![]() |
De echte verliezers....
[quote]
[FONT=Verdana] Citaat:
Citaat:
Ik heb hier drie peilingen aangehaald die de laatste maand verschenen zijn. Nu heeft men in Vlaanderen en in Belgie een traditie van slechte peilingen. Men geraakt regelmatig aan 5 % ernaast zitten Maar zo'n 15 % ernaast zitten.... dat moet toch wel een wereldrecord zijn goed voor het Guinnes book of records... Of zou het ... |
1 op 6 zou pas zijn keuze maken op de dag van de verkiezingen zelf, zo bleek uit zo'n peiling ook, geloof ik.
|
Citaat:
|
[quote=Tegendradigaard;2061001][color=#000000]
Citaat:
|
[quote=k9;2061079]
Citaat:
Ik heb wel weet van 5 % onderschatting van het VB maar niet van 10 %, laat staan van 15 %. |
Waar baseert U zich op om te zeggen dat 20 tot 30 % van de mensen onbepaald zijn ? Op "betrouwbare" peilingen ?
|
Citaat:
|
Neen als de peilingen voor Antwerpen er nu zo radikaal naast zaten. In sommige peilingen werd de CDV 20 % en meer toegedicht... dan is het toch duidelijk dat enkel mensen die nog in sint niklaas geloven ook nog in peilingen gaan geloven.
|
Ik geloof niet in peilingen, zeker niet ten tijde van verkiezingen. Tegenwoordig kan bij veel mensen een kleine gebeurtenis een heel ander resultaat geven in de peilingen, dan heb je ook nog het percentage onbeslisten, de foutenmarge,....
|
Maar we gebruiken wel peilingen om de gebrekkigheid van andere peilingen te duiden ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be