Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Experts betwijfelen of Noord-Korea kernproef hield (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63963)

Kaffer 12 oktober 2006 19:36

Experts betwijfelen of Noord-Korea kernproef hield

De communistische rijstkakkers van Noord-Korea hebben het weer eens bewezen .

De geheime diensten van de V.S. , Frankrijk en Zuid-Korea menen nu dat de trillingen van de vermeende kernproef wijzen op de ontploffing van een grote conventionele bom en niet op de ontploffing van een kernbom.

Moskou meende aanvankelijk dat de bevingen wezen op een ontploffing van 5 tot 15 kiloton terwijl het echter minder dan 1 kiloton is geweest , conventionele lading dus .

Uiteraard laat Noord-Korea zich door Iran gebruiken als bliksemafleider .

Iran heeft wel de kerngeleerden , konnecties en vooral de oliedollars om binnen korte tijd kernwapens te produceren .
Als Noord-Korea een raket afschiet breekt ze in twee en stort ze in zee .

Noord-Korea heeft dan ook internationale konnecties als Cuba , Myanmar en Zimbabwe .

Moest ik als meest progressieve en hoogtechnologische land moeten kiezen tussen Noord-Korea , Cuba , Myanmar en Zimbabwe , doe mij dan maar Myanmar;-)

Kaffer 12 oktober 2006 20:13

Diegenen die zich laten misleiden hebben door de Amerikaanse en Britse pers en meenden dat die proef wel degelijk echt was laten zich hier precies niet zien .
Uiteraard dient Noord-Korea enkel om de aandacht af te leiden van de militaire voorbereidingen die nu genomen worden tegen Iran .

CutTheCrap 12 oktober 2006 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2076218)
.

Moskou meende aanvankelijk dat de bevingen wezen op een ontploffing van 5 tot 15 kiloton terwijl het echter minder dan 1 kiloton is geweest , conventionele lading dus .

Wie zegt dat ze geen, klein portable kernwapen geprobeerd hebben?

Kaffer 12 oktober 2006 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap (Bericht 2076345)
Wie zegt dat ze geen, klein portable kernwapen geprobeerd hebben?

Omdat ze geen connecties en vooral geen geld hebben .
Af en toe toont de internationale pers een fotootje van een wazig Pakistaans vliegtuig dat nucleair opwerkingsmateriaal naar Noord-Korea zou hebben vervoerd .
Welk voordeel zou Pakistan daarbij hebben ?
Noord-Korea is zowel politiek als financieel oninteressant , alle landen mijden dat achterlijk land .

Starkan 12 oktober 2006 20:39

Kaffer, van waar haal je die info?

Bizar vind ik wel dat we bang moeten zijn voor een Noord-Koreaanse bom. Alsof een Amerikaanse, Russische of Franse (kern)bom geen mensen lijfjes uiteen zou kunnen rukken..

Kaffer 12 oktober 2006 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2076405)
Kaffer, van waar haal je die info?

Bizar vind ik wel dat we bang moeten zijn voor een Noord-Koreaanse bom. Alsof een Amerikaanse, Russische of Franse (kern)bom geen mensen lijfjes uiteen zou kunnen rukken..

Die info heb ik vandaag in het laatste nieuws gelezen , het zal nu wel al op hun site staan .
Raar is dat die rechtzetting over die vermeende kernbom nu inderdaad niet uitgebreid de media haalt .

Kaffer 12 oktober 2006 21:17

Dat laatste nieuws laat zich nog niet rechtstreeks linken ook , ge komt telkens op hun homepage terecht ?
Enfin , hier komt ie :
www.hln.be
Klik V.S. en China akkoord .
Klik Frankrijk acht Noord-Koreaanse kernproef mislukt ( rechts van de link ) .

Starkan 12 oktober 2006 21:43

Heb het gelezen. Straf, zeg dat wel. Doet me wat denken aan de beweringen van Bush over Irak voor de oorlog: Beschuldigingen waren steeds voorpagina nieuws, ontkrachtingen, vaak de dag nadien, werden in kleine artikels weggemoffeld. En ik spreek dan over De Morgen.
Ik denk dat dit een mooie illustratie is van hoe kapitalistische pers werkt.
Zouden ze in Noord-Korea artikels schrijven over de walgelijke perscensuur in het westen? Het zou alleszins niet helemaal gelogen zijn.

longhorn 13 oktober 2006 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2076617)
Heb het gelezen. Straf, zeg dat wel. Doet me wat denken aan de beweringen van Bush over Irak voor de oorlog: Beschuldigingen waren steeds voorpagina nieuws, ontkrachtingen, vaak de dag nadien, werden in kleine artikels weggemoffeld. En ik spreek dan over De Morgen.
Zouden ze in Noord-Korea artikels schrijven over de walgelijke perscensuur in het westen? Het zou alleszins niet helemaal gelogen zijn.

Weer zo'n grapjas die denkt dat er minder censuur is in China, Cuba of Noord-Korea dan in het westen.

exodus 13 oktober 2006 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2076218)
Als Noord-Korea een raket afschiet breekt ze in twee en stort ze in zee .

Noord-Korea heeft als eens een raket afgeschoten die in Alaska is gecrashed. Moest de media willen zou ze er een heel circus over kunnen maken, maar toen hoorde je er niets over omdat de oorlog in Irak moest verkocht worden. Wederom een bewijs dat de media de perceptie stuurt van het publiek. Het is één spel van manipulatie.

Djiezes 13 oktober 2006 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2076317)
Uiteraard dient Noord-Korea enkel om de aandacht af te leiden van de militaire voorbereidingen die nu genomen worden tegen Iran .

Niemand zal Iran aanvallen. I repeat: Niemand zal Iran aanvallen. De Amerikanen weten maar al te goed dat een invasie zou uitdraaien op een nóg grotere ramp dan Irak en Afghanistan samen. Iran is bijna drie keer zo groot als Irak en zeer bergachtig. Het telt bijna 70 miljoen inwoners en kan volgens de CIA een leger van 30 miljoen zeer gemotiveerde soldaten op de been brengen. En met alleen luchtaanvallen zullen de Amerikaanse objectieven ook niet bereikt worden, zelfs niet met bunker busters. Face it boys and girls, Iran doet vrolijk verder, maar zoals ik al eerder zei: ik geloof niet dat Iran een kernwapen heeft, laat staan er een wil.

Kaal 13 oktober 2006 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2076317)
Diegenen die zich laten misleiden hebben door de Amerikaanse en Britse pers en meenden dat die proef wel degelijk echt was laten zich hier precies niet zien .

Alle we zijn weer vertrokken met de verdachtmakingen. Het is net in "Amerikaanse en Britse pers" dat de eerste twijfels werden gerezen over het al dan niet nucleair karakter van die ontploffing.

En tussen haakjes : heel de wereld dacht aanvankelijk dat het een kernontploffing was. Inclusief de chinezen die vermoedelijk hun informatie niet exclusief van CNN of The Times halen.

Kaal 13 oktober 2006 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2076617)

Belachelijk. Emigreer dan aub naar N Korea als het daar zoveel beter is.

Kaal 13 oktober 2006 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer (Bericht 2076435)
.
Raar is dat die rechtzetting over die vermeende kernbom nu inderdaad niet uitgebreid de media haalt .

Het haalt wel uitgebreid de media maar het wordt gewoon niet zo sensationeel behandeld. Zo werkt de media nu eenmaal. Als een minister beschuldigt wordt van pedofilie haalt dat de voorpagina. De ontkrachting een week later komt dan hoogstens op pagina 2. Je moet daar geen complot achter zien.

MARE 13 oktober 2006 09:37

Waarom zou de tweede versie meer waarheid bevatten dan de eerste? Omdat Frankrijk eraan twijfelt? De DPRK heeft kernwapens. Punt.

Starkan 13 oktober 2006 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MARE (Bericht 2077436)
Waarom zou de tweede versie meer waarheid bevatten dan de eerste? Omdat Frankrijk eraan twijfelt? De DPRK heeft kernwapens. Punt.

Punt? Je bent precies wel echt zeker. Heb je het van tv misschien? ;-)

evilbu 13 oktober 2006 13:53

Wij weten natuurlijk niet of die landen die metingen niet vervalsen... maar als er geen radioactiviteit is, acht ik het niet onmogelijk dat ze gewoon een zeer zware conventionele bom hebben laten ontploffen.

Op dit moment lopen schattingen over de kracht uiteen van 500 tot 800 ton TNT.

De atoombom op Hiroshima was ongeveer 12.5 kiloton sterk, de eerste fusiebom( ook wel eens waterstofbom genoemd) was ongeveer 10 megaton sterk, de sterkste ooit was de Tsar Bomba (op 50 megaton geschat) van de Sovjetunie.

Kortom : dit is een echt zwakke bom.

Als het waar is, is dit inderdaad een van de sterkste conventionele explosies ooit. De ontploffing in Halifax in 1917 kan er waarschijnlijk niet aan tippen.

Is Noord-Korea tot zoiets geks in staat? Wel, we spreken over een land waar 4.9% van de bevolking in het leger zou zitten, en dat een vals dorp Kijong Dong zou gebouwd hebben aan de grens om een betere indruk van zichzelf te geven, dus.... :

Starkan 13 oktober 2006 14:00

Wat sterk opvalt over berichtgeving over Noord-Korea is het veelvuldig gebruik van woorden als: 'zouden', 'het schijnt dat', 'mogelijk', 'bronnen vermelden dat..'.

Allemaal heel hypothetisch en gevaarlijk dat westerse media dit allemaal klakkeloos overnemen.

maddox 13 oktober 2006 14:07

Om een kernwapen van minder dan een kiloton te ontwikkelen heeft de VS meer dan 20 jaar aan het proberen geweest. Om er dan achter te komen dat het vooral vuil is. Zo'n klein kernwapen moet kortbij of op een doel exploderen, en dat veroorzaakt zo een perfecte fall out.

De simpele kernbom, die zowat elke westerse student met goeie inteligentie, doorzettingsvermogen en technisch inzicht kan ontwerpen, is minimaal 5 kiloton sterk. (Klein Hiroshimaatje dus)

Het blijft me verwonderen dat dictatoriale landen er zo lang over doen om een werkende atoombom te maken. De plannen met de juiste dimensies staan bijna letterlijk op het internet.

Starkan 13 oktober 2006 14:10

Het lijkt idd wel dat de westerse landen een patent op kernwapens hebben :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be