![]() |
Gent is nog maar eens de uitzondering die de regel bevestigd.
In tegenstelling tot wat de peilingen hadden aangetoond heeft het kartel CD&V / N-VA de paarse meerderheid niet kunnen bedreigen in Gent, in tegendeel zelfs want het kartel moest zelfs een kleine achteruitgang incasseren terwijl VLD status quo bleef en SP.A een stevige winst boekte... en dat in tegenstelling tot de goede resultaten die het kartel vrijwel overal elders in Vlaanderen heeft behaald.
|
Citaat:
|
Het mag raar klinken, maar in Gent heeft de VLD in feite verloren.
Normaal gezien zou de zgn. "kanseliersbonus" moeten spelen in het voordeel van de premier. Die is normaliter goed voor enkele procenten winst voor de lijst. In dit geval is Verhofstadt er enkel in geslaagd om de schade te beperken. Helemaal geen reden tot juichen voor onze blauwe rekels; ik zou zelfs zeggen: een bijzonder veeg teken in de aanloop naar de komende parlementsverkiezingen. Opmerkelijk is wel dat Beke erin geslaagd is om zijn bonus door te geven aan Termont. |
Ik ben het volledig met je eens Karma, ministers horen niet thuis in gemeenteraadsverkiezingen en vervalsen daardoor voor een stuk die verkiezingen.
Dat de VLD niet veel reden tot juichen heeft is ook juist maar door het succes van SP.A is de paarse meerderheid wel gered natuurlijk wat ikzelf uiteraard niet zo prettig vond (ik kwam immers op voor het kartel CD&V / N-VA voor de N-VA wel te verstaan). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be