mening over mensen die met leugens hun gelijk proberen te halen. U wellicht ook.

Paulus.

Griffin 9 oktober 2006 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stein (Bericht 2061030)

Als je toch zo verdraagzaam bent, hou dan op met reacties als "ik zou maar een beetje dimmen als ik jou was". ;) :>

k9 9 oktober 2006 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2061141)
Zegt hij dat?</p>Je liegt dus duidelijk. Ik heb een mening over mensen die met leugens hun gelijk proberen te halen. U wellicht ook.

Paulus.

Jawel hoor zie de interviews van gisteren hoe interpreteer jij anders zijn woorden?

Paulus 9 oktober 2006 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 2061169)
Jawel hoor zie de interviews van gisteren hoe interpreteer jij anders zijn woorden?

Zoals hij ze zegt, beste k9, zoals hij ze zegt.

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be