![]() |
Wilt u naast een moskee wonen?
Stel, je hebt een huis gekocht in een rustige buurt in Mechelen, vlak naast een parochiehuis aant Olivetenhof.
20m verder is er een O'Cool en een kringloopateljee. Daarboven was er vroeger een superconfex van +-400m² groot. Die zijn verhuisd en jaren later beslist de stad om een 2de en tevens grotere moskee te (om)bouwen ipv de lege Superconfex. Je huis verminderd in waarde door het aan -en afrijden van oude stink-camionettekes en sjieke mercedessen/bmw's. Zou jij er willen blijven wonen, te denken dat je voor je huis 200.000euro betaald hebt, en er door de moskee een waardevermindering ontstaat?? |
beetje eenzijdige opties in de poll he.
|
De poll vind ik op zijn zachtst gezegd tendentieus. De vraagstelling eveneens. Het is veel simpeler, en je moet het écht niet verder gaan zoeken.
Iedereen met de centen om een huis te kopen, koopt dát huis waar hij graag woont. Sommigen verkiezen het platteland omdat ze absoluut niet tegen drukte kunnen en kruipen zo mogelijk weg in het verste doodlopende achterafstraatje waar ze GPS nog niet uitgevonden hebben. Anderen zouden daar kapotgaan van eenzaamheid en voor hen kan het niet druk genoeg. Zij vestigen zich dan ook liefst in het stadscentrum, dichtbij de uitgaansbuurten. En nog anderen zitten daar een beetje tussenin en vestigen zich bvb. in het centrum van een dorp. Welke keuze je ook maakt, de ideale stek vind je nooit. Ik heb weet van mensen die de stilte opzochten op de boerenbuiten, en hun buur een proces aandoen omdat diens paarden "stinken", of diens haan 's ochtends in alle vroegte begint te kraaien. Iemand anders bestaat het om een huis pal onder de kerktoren te betrekken, om dan een proces in te spannen tegen de pastoor omdat de kerkklokken op geregelde tijden luiden. Nog iemand anders daagt de eigenaar van het bos naast de deur, waarin hij nochtans zélf regelmatig zijn hond gaat uitlaten, voor de rechtbank, omdat in de herfst al die bomen hun bladeren toch wel niet op zijn gemillimeterd gazonperk laten vallen zeker. Hoe durven ze, die bomen...?!! En een stadsbewoner klaagt over het lawaai tijdens de spitsuren, en over de benzinewalmen... Er heerst héél wat onverdraagzaamheid in deze doldraaiende samenleving, niet alleen tegen moskeeën. En die onverdraagzaamheid heeft m.i. weinig met de islam vandoen, maar alles met een gestresseerd leven, waarin we de edele kunst van het nietsdoen volledig vergeten zijn, gekoppeld aan het feit dat onze contreien nu eenmaal tot de dichtstbevolkte gebieden ter wereld behoren... Zo simpel ligt het. Waarom men par force overal de islam moet bijsleuren is me een raadsel. |
Citaat:
Misschien omdat de islam nu eenmaal voor verschrikkelijk veel problemen zorgt? BXVI's citaat: "Show me just what Muhammad brought that was new and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached." |
Moesten ze verplicht spa/spiritisten laten wonen.
|
Citaat:
In mijn gemeente geen problemen rond de moskee, rustige aangename buurt, ben blij dat ik zelfs al een gesprek heb gehad met de Imam, de 'preken' worden bij ons trouwens in het Nederlands gevoerd, de gebeden uiteraard niet. Over andere locaties kan ik natuurlijk niet oordelen. |
Citaat:
"Getuigen" komen niet meer langs bij mij. Dat ik hen vertelde dat ik moslim ben moet hen afgeschrikt hebben ... |
Ja, maar ik ben geen sos en ook geen moslim.
|
geen religieuze koten naast mijn kot:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn ouders wonen op 50m van een moskee, waar van vroeger al een ruime parking voor de bewoners uit de omgeving beschikbaar was. Af en toe, als er eens iets speciaal te doen is in dat gebouw moeten de autos van de plaatselijke bewoners van de parking worden verwijderd om Moskee-kermis te kunnen houden. Staan de flikken op wacht dat er toch niemand komt parkeren omdat er voldoende plaats zou zijn voor de van overal komende allochtone moslims. 'k moet u ook niet vertellen hoe in die buurt de kies- verhoudingen liggen zeker? VB de grootste partij in Aalst hoe komt dat nu toch?
Er gingen zelfs geruchten dat ze gingen zingen vanop de twee minaretten die er opstaan, en het was niet "och was ik maar....bij Fatima thuisgebleven" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij als niet sos en niet moslim en niet RKK geziende, mag er gerust een moskee naast mijn deur komen.
1) die mensen lopen tenminste niet zat rond 2) die pissen niet in de brievenbussen 3) die zijn niet de hele nacht open 4) die gaan niet van de kerk naar het café en laten hun auto dus geen 2 dagen voor de oprit staan, omdat ze te zat zijn om hem nog terug te vinden. 5) alles er iets gebeurd, zullen zij zich niet omdraaien en de andere kant opkijken, maar ingrijpen en helpen. 6) daar zijn oudere mannen bij die de jongeren onder de knoet houden. 7) die lopen niet gedrogeerd rond 8) die laten hun hond tenminste niet voor de mensen hun deur schijten. Heb veel meer medelijden met de mensen die naast een café of discotheek wonen. Als ze dat ooit naast mijn deur willen bouwen dan verhuis ik of ik steek het in brand. Die discotheek he. Ik heb dus niet gestemt want mijn optie staat er niet tussen. |
Citaat:
|
Zoz zo blijkbaar toch niet zo gesteld op onze molimvrienden...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be