Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Een vraagje ivm VB.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63770)

Tegendradigaard 11 oktober 2006 16:52

Een vraagje ivm VB..

Was het nu de eerste keer dat het Vlaams Belang onder die naam deelnam aan de verkiezingen ?
Ik dacht dat bij de vorige verkiezingen in 2004 het nog onder de naam Vlaams Blok was ?

luvali 11 oktober 2006 16:55

who cares? een naam is maar een naam, het was dezelfde partij.

zorlac 11 oktober 2006 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2071630)
Was het nu de eerste keer dat het Vlaams Belang onder die naam deelnam aan de verkiezingen ?
Ik dacht dat bij de vorige verkiezingen in 2004 het nog onder de naam Vlaams Blok was ?

Ja, 't was de eerste keer.

circe 11 oktober 2006 16:58

Je hebt gelijk!

Van de VB site:

Citaat:

14.11.2004 - Op 9 november viel het doek over het al jaren aanslepende monsterproces tegen het Vlaams Blok. Wat velen gevreesd en voorspeld hebben en anderen tot op vandaag voor onmogelijk hielden is bewaarheid geworden. De politiek geïnspireerde veroordeling die het hof van beroep in Gent uitsprak op 21 april van dit jaar, werd bevestigd. Daarmee heeft het hof van Cassatie het gezicht van de onrechtvaardige rechters gered en de grootste partij van het land feitelijk buiten de wet gesteld.

13 juni

De veroordeling in Gent had in Vlaanderen nochtans een storm van protest ontketend. Eminente juristen maakten brandhout van het arrest en de Vlaamse kiezers hebben op 13 juni massaal gevolg gegeven aan onze oproep om een stem uit te brengen voor de vrije meningsuiting. Wat de Belgische rechtbank ook zegt: 1 miljoen Vlamingen hebben het Vlaams Blok in de stembus vrijgesproken. Maar dat heeft de politiek en de rechters niet tot bezinning en andere inzichten gebracht.

Tegendradigaard 11 oktober 2006 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luvali (Bericht 2071655)
who cares? een naam is maar een naam, het was dezelfde partij.

Ik vroeg het mij af omdat een voorzitter van een stembureel mij vandaag volgend verhaal wist te vertellen.

Een oudere dame staat een tijdje in het stemhokje en roept de voorzitter en vraagt : Mijnheer waar staat hier het Vlaams Blok ? Ik kan die niet vinden.....

LeMmOnN 11 oktober 2006 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2071675)
Ik vroeg het mij af omdat een voorzitter van een stembureel mij vandaag volgend verhaal wist te vertellen.

Een oudere dame staat een tijdje in het stemhokje en roept de voorzitter en vraagt : Mijnheer waar staat hier het Vlaams Blok ? Ik kan die niet vinden.....

Zalig, een oudere dame zonder blad voor de politiek correcte mond...

Zo moeten er meer zijn, hoewel het beter zou zijn dat ze de naam kennen ;-)

Tegendradigaard 11 oktober 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 2071706)
Zalig, een oudere dame zonder blad voor de politiek correcte mond...

Zo moeten er meer zijn, hoewel het beter zou zijn dat ze de naam kennen

Ja en deze voorzitter heeft haar gezegd dat ze nu Vlaams Belang heten en zo wist de vrouw op wie ze moest stemmen.

Als men naturlijk gewoon zou zeggen :die bestaan niet meer... tja dan moet de vrouw op een andere lijst stemmen he...

ERLICH 11 oktober 2006 17:25

[quote=luvali;2071655]who cares? een naam is maar een naam, het was dezelfde partij.[/quote CD&V is nog altijd dezelfde partij als cvp. Terloops, hebben ze in die partij nog altijd hun bedenkingen bij de "C", wilden ze in het verleden toch vanaf. Hanteert deze partij nog altijd de slogan "veel beloven en weinig geven doet de vlaamse boerkes in vreugde leven".

Bazilfunk 11 oktober 2006 17:28

aha dus het waren niet de vreemdelingen maar dus 80.000 bejaarden die het vlaams blok niet vonden

Tegendradigaard 11 oktober 2006 17:39

Nog nooit gehoord van combinaties van verschillende redenen ?
Of pint U zich op uw fetisj of uw mantra vast ?

Zoals Prof. Devos zei : dat men maar oppast in de euforie....

Nynorsk 11 oktober 2006 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2071675)

ROFL.
Allez, 't zijn bewuste kiezers, die VB'ers ;-)

Bazilfunk 11 oktober 2006 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2071837)
Nog nooit gehoord van combinaties van verschillende redenen ?
Of pint U zich op uw fetisj of uw mantra vast ?

Zoals Prof. Devos zei : dat men maar oppast in de euforie....

Dat zeg ik al jaren tegen de blokkers ;-)

voicelesscharlie 11 oktober 2006 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2071630)

In 2004 was het al VLAAMS BELANG;-)

Riksken 11 oktober 2006 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 2071988)
In 2004 was het al VLAAMS BELANG;-)

Vlaams Blok

Edina 11 oktober 2006 22:16

Grappig hoor. Echt ALLE registers worden opengetrokken om de niet-nederlaag te verklaren: fraude, vreemdelingenstemrecht, snelbelgwet, de pers, 0110 en nu ook nog de naamsverandering van 2 jaar geleden!!!

Metternich 11 oktober 2006 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2072892)
en nu ook nog de naamsverandering van 2 jaar geleden!!!

En vanwaar haal je dat nu weer? 8O

Edina 11 oktober 2006 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2072896)
En vanwaar haal je dat nu weer?

Lees de thread eens ofzo!!!

Metternich 11 oktober 2006 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2072934)

Het gaat over het Vlaams Blok dat het Vlaams Belang werd en een oud mens dat dat blijkbaar niet wist 8O

zorlac 11 oktober 2006 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2072934)

Lees jij 'em nog eens zou-ik-zeggen.

Jaja jong, hier ziet ge wat hoor :lol:

zorlac 11 oktober 2006 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2072939)
Het gaat over het Vlaams Blok dat het Vlaams Belang werd en een oud mens dat dat blijkbaar niet wist 8O

't Siert u dat ge nog eens wilt uitleggen....echt. Maar bij zo'n types helpt da ni veel..:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be