Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Naar waar zou je migreren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6372)

boer_bavo 21 oktober 2003 17:43

Stel dat belastingsdruk door het betalen van de pensioenen onhoudbaar wordt (een niet onaannemelijke situatie), naar welk land zou je dan migreren om toch nog deftig te kunnen leven?
En, neem je je ouders mee?

maddox 21 oktober 2003 17:48

Scandinavië, nog steeds Europa, niet tever weg, realistische politiek ,en de belastingsdruk is er even erg als hier.
Minder bevolking, dus ecologischer verantwoord wonen.En door het "gure" klimaat minder aantrekkelijk voor de massa's uit het zuiden.

dejohan 21 oktober 2003 17:51

Net over de grens in Nederland. Ik ga niet ergens anders een nieuw leven opbouwen hoor, veel te vermoeiend, en mijn sociaal netwerk hier is mij te dierbaar.

Vlaamse Leeuw 21 oktober 2003 18:22

Ik denk toch dat ik in Vlaanderen zou blijven, omdat je je leven nu eenmaal hier opbouwt en dat je daarvan toch een heleboel opgeeft indien je verhuist.

jan hyoens 21 oktober 2003 18:46

Moest ik verhuizen, wat ik hoop nooit zal moeten gebeuren,dan ga ik naar Australië! Daar laten ze tenminste niet alle krapuul van de wereld toe zoals hier!

Dies 21 oktober 2003 19:09

De kans dat gij daar binnen wordt gelaten is dus niet echt groot zegt :wink:

boer_bavo 21 oktober 2003 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Moest ik verhuizen, wat ik hoop nooit zal moeten gebeuren,dan ga ik naar Australië! Daar laten ze tenminste niet alle krapuul van de wereld toe zoals hier!

Zoals jij het hier poneert wordt onzin een mooie kunst.

Antoon 22 oktober 2003 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De kans dat gij daar binnen wordt gelaten is dus niet echt groot zegt :wink:

:lol: :lol:

Antoon 22 oktober 2003 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Je moet de druk overbevolking in China niet onderschatten. Niet zover van China is er een mooi, groot, en bijna leeg land , Australië.

maddox 22 oktober 2003 09:43

Is er een streek in dze wereld waar er geen politici zijn?

Dat lijkt me nog een optie.. al is het op Antartica, dan nog is het meer een aards paradijs zonder dat soort parasieten in de buurt.De natuur is hard,maar eerlijk.Politici niet, dat stel machtsgeile mosselen.

Bobke 22 oktober 2003 09:55

Ik zou toch maar lekker in Vlaanderen blijven.
Eens de politici en andere nepbanen geïmmigreerdzijn worden de pensioenen wel weer betaalbaar. 8)

Calle 22 oktober 2003 11:09

Nieuw-Zeeland, zonder twijfel.

Aangebrande Phönix 22 oktober 2003 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Nieuw-Zeeland, zonder twijfel.

Daar zijn inderdaad veel schapen, Calle.

Bob 22 oktober 2003 13:16

In Scandinavie is de belastingsdruk nog hoger (maar het zal inderdaad niet lang meer duren - belgie loopt in).
En Australie vergeten in de poll ? Schijnt mij wel iets te zijn. Ge moet wel geld hebben om toegelaten te worden. Maar ja, indien geen geld, dan dacht ge niet aan emigreren om de hoge belastingsdruk te ontlopen.

Pelgrim 22 oktober 2003 14:02

Toevallig heeft scandinavië wel een van de hoogste levensstandaarden in de wereld, net als Belgie. En hoe zit dat in Australië?

Babeth 22 oktober 2003 14:20

Via de Polizine nieuwsbrief ben ik vandaag per toeval terechtgekomen op een site om mensen uit Vlaanderen en Nederland aan te moedigen in Noorwegen te gaan wonen en werken om daar de ontvolking van de dorpen tegen te gaan en de plaatselijke industrie in leven te houden. Tof zeg ! Meteen om informatie gevraagd.

Noorwegen... mooi land... vriendelijke mensen... veel ruimte... heerlijk klimaat...

Op aanvraag van Boer Bavo (zie hieronder): http://www.viw.be/viwactiviteiten.html

boer_bavo 22 oktober 2003 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Via de Polizine nieuwsbrief ben ik vandaag per toeval terechtgekomen op een site om mensen uit Vlaanderen en Nederland aan te moedigen in Noorwegen te gaan wonen en werken om daar de ontvolking van de dorpen tegen te gaan en de plaatselijke industrie in leven te houden. Tof zeg ! Meteen om informatie gevraagd.

Noorwegen... mooi land... vriendelijke mensen... veel ruimte... heerlijk klimaat...

Kan je de link hier eens posten?

Noorwegen: rijk land - verdient vooral zijn geld aan vis en olie.

Zeno! 22 oktober 2003 15:50

Emigreren?? En dit achterlaten, zeker?

Ik bezoek heel graag andere landen (liefst zo veel en zo ver mogelijk) maar ik kom altijd heel graag terug naar ons Vlaamse landje...!

[size=2](toch niet te melig hoop ik?)[/size] :wink:

Pelgrim 22 oktober 2003 15:58

Wel Zeno, zou voel ik mij ook se.

Ik kom heel graag wat te weten over verre landen en verre volkeren, maar Vlaanderenland is en blijft mijn thuis. Een beetje nationale trots moet elk volk hebben, vind ik.

Bob 22 oktober 2003 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Toevallig heeft scandinavië wel een van de hoogste levensstandaarden in de wereld, net als Belgie. En hoe zit dat in Australië?

Zoals Belgie, Scandinavie aan het inlopen is, op gebied van belastingen, zo is Australie, Belgie aan het inlopen op gebied van levensstandaard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be