![]() |
Moet VLOTT kartel met VB stopzetten?
Zou het niet beter zijn moest VLOTT voor de federale verkiezingen apart naar de kiezer trekken?
Nu ook JMD uit de VLD gezet is is er geen mogelijkheid meer voor de rechts-liberale of centrum-rechtse kiezer om zich uit te drukken bij de komende verkiezingen. Wat vele gematigde rechtse kiezers of liberalen tegenhoudt om voor VLOTT te kiezen is volgens mij het kartel met het VB. Daarom lijkt het mij beter om dit kartel nu stop te zetten en apart op te komen. VLOTT haalt immers makkelijk de kiesdrempel (zeker indien JMD erbij komt), en de 'angst' om voor VB te stemmen vervalt dan voor velen. Dit heeft als voordeel dat de totale groep (gematigd) rechtse kiezers zal vergroten, en ook het VB is dan zeker van een mogelijke coalitiepartner. Wat denkt u? |
Ofwel blijven ze een kartel, ofwel maakt VLOTT duidelijk dat ze het Cordon Sanitair zullen doorbreken.
In beide gevallen is het een win/win situatie. |
Citaat:
Citaat:
Meer nog.....Op deze manier(ieder apart) zou men volgens mij méér liberale en gematigde kiezers kunnen aantrekken. |
Dedecker moet dan eerst nog zinnens zijn om naar VLOTT te trekken.
Mij lijkt het een interessant voorstel , als het maar de rechterkant op gaat. |
Op zijn website staat alvast dat hij tegenstander is van het cordon.
Misschien wordt dat wel de prijs die hij aan Hugo moet betalen om bij VLOTT te komen?: Kartel opbreken en ieder apart, maar zonder cordon! |
Inderdaad! Laat Coveliers apart opkomen met o.a. De Decker en heel wat rechts-liberalen (ja Hugo, contradictio in terminis ;-) ) zullen hiervoor stemmen wat ze niet zouden doen mocht het Vlaams Belang opnieuw met VLOTT in kartel opkomen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
neen want voor de federale kan men beter één blok vormen.
Voor de regionale verkiezingen liggen de kaarten anders. maar voord e federale verkiezingen geraakt men toch jamais aan een meerderheid. Dedecker is een onruststoker en populist eigenlijk is zijn enieg pluspunt dat hij veel stemmen haalt. Hiju had beysen moeten volgen. Die heeft het met zijn leven bekocht. |
Ik zie VLOTT liever apart gaan (weliswaar zeggende dat ze effectief tegen het cordon zijn). Er zijn nog teveel mensen die zeggen dat ze "nooit nooit nooit nooit nooit" op het Vlaams Belang zullen stemmen. Die mensen moet VLOTT kunnen aantrekken, maar dat gaat niet lukken als ze dat onder de naam VB-VLOTT gaan doen.
Bovendien kan VLOTT ook best werken aan een eigen naam, een eigen profiel in de hoofden van de mensen. Momenteel heeft de media gezorgd voor een beeld a la "aanhangsel van het blok". |
Citaat:
Ik denk ook dat de media voor een groot deel min of meer verantwoordelijk kunnen zijn voor een verkiezingsuitslag. Als iemand het huidig beleid beu is, is hij wel verplicht om VB te stemmen want het CS sluit iedere andere mogelijkheid uit. Daarom zou het een positief idee kunnen zijn dat er een andere rechtse partij op de kiezerslijsten komt. |
Of De Decker nu al dan niet verkozen wordt in 2007 kan me uiteraard niet schelen. Evenmin of VLOTT al dan niet scoort.
Het belangrijkste is te kijken hoe men het meeste stemmen van de VLD kan wegkapen. En aparte VLOTT- en VB-lijsten kunnen de meeste kiezers weghalen bij de VLD. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Straks komt er nog een CS rond VLOTT. Nu, dat was er in zekere zin nu ook al. |
Citaat:
Btw, VB is met een apart VLOTT dan toch al zeker van een mogelijke coalitiepartner, wat tegenwoordig toch een niet te onderschatten voordeel is eh. |
Citaat:
Exact wat ik bedoel.....(alleen wat beter uitgelegd) :-D |
Citaat:
Maar.......zeg nooit, nooit! :lol: |
Ik heb ja gestemd, maar uiteraard steun ik de beslissingen die genomen worden.
Wij hebben 18 zetels nu; echt volwassen is dat nog niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be