Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Aandeel VLOTT? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63761)

Patriot! 11 oktober 2006 16:31

Aandeel VLOTT?

Wat is volgens u het aandeel van VLOTT in de verkiezingsuitslag van VB-VLOTT?

Patriot! 11 oktober 2006 16:39

Iedereen is het er over eens: het VB gaat achteruit :(

Urban 11 oktober 2006 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2071565)

dat klopt
Het VB gaat achteruit. PVDA is nu de grootste partij van 't land en zal samen met WOW het land besturen.

Ik weet niet waar gij uw cijfers haalt, maar het VB is de 2de partij van Belgie en is er weeraleens op vooruitgegaan.
Minder in de allochtone steden, maar dat spreekt voor zich sinds de Snel-Belgwet

van Maerlant 11 oktober 2006 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2071565)

Achteruit? Ze verdubbelen hun zetelaantal in Vlaanderen. Dat noem ik allerminst een achteruitgang. Jammer voor u en uw micropartijtje, natuurlijk.

Voodoo Child 11 oktober 2006 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Urban (Bericht 2071580)
dat klopt
Het VB gaat achteruit. PVDA is nu de grootste partij van 't land en zal samen met WOW het land besturen.

Ik weet niet waar gij uw cijfers haalt, maar het VB is de 2de partij van Belgie en is er weeraleens op vooruitgegaan.
Minder in de allochtone steden, maar dat spreekt voor zich sinds de Snel-Belgwet

Als je de uitslagen van de provincieraden bekijkt dan zie je toch dat het vlaams belang achteruit gaat. En ja, in elke gemeente kon je op het VB stemmen voor de provincieraad.

Bij de regionale verkiezingen in 2004 stemden 960.680 mensen op het VB en nu nog maar 879.377
Dan kan je toch niet spreken van een stijging ?

Bazilfunk 11 oktober 2006 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Urban (Bericht 2071580)
dat klopt

Seg boerke zal 't gaan ja? Allochtonen steden? Zonder Antwerpen waart gij nu even zielig als ne waal! Het is door steden zoals wij dat gij kunt lezen en schrijven. Die godverdommese ondankbaarheid van de vlaamse beweging voor de grootste stad van Vlaanderen, de motor van vlaanderen, den bankautomaat van vlaanderen, begint echt overdreven vormen aan te nemen! Vlaanderen zal nog sneller barsten dan belgie!

van Maerlant 11 oktober 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2071614)
Seg boerke zal 't gaan ja? Allochtonen steden? Zonder Antwerpen waart gij nu even zielig als ne waal! Het is door steden zoals wij dat gij kunt lezen en schrijven. Die godverdommese ondankbaarheid van de vlaamse beweging voor de grootste stad van Vlaanderen, de motor van vlaanderen, den bankautomaat van vlaanderen, begint echt overdreven vormen aan te nemen!

Schaamt gij u niet, manneke?

Citaat:

Vlaanderen zal nog sneller barsten dan belgie!
In uw dromen misschien, ja.

Patriot! 11 oktober 2006 16:49

Citaat:

Seg boerke zal 't gaan ja? Allochtonen steden? Zonder Antwerpen waart gij nu even zielig als ne waal! Het is door steden zoals wij dat gij kunt lezen en schrijven. Die godverdommese ondankbaarheid van de vlaamse beweging voor de grootste stad van Vlaanderen, de motor van vlaanderen, den bankautomaat van vlaanderen, begint echt overdreven vormen aan te nemen! Vlaanderen zal nog sneller barsten dan belgie!

En waarom zijn Walen zielig? :roll:

Dave 11 oktober 2006 16:50

En welk is het aandeel van de nva bij de cd&v
En welk is het aandeel van spirit bij de spa
En welk is het aandeel van vivant bij de vld
???????

Bazilfunk 11 oktober 2006 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2071620)
En waarom zijn Walen zielig? :roll:

Omdat ze net als vlamingen economisch afhankelijk zijn van steden zoals Antwerpen

Dave 11 oktober 2006 16:52

Citaat:

Ken u geschiedenis, mee dankzij de Vlaamse beweging kunnen we Nederlands spreken en schrijven.
Ik weet dat jij denkt dat ze in Antwerpen het warm water hebben uitgevonden, tijd om wakker te worden.

duveltje382 11 oktober 2006 16:52

Citaat:

Is dat de waarden van Uw A in Uwe atvatar? Arm Antwerpen. Arme Janssens

circe 11 oktober 2006 16:53

Citaat:

Bij de regionale verkiezingen in 2004 stemden 960.680 mensen op het VB en nu nog maar 879.377
Dan kan je toch niet spreken van een stijging ?
Toch wel, als je het aantal zetels bekijkt:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaamsbelang
In de provincieraden gaan we van 54 naar 87 verkozenen

33 verkozenen méér = verlies?

Patriot! 11 oktober 2006 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2071605)
Achteruit? Ze verdubbelen hun zetelaantal in Vlaanderen. Dat noem ik allerminst een achteruitgang. Jammer voor u en uw micropartijtje, natuurlijk.

ANTWERPEN 8-)

Bazilfunk 11 oktober 2006 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave (Bericht 2071629)
Ken u geschiedenis, mee dankzij de Vlaamse beweging kunnen we Nederlands spreken en schrijven.
Ik weet dat jij denkt dat ze in Antwerpen het warm water hebben uitgevonden, tijd om wakker te worden.

Mijn geschiedenis zegt me dat als er geen antwerpen was er nu zelfs geen school zou staan in jullie gemeente. Scholen kosten geld hé 8-)

Patriot! 11 oktober 2006 16:55

Bij de les blijven kinderen: het gaat hier om het aandeel van de partij VLOTT in de verkiezingsuitslag van VBVLOTT in Antwerpen.

De vraag is dus:

Stagneert het VB, wat betekent dat VLOTT niets betekent

OF

Gaat VB achteruit?

duveltje382 11 oktober 2006 16:56

Als men maar in 80% van de gemeentens opkomt in Vlaanderen mag en kan men niet vergelijken met 2004 hé

Dave 11 oktober 2006 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2071638)
Mijn geschiedenis zegt me dat als er geen antwerpen was er nu zelfs geen school zou staan in jullie gemeente. Scholen kosten geld hé 8-)

haha, het is daarom dat jullie ocmw wachtzalen vol heeft, beste vriend het geld zit in de Kempen, bij de boeren, en na deze verkiezingen het verstand blijkbaar ook.

Bazilfunk 11 oktober 2006 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2071619)
Schaamt gij u niet, manneke?

In uw dromen misschien, ja.

Schamen? Met zo'n fijne stad als Antwerpen? De stad die zo hoog op het verlanglijstje van FDW stond? Nee jong daar ben ik juist heel fier op. Onzen droom is verwezenlijkt die van jullie is voorbij :twisted:

Voodoo Child 11 oktober 2006 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2071634)
Toch wel, als je het aantal zetels bekijkt:

33 verkozenen méér = verlies?

Een vergelijking met de uitslag van 2004 is toch meer aan de orde dan de uitslag van 2000.
De stijging in zetels tov 2000 was trouwens te verwachten, dat is gewoon de rekening van de groei van het VB die pas nu aan de gemeentelijke kassa passeert.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be