Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geysen brengt neutraliteit VRT in gevaar.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=63972)

Tegendradigaard 12 oktober 2006 20:39

Geysen brengt neutraliteit VRT in gevaar..

aldus minister Bourgeois.

Citaat:

Geysen is niet verkozen maar voert de besprekingen voor het vormen van een coalitie in Lier.
Het postelectoraal kartel onderhandelt nu met CD&V en de VLD van burgemeester Marleen Vanderpoorten om de komende zes jaar samen de stad te besturen.

Vooral over de verdeling van de mandaten bestaat onenigheid. Lier Leeft en Lier&Ko hebben samen de meeste zetels en eisen de burgemeesterssjerp. Maar daar gaat huidig burgemeester Vanderpoorten niet mee akkoord.
Dat Geysen betrokken is bij deze onderhandelingen, brengt de neutraliteit van de VRT in gevaar, vindt Bourgeois (foto). De minister had eerder al problemen met het feit dat Geysen op een lijst stond, ook al was dat als onafhankelijke.

Aanpassing van deontologische code?

Bourgeois zegt dat de gedelegeerd bestuurder nu moet beslissen of er maatregelen moeten worden genomen. Bourgeois denkt bijvoorbeeld aan een aanpassing van de deontologische code voor het VRT-personeel.
Nu al staat daarin dat journalisten en schermmedewerkers zich niet politiek mogen engageren. Bourgeois wil dat uitbreiden tot "personeel met een dragende functie".
Voorzitter van de raad van bestuur Guy Peeters deelt de mening van minister Bourgeois. Hij vindt de actieve rol van Geysen bij de onderhandelingen "storend en schadelijk". Een aanpassing van de deontologische code vindt Peeters ook een goed idee.

WELKE NEUTRALITEIT van de VRT ?????????

Jan Meuleman 12 oktober 2006 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2076407)

Toch niet de rode neutraliteit zeker.

filosoof 12 oktober 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2076476)
Toch niet de rode neutraliteit zeker.
Het

was Telefacts(VTM, niet de VRT) dat Philip D. met de billen bloot zette:lol: :lol: :lol: :rofl:

Desiderius 12 oktober 2006 23:06

Ai, behoort dat tegenwoordig ook al tot de "strategische beslissingen" waar de politiek benoemde Raad van Bestuur z'n zegje over moet hebben?

Het is begonnen... (enfin, het is al een tijdje bezig) De weg is nu vrij voor een nieuw partijtje politieke betutteling van de VRT.

lantjes 12 oktober 2006 23:14

Als ze iedereen op de VRT een deontologische code gaan laten tekenen waarin ze neutraliteit moeten onderschrijven gaat die Bourgeois ons nog wat kosten aan ontslagpremies.

ilfalco 12 oktober 2006 23:17

De vrt neutraal wat een lachertje... ze verdringen zich daar om woul -be vrt bass janssens te omhelzen en te bewonderen.

BOB cools bedankte de vrt zelfs openlijk...

D.Nibelung 12 oktober 2006 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2076851)
De vrt neutraal wat een lachertje... ze verdringen zich daar om woul -be vrt bass janssens te omhelzen en te bewonderen.

BOB cools bedankte de vrt zelfs openlijk...

Klopt, heb ik ook gezien, waarop de reporter haastig zei "maar wij zijn neutraal".

Marlboro 12 oktober 2006 23:58

De vrt neutraal?Ik heb iets gemist blijkbaar.

born2bewild 13 oktober 2006 06:24

De VRT top was aan het janken over politieke inmenging:lol::lol::lol:

Herr Flick 13 oktober 2006 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2076407)

Dat was eigenlijk ook mijn eerste vraag toen ik de titel zag...

Tegendradigaard 13 oktober 2006 06:37

[quote=filosoof;2076671]was Telefacts(VTM, niet de VRT) dat Philip D. met de billen bloot zette/quote]

Neen, dat was de Morgen.

Tegendradigaard 13 oktober 2006 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2077171)
Dat was eigenlijk ook mijn eerste vraag toen ik de titel zag...

Dat is de vraag van ieder verstandig mens die naar de vRt kijkt......

Tegendradigaard 13 oktober 2006 06:42

Ik vraag mij af of de onderbroek van die rode madam van de VRT in het stadhuis van Antwerpen nog te redden is geweest....

Noblesse oblige... de enige die met ogen "zo groot als ondertassen" en vol ongeloof en vol wenkbrauwengefrons en die ook de nodige professionele afstandelijkheid een beetje bewaarde vond ik Bracke.

Laat me zo stellen er zijn al heel sensationele uitslagen geweest in Antwerpen de vorige verkiezingen en ik kan mij niet herinneren dat de reporters de winnaars rond de nek vielen en openlijk stonden te orgasmeren....

lenca 13 oktober 2006 12:56

Arm Lier
En nogmaals een bewijs dat de vrt rood is

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be